וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מה-1 באוגוסט 2024: חובה לוחיות רישוי בקורקינט ואופניים חשמליים

עודכן לאחרונה: 18.12.2023 / 15:13

ועדת הכלכלה אישרה את התקנה שאמורה לשים קץ להשתוללות הרוכבים. אבל ההצלחה תהיה תלויה בקנסות שטרם נקבעו ובאכיפה. יו"ר ועדת הכלכלה דוד ביטן למשרדי התחבורה, המשפטים והביטחון הלאומי: "יש לכם 3 חודשים לסיים את הכל"

ח"כ דוד ביטן (הליכוד) יו"ר ועדת הכלכלה בדיון על אישור חובת לוחיות רישוי לכלים חשמליים/דוברות הכנסת

ועדת הכלכלה אישרה לפני שעה קלה את התקנה המחייבת בעלי אופניים וקורקינטים חשמליים להתקין לוחית זיהוי על הכלים ולהירשם במאגר רשות הרישוי. הרישום יחל ב-1 בפברואר 2024 והחובה להתקין לוחית זיהוי על הכלים תחל ב-1 באוגוסט 2024.

היו"ר דוד ביטן דרש ממשרדי התחבורה, המשפטים והביטחון הלאומי להאיץ את התיקונים שנועדו לאפשר אכיפת התקנות החדשות ולפרסם נוהל ליישום התקנות ואמר: "יש לכם מקסימום שלושה חודשים לסיים את הכל". המשרדים יצרכו להביא לאישור הכנסת את עלויות התקנת הלוחיות, גובה הקנס על אי הרכבתן על הכלי, ואת אופי האכיפה נגד רוכבים שלא יעשו זאת.

ח"כ יעקב אשר (יהדות התורה), שיזם את הצעת חוק שבעקבותיה הגיש משרד התחבורה את התקנות לאישור הכנסת: "כשתהייה לוחית זיהוי על הכלי אנשים יתנהגו אחרת וזה יאפשר בעתיד לרכוש ביטוח - צריך להוסיף גם את סמכויות האכיפה לפקחים בהקדם".

תאונות קורקינטים. דוברות ארגון הצלה, דוברות הצלה פתח תקוה, עיבוד תמונה
לפני נתוני אור ירוק נהרגו מתחילת השנה 26 רוכבי קורקינטים ואופניים חשמליים/עיבוד תמונה, דוברות ארגון הצלה, דוברות הצלה פתח תקוה

כיום, בהיעדר לוחיות רישוי, קל לרוכבים להתחמק מענישה כאשר הם נוסעים על מדרכות מפחידים ופוגעים בהולכי הרגל, שמאות מהם נפגעים בכל שנה, בעיקר בתל אביב. כך גם כאשר הם חוצים צמתים באדום, גורמים לנהגים, לעתים אוטובוסים עם עשרות נוסעים, לבלום בחריפות כדי להימנע מתאונה.

לוחית רישוי קבועה תאפשר שימוש נרחב יותר באכיפה מצולמת, בעיקר לגבי נסיעה על מדרכות הומות. מנגד, בעיריית תל אביב שחייבה את חברות השכרת הקורקינטים החשמליים בלוחית רישוי עירונית, ממעטים באכיפה נגד הכלים, ומטילים את האחריות על הולכי רגל שצריכים לשלוח לעירייה תמונות שלהם מבצעים עבירות. פקחי העירייה יהיו חייבים להתאמץ יותר כדי להפוך בשנה הבאה את הרחובות לבטוחים באמת.

ראש עיריית תל אביב, רון חולדאי, התייחס לכך היום: "סוף סוף ועדת הכלכלה אישרה את המהלך מציל החיים שהובלנו במשך שנים- חיוב התקנת לוחית רישום לכל הכלים החשמליים. עם יישום התקנות בעוד כמה חודשים, נוכל לאכוף עבירות תנועה של הרוכבים על המדרכות באופן מאסיבי באמצעים אלקטרוניים. מדובר בפריצת דרך היסטורית ואני שמח על כך".

בניגוד למכוניות ואופנועים, בקורקינטים ובאופניים חשמליים לוחית הרישוי תהיה אישית לרוכב ולא לכלי, לא תחויב באגרת רישוי שנתית, ואפשר יהיה לבצע את הרישום באופן דיגיטלי. לכל כלי תהיה חייבת להיות מצויד לפחות לוחית אחת, בחזית או באחורי הכלי, או בשניהם.

ניתן יהיה לרשום את הכלי על שם רוכב בן 16 שנים ומעלה או על שם חברה, ובעת מכירתו או הורדתו מהכביש יהיה חייב הבעלים לדוח על כך למשרד הרישוי, שיסיר את רישום הכלי ממנו. הבעלים יצטרך גם להתחייב שבכלי לא בוצעו שינויים, כמו תוספת הספק, שלא נדירות בשוק ומביאים את הכלים לעתים למהירויות על 60-80 קמ"ש, למרות שהחוק מתיר רק 25 קמ"ש.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

שרת התחבורה והבטיחות בדרכים מירי רגב מסרה כי: "כמו בכל חידוש טכנולוגי, גם כלי המיקרו מוביליטי, האופניים והקורקינט החשמליים, הביאו תועלת רבה לצד סיכונים ממשיים. מצד אחד, הם מאפשרים להתנייד ברחבי העיר בנוחות ובעלות נמוכה ביותר, מפחיתים את העומס בכבישים ומשמשים אמצעי משלים למערך התחבורה הציבורית. מצד שני, כאשר נוהגים בהם בפראות וללא התחשבות בחוקי התנועה ובשאר משתמשי הדרך, הם עלולים לגרום לתאונות, ומסכנים בפרט את הקשישים והורים עם תינוקות וילדים קטנים. לכן הוריתי לקדם בדחיפות תקנות מעודכנות המחייבות נשיאת סימון מזהה על כל רכב, במטרה לאפשר אכיפה יעילה נגד רוכבים חסרי אחריות".

עו"ד יניב יעקב, מנכ"ל עמותת אור ירוק: "אני מברך על המהלך. עמותת אור ירוק תומכת בחובת נשיאת לוחית זיהוי לכלים חשמליים ומברכת על יוזמה זו. לצעד זה תרומה משמעותית לצמצום תאונות הדרכים במעורבות כלים חשמליים ולהצלת חיים. עם זאת, יש לוודא כי ניתן ליישם את התקנות וכן כי ישנה יכולת אכיפה אפקטיבית. מהלך זה מהווה חלק ראשון מתוך מערך כולל הנדרש למתן מענה לאתגרים שמקורם בסוגיית הכלים החשמליים ויקדם את צמצום הנפגעים בתאונות דרכים במעורבות כלים חשמליים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully