וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האם הכנסת תעצור את התייקרות החשמליות? ביום שלישי נדע

עודכן לאחרונה: 17.12.2023 / 13:08

ועדת הכספים תתכנס מחרתיים לדיון בנושא דחיית העלאת המס על רכב חשמלי. בשנה שעברה התלונן גפני שפנו אליו מאוחר מדי. כעת, 10 ימים לפני המהלך, יש לו את האפשרות לחסוך לציבור הוצאה של מאות מיליוני שקלים בשנה הבאה

השוואתי BYD דולפין מול MG4. קינן כהן
העלאת המס תפגע בעיקר בקצב חדירת החשמליות העממיות לשוק, כמו MG4 ו-BYD דולפין/קינן כהן

ח"כ משה גפני (יהדות התורה) קיבל את פניית עשרת חברה הכנסת שנחשפה בוואלה, וקבע ליום שלישי דיון בנושא דחיית ההעלאת המס על רכב החשמלי שמתוכננת ל-1 בינואר.

בעוד פחות משבועיים יזנק שיעור מס הקנייה על רכב חשמלי מ-20% ל-35%. במקביל תקוצץ הנחת המס המירבית מ-60 ל-50 אלף שקל, מה שיורגש במחירי החשמליות במחיר של כ-200 אלף שקל - היקרות יותר מחויבות ממילא במס גבוה יותר.

המהלך יכניס לקופת האוצר מאות מיליוני שקלים בשנה, בתקופה שהמדינה נאבקת בצורך לממן את מלחמת חרבות ברזל ושיקום הדרום והצפון. אולם הוא עומד בניגוד למגמה באירופה ובארה"ב שמעניקות הטבות מס משמעותיות לרכב פרטי וגם סובסידיות לרכישת רכב מסחרי חשמלי, שבישראל כלל לא ניתנות.

משה גפני ועדת הכספים. נועם מושקוביץ דוברות הכנסת,
ח"כ משה גפני. יוכל ליזום ולאשר תקנה חדשה מטעם הוועדה, או לדרוש מרשות המסים להביא נוסח מעודכן/נועם מושקוביץ דוברות הכנסת

כפי שפורסם בוואלה, חברי הכנסת ששון גואטה וניסים ואטורי מהליכוד, זאב אלקין, אורית פרקש הכהן, שירן השכל ומיכאל ביטון מהמחנה הממלכתי, בועז טופורובסקי, רון כץ ומיכל שיר מיש עתיד ונעמה לזימי (העבודה), כתבו לגפני כי "זו לא העת לעלות מס בשיעור חד. על פי נתוני משרד התחבורה עיקר הריכוז של רכבים חשמליים פעילים הוא בנפת תל אביב בפער משמעותי מהפריפריה. החל משנת 2023 החלו להגיע לשוק הישראלי רכבים חשמליים 'עממיים' יותר והעלאת המס הנוכחית עלולה לפגוע בראש ובראשונה בתושבי הפריפריה ועוד בזמן הנוכחי בו ספגו פגיעה משמעותית בעקבות המלחמה".

הח"כים התייחסו גם לצורך לדחות את עליית המס בגלל הסטת מוביליות מכוניות מהמזרח למסע ארוך סביב אפריקה במקום לעבור בים האדום ולהיות חושפות לתקיפות החות'ים, מה שיביא לכך שארבע אוניות עם כ-6,000 חשמליות יגיעו לארץ רק אחרי ה-31 בדצמבר והמכוניות שעל סיפונן יחויבו במס המוגדל.

"בנוסף, בימים האחרונים התברר גודל השפעת מלחמת חרבות ברזל על התחבורה הימית מאסיה לישראל. משלוחי רכב חשמלי שהיו אמורים להיכנס ארצה לפני עליית המס נעצרו בדרכם ארצה ויאלצו לספוג את עליית המס אם לא תהיה הקפאה".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו

גם מנכ"ל משרד האנרגיה, קובי בליטשטיין, פנה למנכ"ל האוצר, שלומר הייזלר, בדרישה לדחות את העלאת המס ל-2026. "בשונה ממרבית המדינות המפותחות המרכזות מאמצים ומשאבים רבים לעידוד מעבר לתחבורה נקייה במגוון ערוצים, כגון הקלות ותמריצי מס, סובסידיות ישירות, תמיכה משמעותית בהקמת עמדות טעינה ורף רגולציה המחייבת לייבא רכבים מופחתי או נטולי פליטות - מדינת ישראל דווקא מעלה את המיסוי על רכב חשמלי. העלאת המס תביא לא רק להתייקרותם של רכבים אלו ולהאטת חדירתם למשק, אלא גם תאותת לשוק כי המדינה לא מתאמצת להאיץ את מהפכת הרכב החשמלי ולעמוד מאחורי יעדיה בתחום".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully