וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פורשה מפסיקה למכור את הלהיט שלה, לא תאמינו למה

עודכן לאחרונה: 19.12.2023 / 9:02

אחרי אודי TT ו-R8, גם גרסת הבנזין של הקרוסאובר הספורטיבי תפסיק להימכר באירופה בגלל שיקר מדי להתאימה לתקנות הסייבר החדשות. בסוכנות פורשה בארץ, אגב, נותרו עוד שלושה במלאי

פורשה מקאן המחודש/יצרן

לפני כשלוש שנים, כאשר אושרו תקנות הגנת הסייבר החדשות באירופה, זו נראתה פריצת דרך. סוף סוף תעשיית הרכב והרגולטורים שלה מגלים אחריות, מודים שהמכוניות החדשות חשופות להתקפות האקרים שיכולים לעצור אותן מרחוק או רק לעקוב אחרינו ולהוציא מידע אישי מהרכב, ודואגים שמערכות המחשוב של הרכבים החדשים יהיו חסינים למתקפות כאלה.

אבל כעת מגיע החשבון. מאמצע השנה הבאה יחויבו גם דגמים ותיקים לציית לתקנות החדשות. ויחד עם פרנסת ההאקרים, אנחנו מאבדים אייקוני רכב בקצב גובר. רשימה חלקית: אודי TT, אודי R8 וגם פולקסווגן אפ! ובקרוב עם פולקסווגן טרנספורטר, שיוחלף בגרסה ממותגת מחדש של פורד טרנזיט העדכני.

פורשה, שתשיק ב-2024 מקאן חשמלי, תיכנה להמשיך למכור אותו באירופה עוד כמה שנים במקביל לדגם הבנזין, כדי לפנות גם ללקוחות שעוד לא רוצים להתחשמל, או לא יכולים לוותר על צלילי מנוע הבנזין. אבל בשבועות האחרונים הודיע החברה לסוכנים כי ההחלטה תשתנה: ההשקעה הדרושה במקאן כדי להתאימו לתקנות החדשות גבוהה מדי.

פורשה מקאן החשמלי בניסויי פיתוח. פורשה,
אבי טיפוס של המקאן החשמלי בניסויי פיתוח/פורשה

המקאן הושק ב-2014 ולמרות שחלק רכיבים עם אודי Q5, מהנדסי פורשה הצליחו להעניק לו מספיק מרוח היצרן כך שיהיה אח לגיטימי לקאיין, וקרוסאובר ספורטיבי אמיתי. בזכות המחיר הוא הפך לדגם הנמכר ביותר של פורשה, וסייע לה לעבור את רף מכירות ה-200 אלף מכוניות בשנה שנה אחרי השקתו, ואת רף ה-300 אלף בשנה ב-2021.

לפיכך ביוני 2024 ייפסק השיווק של המקאן בנזין באירופה, אם כי בניגוד לדגמים אחרים שתקנות הסייבר חיסלו, הייצור שלו יימשך עבור שווקים אחרים, כמו ארה"ב. אירופה תקבל את המקאן החשמלי שיושק לפני כן וייבנה באותו מפעל בלייפציג שבגרמניה. הוא יתבסס על פלטפורמה חדשה שפותחה עם אודי ותשמש את ה-Q6 איטרון החדש, עם סוללת 800 וולט שתאפשר זמני טעינה מהירים.

גם בישראל שהכפיפה את עצמה לתקינה האירופית לא ניתן יהיה למכור את המקאן לאחר ה-1 ביולי 2024. מתחילת 2023 נמסרו לפי משרד התחבורה 53 דגמי מקאן כ-15% ממכירות פורשה בארץ השנה. מי שיזדרז יש במלאי עוד שלושה מקאן בנזין.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully