וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הקלה בפקק: מנהרות ראשונות בצומת הגבעה הצרפתית יפתחו היום

עודכן לאחרונה: 14.12.2023 / 9:22

השלב הראשון בפרויקט מיליארד השקל יצא לדרך: היום ב-12:00 יפתחו לתנועה המנהרות לכיוון פסגת זאב ונווה יעקב, שנועדו להקל על העומס באחד הצמתים הסואנים בירושלים, שמשמש את גם הנוסעים לבקעה ולערבה.

הדמיית המנהרות בצומת הגבעה הצרפתית/חברת מוריה

משרד התחבורה ועיריית ירושלים יפתחו היום ב-12:00 לתנועה את השלב הראשון בפרויקט ההפרדה המפלסית בצומת הגבעה הצרפתית העמוס, המשמש ככניסה הצפונית לבירה ושדרכו עובר גם הקו האדום של הרכבת הקלה.

מעתה הבאים מפסגת זאב ומנווה יעקב לכיוון היציאה מהעיר, והמגיעים לשתי השכונות בצפון העיר מכיוון רמות, יוכלו להשתמש במנהרות שעוברות מתחת לצומת העמוס ולחסוך יותר מרבע שעה בשעות העומס.

הפרויקט, בעלות של כמיליארד שקל, הוא מיזם משותף של משרד התחבורה ועיריית ירושלים, שבוצע על ידי חברת מוריה לפיתוח ירושלים. הפרויקט כולל ארבע מנהרות באורך כולל של 4.4 קילומטרים ובעומק מירבי של כ-40 מטרים: צמד מנהרות לכיוון פסגת זאב וצמד מנהרות נוסף לכיוון מעלה אדומים.

המנהרות החדשות מתחת לצומת הגבעה הצרפתית בירושלים. עיריית ירושלים,
מפת המנהרות החדשות/עיריית ירושלים

למרות שבינתיים נפתחות רק צמד המנהרות הראשונות, ההקלה בעומסי התנועה, שמקשים גם על היציאה מהגבעה הצרפתית לכיוון שדרות יגאל ידין, צפויה להיות מיידית. זאת משום שהתנועה לפסגת זאב ונווה יעקב, שבהן מתגוררים כ-80 אלף איש, תופסת כמחצית מהתנועה בצומת המרכזי.

שתי המנהרות הנוספות, שישרתו גם את הנוסעים לכיוון ים המלח והבקעה, ויאפשרו נסיעה רצופה ללא רמזורים מהמרכז דרך כביש מספר 1 ועד הכנרת בצפון ושדה התעופה רמון בדרום, יפתחו בשנה הקרובה.

המנהרות לכיוון פסגת זאב ונווה יעקב נכרו מתחת לפני הקרקע וכביש 1 בעומק של כ-20 מטרים, ובאורך של כ-700 מטרים כל אחת. המנהרות כוללות נתיב נסיעה אחד לכל כיוון, שוליים רחבים, מערכות בטיחות מתקדמות ומגברים להבטחת קליטה סלולרית רציפה לאורך כל המנהרה.

שתי המנהרות הנוספות ממזרח למערב, מובילות מציר יגאל ידין לכיוון מעלה אדומים ובחזרה, ואורכן כקילומטר וחצי כל אחת. המנהרות כוללות שני נתיבי נסיעה לכל כיוון.

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio
נפתח השלב הראשון במנהרות צומת הגבעה הצרפתית, לכיוון פסגת זאב ונווה יעקב. שי שחר, חברת מוריה,
הפרויקט כולל 4 מנהרות באורך כולל של 4.4 ק"מ ובעומק מירבי של 40 מטר/שי שחר, חברת מוריה

שרת התחבורה והבטיחות בדרכים, מירי רגב: "היום אנו מציינים שלב חשוב בשדרוג הכניסה לעיר, והפעם מכיוון צפון מזרח. כך אנו מחזקים את החיבור בין ירושלים ובין שכנותיה ממזרח, ובקרוב מעלה אדומים וחבל בנימין, ומקלים על התושבים להתנייד ולהגיע לעבודה, ללימודים ולכל צורך אחר".

ראש העיר ירושלים, משה ליאון: "המנהרות החדשות שלנו יקלו על עומסי התנועה באופן שייטיב עם כלל התושבים והנוסעים. פרויקט המנהרות בצומת הגבעה הצרפתית הוא נדבך נוסף במימוש החזון והמדיניות התחבורתית שהעירייה מובילה יחד עם משרד התחבורה בשנים האחרונות. נמשיך לקדם תוכניות אסטרטגיות שיחדשו וישפרו את התחבורה בבירה".

מנכ"ל חברת מוריה לפיתוח ירושלים, גלעד בר-אדון: "אנחנו גאים לפתוח את השלב הראשון בפרויקט ההפרדה המפלסית. המנהרות החדשות יאפשרו לתושבי פסגת זאב והסביבה ליהנות מחוויית נסיעה נוחה, בטוחה ומהירה. במתכונת הסופית של הפרויקט, הצפויה במהלך שנת 2024, יפתחו זוג מנהרות נוסף לכיוון מעלה אדומים וחזרה. פרויקט זה מצטרף לפרויקטי מנהרות, ההפרדות המפלסיות ושדרוגי הכניסות לעיר שביצעה מוריה בשנים האחרונות בעיר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully