וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

 ספיישל היברידיות

הקאמבק של ההיברידיות מתחיל החודש

8.1.2024 / 19:07

ב-2023 נמכרו לראשונה בישראל יותר מכוניות חשמליות מהיברידיות. אבל שורה של דגמים חדשים, שינוי מיסוי, והעלייה הצפויה במחיר הדלק עשויים לשנות את המגמה

מבחן דרך: יונדאי אלנטרה היברידית. קינן כהן
יונדאי אלנטרה. המשפחתית הכי נמכרת בארץ בשנה החולפת וסגנית מלכת המכירות/קינן כהן

עשרת הדגמים הכי נמכרים:

1. BYD אטו 3 (14,100)
2. יונדאי אלנטרה (8,000)
3. קיה נירו פלוס (7,400)
4. ג'ילי גיאומטרי C (כ-7,030)
5. טויוטה יאריס קרוס (7,170)
6. קיה פיקנטו (6,420)
7. מאזדה 2 (6,400)
8. צ'רי טיגו 8 פרו (6,140)
9. יונדאי טוסון (6,000)
10. טויוטה קורולה (5,800)

(מסירות 2023 עד אמצע דצמבר לפי משרד הרישוי. מודגשים: הדגמים ההיברידיים)

seperator

עד ה-7 באוקטובר הייתה 2023 בדרך להיות שנת שיא במסירות רכב חדש בישראל וקצב של כ-300 אלף מכוניות לשנה, לעמת שיא של 290 אלף שנקבע ב-2021.

רקטת חמאס שנחתה כמה ימים לאחר פתיחת המלחמה במתחם פריסבי (לשעבר קרסו מוטורס) בפארק ראם שבשפלה, והביאה לשריפה שכילתה כ-200 דגמי רנו, ניסאן ודאצ'יה חדשים לגמרי שעמדו לקראת מסירה ללקוחות, סימנה סופית את השינוי העמוק במצב. השנה הסתיימה עם מסירות של כ-276 אלף מכוניות חדשות בכל ערוצי הייבוא, כולל ייבוא מקביל וזעיר שנחלשו השנה.

השנה נשברו כמה שיאים במכירות רכב חשמלי: 49 אלף חשמליות עלו לכבישים, פי 2 מאשר ב-2022, ולראשונה יותר ממכירות ההיברידיות, שהגיעו ל-47 אלף מכוניות. והמכונית הנמכרת ביותר היא חשמלית, ה-BYD אטו 3. אבל בין עשרת הדגמים הנמכרים ביותר יש ארבעה, יונדאי אלנטרה שבמקום שני, קיה נירו פלוס שבמקום השלישי, טויוטה יאריס קרוס שבמקום החמישי וטויוטה קורולה שבמקום העשירי שכל או רוב המכירות שלהן היו בגרסאות היברידיות.

ב-2024 הטבלה הזו עשויה להיראות קצת שונה. האטו 3 תתקשה לשמור על המקום הראשון והחשמליות כולן על השגת גידול משמעותי נוסף במכירות, בגלל העלאת המס בינואר. מס הקנייה על חשמליות יעלה מ-20 ל-35 אחוז וההנחה המירבית בנס שחשמליות יוכלו לקבל תרד ל-50 אלף שקל.
השינוי יורגש בעיקר בחשמליות שעולות כ-160-200 אלף שקל, שם נמצאים דגמי החשמליות העממים יותר והנמכרים יותר, כמו אטו 3 וכמו ג'ילי גיאומטרי C. תוספת המחיר צפויה להפוך אותם ליקרים יותר מקרוסאוברים היברידיים כמו יונדאי קונה החדש וטויוטה C-HR.

בנוסף ככל שעובר הזמן מגיעים לאולמות התצוגה של יבואניות החשמליות לקוחות שכבר אינם 'מאמצים ראשונים' וחובבי טכנולוגיה, וגם מי שאין להם חנייה קבוע, או יכולת להתקין עמדת טעינה בבית. ומול רשת עמדות ציבוריות שלא עומדת בקצב הגידול במכירות החשמליות, מחסור בעמדות איטיות ומחירים גבוהים בעמדות המהירות, לא קל להחזיק רכב חשמלי כשאין עמדת טעינה קבועה בבית או במקום העבודה.

מצד שני, אחרי יותר משנה שבה המדינה מקטינה את גביית המסים על בנזין וסולר כדי שלא לתדלק את המחאה נגד יוקר המחייה, יתקשה משרד האוצר לאפשר זאת גם ב-2024. ב-2023 עלתה ההטבה לקופת המדינה 2 מיליארד שקל, ובבור התקציבי שיצרה המלחמה, אפילו הפוליטיקאים שיזמו את ההפחתה עשויים להיאלץ להפסיקה. הדלק יתייקר אז בכמה עשרות אגורות, ונתוני צריכת הדלק יחזרו להיות משמעותיים יותר לרוכשים.

ואז, עם צריכת דלק בתנאי אמת של 19-20 ק"מ לליטר, יהפכו ההיברידיות לאטרקטיביות מול דגמי הבנזין, שחלקם, אפילו בקרב קרוסאוברים פופולריים, מסתפק ב-11-13 ק"מ לליטר, פער שמשמעותו לא רק תוספת זיהום נכבדה אלא הוצאה או חיסכון של אלפי שקלים, תלוי מה במה בחרתם לנהוג.

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה
השוואתי קיה נירו PHEV מול MG EHS. קינן כהן
קיה נירו ו-MG EHS. ביטול הטבת המיסוי יפגע ברכבי הפלאג אין, אבל הקטגוריה לא תעלם/קינן כהן

רכבי הפלאג אין איבדו את הטבת המס, אבל לא את הביקוש

במקביל להעלאת המס על החשמליות מתבטלת הטבת המס בסך 30 אלף שקל על רכבי פלאג אין. אבל אז אלה יהיו זכאים ליהנות מהטבות מיסוי ירוק, הנחה של עד 16 אלף שקל במס בהתאם לרמת זיהום האוויר של הרכב. ומאחר ונתוני הזיהום שלהם מצויינים, רובם יקבלו את רוב ההנחה, כך שמחירם יתייקר בסופו של דבר בכ-15 אלף שקל. זה יהפוך את השינוי למשמעותי יותר במקרה של דגמים כמו קיה נירו PHEV ו-MG EHS, אבל פחות בדגמים שמחירם 250 אלף שקל וצפונה.

לכן גם ימשיכו להגיע לארץ דגמי פלאג אין חדשים, ובראשם גרסה היברידית נטענת חדשה וייחודית לצ'רי טיגו 8, שיהיה רכב הפלאג אין 7 מקומות הזול בשוק. מצד אחד יכולת נסיעה חשמלית למרחק עשרות קילומטרים, מצד שני ללא חרדת טווח, וכאשר הסוללה אוזלת פשוט נוהגים ברכב היברידי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully