וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החדשות הטובות: שיבושי ה-GPS מבלבלים גם את גנבי הרכב

עודכן לאחרונה: 14.12.2023 / 16:03

יותר גנבים נתפסים כעת במרדפים בגלל שימוש בווייז ובגוגל מפות. בכיר בפוינטר: ירידת בגניבות בשרון ובדרום גם בגלל הנוכחות המשטרתית והצבאית המוגברת במלחמה, אחריה הגניבות יואצו מחדש

מרדף אחרי רכב גנוב/יח"צ פוינטר

.

אין כמעט נהג שלא נתקל בקושי לנווט בשבועות האחרונים באמצעות ווייז וגוגל מאפס, שסובלות קשות משיבושי ה-GPS הנרחבים שמפעיל צה"ל כאחד מהאמצעים לנטרל כלי טיס בלתי מאוישים של חמאס וחיזבאללה.

אבל מתברר שיש לזה גם צד חיובי: גם גנבי הרכב מתקשים לנווט באמצעות האפליקציות את דרכם עם כלי הרכב שזה עתה פרצו אליהם, בדרכם למשחטות בשטחים. התוצאה: הם מתברברים בדרך ונתפסים בשיעורים גבוהים מהרגיל.

דודי שלמה סמנכ"ל תפעול ומבצעים בפוינטר, אמר היום לוואלה כי "הגנבים מנסים לברוח כמה שיותר מהר, אבל לא דרך צירי הבחירה הרגילים שלהם, כי יש יותר כוחות ביטחון בקו התפר מאז פרוץ המלחמה, וחלק מהכניסות הקבועות שלהם ליהודה ושומרון סגורות. אז הם נעזרים יותר באפליקציות הניווט ואנחנו רואים אותם דרך אמצעי המעקב שלנו מגיעים שוב ושוב לנקודה, מבחינים שהם לא בכיוון שרצו, ומבצעים פניית פרסה. גונבים רכב מראשון לציון, רוצים להגיע לכביש 5 וכשהם מגיעים ליבנה הם מבינים שטעו בדרך, למשל. זה נותן לנו ולכוחות הביטחון יותר זמן לעצור אותם לפני שיחצו את הקו הירוק".

מ

משחטת רכב. פוינטר,
משחטות הרכב מתרוקנות כרגע. אחרי המלחמה ינסו למלא שוב את ה"מלאי"/פוינטר

אז פרוץ המלחמה נרשמה ירידה בגניבות הרכב, שמתמקדות כעת בערי המרכז כמו תל אביב, גבעתיים, רמת גן, לוד ורמלה, על פני ערים בשרון כמו כפר סבא ורעננה. גם בדרום, שממנו בורחים הגנבים לאיזור חברון, נרשמה ירידה במספר הגניבות. זאת אחרי עלייה נוספת בגניבות שנרשמה מתחילת השנה.

"בחודש הראשון, באוקטובר, לא היו כמעט גניבות, הגנבים לא הבינו מה קורה. בנובמבר הם ניסו להתחיל לחזור ל'עבודה' אבל גילו שיש הרבה יותר משטרה, משמר הגבול וצבא בדרך שלהם. הרבה פרצות ששימשו אותם לרדת לפרדסים מכביש 5 נסגרו, אז 443 הפך עבורם לציר בריחה מרכזי. ובגלל שיש שם יותר כוחות ביטחון, יש לנו יותר למי להודיע שיש מכונית גנובה בדרך ושיעצרו אותה".

עם זאת, שלמה מעריך כי כאשר תסתיים המלחמה, הגנבים יעלו בחזרה הילוך. "כרגע הכסף שלהם אוזל, ככל שהמלחמה תימשך הם יחזרו רעבים יותר. בנוסף הרבה מכוניות בשטחים הושמדו ונפגעו בפעילויות צה"ל במלחמה והם יחפשו להם תחליפים, לא רק הגניבות הרגילות לצרכי חלפים. ברגע שתיפסק הפריסה המוגברת של כוחות הביטחון, הרבה יותר מאשר בזמן מבצעים קודמים של צה"ל, נרגיש מייד את הזינוק בחזרה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully