וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

 ספיישל היברידיות

רשמו ביומן: 10 היברידיות חדשות שיגיעו בישראל בשנה הקרובה

8.1.2024 / 19:08

עדכונים לשלל רבי מכר של טויוטה, רכב פנאי היברידי ראשון לדאצ'יה, ג'יפון פלאג אין 7 מקומות לצ'רי וסופר מיני היברידית מ-MG

טויוטה יאריס קרוס מתיחת פנים. טויוטה,
יאריס קרוס. יהיה שקט ומאובזר יותר/טויוטה

טויוטה יאריס ויאריס קרוס: משתדרגים

הסופר מיני המצליחה והקרוסאובר שמבוסס עליה עוברים עדכון אמצע החיים. החידוש העיקרי לא יגיע לארץ: תוספת של יחידה היברידית חזקה יותר שנחשפה לראשונה בלקסוס LBX, עם 130 כ"ס במקום 116 כ"ס, שמשפר מעט את הביצועים על חשבון פגיעה קלה בצריכת הדלק, אבל מוסיף למחירם שממילא לא זול של שני הדגמים.

אנחנו נקבל את החידושים האחרים: שיפור בבידוד הרעשים כדי להעלים את הרעש בהאצה, לוח מחוונים דיגיטלי 9 או 10.23 אינץ', ומסך מולטימדיה 7 או 9 אינץ' בגרפיקה משופרת ומעבר מהיר יותר בין התצוגות. עוד נוספה אפשרות להשתמש בסמארטפון כמפתח כניסה באמצעות אפליקציית טויוטה. מערכת הבטיחות האקטיבית שודרגה במצלמות חדשות, שמאפשרות זיהוי רכבים אחרים מטווח רחוק יותר ומזווית רחבה יותר. בקרת השיוט האדפטיבית יכולה לעקוב כרגע אחר שלטי הגבלת המהירות.

מתי בארץ: רבעון שני

מבחן צריכת דלק, בנזין, דיזל היברידי, טויוטה אוריס, קיה פורטה, פיג'ו 308. קובי ליאני
מאז הפסקת ייבוא הפורטה (בתמונה) אין קיה משפחתית בארץ. השנה זה ישתנה/קובי ליאני

קיה סדאן: המשפחתית הסודית

ההיברידית הכי נמכרת בשנה החולפת לא הייתה רכב פנאי, אלא יונדאי אלנטרה המשפחתית. זה קרה כי הביקוש למשפחתיות, בעיקר בשוק הליסינג, התקשה למצוא מענה. טויוטה קורולה, ההיברידית היחידה האחרת שמשווקת אצלנו, אמנם הושקה לאחר מתיחת פנים אבל הגיעה באיחור ובכמויות קטנות.

לקראת סוף השנה תהיה לשתיהן מתחרה חדשה: משפחתית שטרם נחשפה מבית קיה, שתהיה הראשונה מסוגה שמיובאת לארץ מאז הפסקת שיווק הפורטה. הפרטים הטכניים עדיין לא ידועים, אבל אפשר להעריך שהיא תקבל את מערכת ההנעה של האלנטרה, כמקובל לפי מדיניות שיתוף הרכיבים בקונצרן יונדאי-קיה.

מתי בארץ: מחצית שנייה

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio
מבחן צריכת דלק, בנזין, דיזל היברידי, טויוטה אוריס, קיה פורטה, פיג'ו 308. קובי ליאני
MG3. סוף סוף תחרות ליאריס/קובי ליאני

MG3: קטנה חסכונית ומוזלת

מתקפת החשמליות של המותג הסיני בעל השורשים הבריטיים נעצרת בינתיים במכוניות הקטנות. שם, טוענים ב-MG, אין עדיין יכולת לייצר חשמלית עם טווח ראוי במחיר תחרותי.

לכן הדור הבא של ה-MG3 יעבור ממנוע בנזין כמו בדור הנוכחי שנמכר בארץ בעשור הקודם, להנעה היברידית עם מנוע 1,500 סמ"ק וסוללה גדולה יחסית של 2.1 קוט"ש. מלבד הדמיות ראשונות מבקשת רישום הפטנט של היצרנית בסין אין הרבה פרטים, אבל ההבטחה היא לסופר מיני מרווחת, עם כל מערכות הבטיחות האקטיביות המקובלות, במחיר התחרותי. תחרות משמעותית ראשנה ליאריס? מעניין.

מתי בארץ: רבעון שני-שלישי

דאצ'יה דאסטר 2024. דאצ'יה,
דאסטר: סוף סוף היברידי, אבל לא בגרסת ה-4x4/דאצ'יה

דאצ'יה דאסטר: חשמלי, אבל גם בנזין

אל שלל הקרוסרוברים ההיברידיים שנמכרים בארץ יצטרף השנה הדור הבא של הדאסטר, שיקבל בין השאר את יחידת הכוח של רנו, המשלבת מנוע בנזין 1,600 סמ"ק ומנוע חשמלי בהספק משותף של 141 כ"ס ותיבה אוטומטית, 6 הילוכים ייחודית, ארבעה למנוע הבנזין ו-2 לחשמלי.

בגרסה הזו יגיע הדאסטר עם הנעה קדמית בלבד, אבל יציע עיצוב קשוח, מרווח גחון של 22 ס"מ לשבילים, ישיבה גבוהה ותא מטען גדול יחסית, בנפח 472 ליטר. גם סביבת הנהג מודרנית יותר, ומערכות הבטיחות האקטיבית שודרגו, אם כי הן עדיין דלות יחסית לשוק: יש בלימת חירום אוטונומית, אך רק בנסיעה קדימה, יש תיקון סטייה מנתיב ואור גבוה אוטומטי, אבל אין בקרת שיוט אדפטיבית. במחיר נכון מדובר בתחרות מעניינת ליונדאי קונה ולטויוטה C-HR.

מתי בארץ: במחצית השנייה

טויוטה קאמרי 2024 מתיחת פנים. טויוטה,
קאמרי. חזית חדשה וביצועים משופרים/טויוטה

טויוטה קאמרי: מיישרת קו

הג'יפונים לא הרגו את כל מכוניות המנהלים. טויוטה קאמרי היא שורדת אחת, ותיכף נדבר על עדכון של שורדת נוספת. חזית חדשה מכריזה על העדכון, שכולל סביבת נהג מחודשת, עם מסך מולטימדיה 12.3 אינץ' שמזדקר מהדשבורד, ועוד מסך בגודל זהה כלוח מחוונים.

יש גם יחידת כוח חדש, באותו נפח - 2.5 ליטר - כמו הקודמת, אבל עם 228 כ"ס בגרסת ההנעה הקדמית שתגיע לארץ, עם הבטחה לצריכת דלק נמוכה יותר. גם מערכות המתלים והבלימה כוילו מחדש, ומערכת הבטיחות האקטיבית קיבלה בלימת חירום אוטונומית גם בנסיעה לאחור ויכולת שיוט גם בפקקים.

מתי בארץ: מחצית שנייה

יונדאי סונטה 204 מתיחת פנים. יונדאי,
סונטה. כמו איוניק 6 מבפנים, רק בלי חרדת טווח/יונדאי

יונדאי סונטה: הולכת על ספורטיבי

החזית החדשה והמוצלחת מצליחה ליצור תחושה של דגם חדש, אבל מדובר בעדכון אמצע החיים המקובל לסדאן הקוריאנית. בניגוד לטויוטה ליונדאי יש סדאן חשמלית מקבילה, איוניק 6, אבל למי שעדיין לא רוצה להתעסק עם טעינות היא תמשיך להציע את הסונטה, עם יחידת היברידית שכוללת מנוע 2,000 סמ"ק ומנוע חשמלי (192 כ"ס ביחד) שממשיכים ללא שינוי.

לא רק העיצוב החיצוני עודכן. סביבת הנהג דומה כעת לזו של איוניק 5 ו-6, עם צמד מסכי 12.3 אינץ' גדולים למולטימדיה וכלוח מחוונים, כאשר ידית ההילוכים עובר לסביבת ההגה, ומפנה הרבה מקום לשטחי אחסנה והרחבת החלל בין הנהג לנוסע מלפנים. גם כאן אפשר יהיה להיכנס לרכב באמצעות הסלולר, אם כי לא ברור אם האופציה הזו תוצע בידי יונדאי אצלנו.

מתי בארץ: מחצית השנייה

יונדאי סנטה פה החדש 2023. אתר יצרן
סנטה פה. עיצוב מתקדם ומעניין/אתר יצרן

יונדאי סנטה פה: חדש לגמרי

ארבע שנים בלבד אחרי השקת הדור הנוכחי חשפה יונדאי סנטה פה חדש לחלוטין, בעיצוב שונה גמרי, שקצת מזכיר את קיה EV9 החשמלי. בניגוד אליו הוא יוצע עם מנועים היברידים (1.6 ליטר, 226 כ"ס) ופלאג אין (1.6 ליטר, 165 כ"ס וטווח חשמלי של יותר מ-50 ק"מ), אם כי תהיה גם גרסת בנזין לשווקים שיעדיפו אחת.

האורך גדל הכ-5 ס"מ ל-4.83 מטר, כדי לשפר את המרווח בשורות המושבים השנייה והשלישית. מלבד המרווח שודרגה השורה השנייה במסך 6.6 אינץ' לשליטה במיזוג, נוסח טסלה מודל 3. גם כאן סביבת הנהג היא ברוח איוניק 5 ו-6 החשמליות.

מתי בארץ: רבעון שלישי

מאזדה CX-60. מאזדה,
CX-60. עוד נגיסה מאודי ומב.מ.וו/מאזדה

מאזדה CX-60: המירוץ ליוקרה

שנה אחרי ה-90-CX עם שבעה-שמונה מקומות ישיבה, ינחת בארץ אחיו הקטן CX-60, עם חמישה מקומות ישיבה. האח הקטן מבוסס על אותה פלטפורמה חדשה עם הנעה אחורית וכפולה, מנוע 2.5 ליטר ומנוע חשמלי בהספק משולב של 327 כ"ס. סוללת 17.8 קוט"ש מבטיחה טווח משולב רשמי של 63 ק"מ. יש גם מנוע 3 ליטר היברידי קל.

הממדים גדולים משל CX5 וגם איכות החומרים ורשימת האבזור, כאשר לצד צמד מסכי 12.3 אינץ' למולטימדיה וכלוח מחוונים, יש גם כפתורים פיזיים לתפעול המערכות. יש גם שדרוג בהתנהגות הכביש ומערכות הביטחות האקטיבית כוללות בלימת חירום גם בנסיעה לאחור ומניעת פתיחת דלת אם יש סכנה לנוסע בפתיחה. השידרוג לקרוסאובר יוקרתי יתבטא גם בתג מחיר של כ-300 אלף שקל.

מתי בארץ: רבעון שלישי

צ'רי טיגו 8 פלאג אין. צ'רי,
טיגו 8. יהיה הפלאג 7 מקומות הזול בשוק. השאלה עד כמה זול/צ'רי

צ'רי טיגו 8 פלאג אין: השלב הבא

כבר בשנה הראשונה של היצרן הסיני הפך הטיגו 8 לקרוסרובר 7 מקומות הנמכר ביותר בישראל, ובפער גדול מסקודה קודיאק ומיצובישי אאוטלנדר המתחרים. בשנה הקרובה הוא יקבל שדרוג משמעותי עם גרסת פלאג אין ראשונה: מנוע בנזין 2,000 סמ"ק ומנוע חשמלי שמפיקים יחד 327 כ"ס.
סוללת 19.27 קוט"ש מבטיחה טווח חשמלי רשמי נאה של 75 ק"מ ויש אפשרות שמקובלת כיום בחשמליות אך לא ברכבי פלאג אין, להפעיל מכשירי חשמל או לטעון רכבים חשמליים אחרים, בהספק של 3.3 קילוואט. ביצועים? 0-100 קמ"ש ב-7.5 שניות בלבד.

מתי בארץ: מחצית שנייה

רנו קפצ'ור היברידי. אתר יצרן
קפצ'ור היברידי. יקבל תצורת קופה ויגדל קצת/אתר יצרן

רנו גרנד קפצ'ור: קופה היברידי

תחת שם הקוד רנו DJB ישיק השנה היצרן הצרפתי קרוסאובר נוסף, שיהיה גרסת קופה מוגדלת לקפצ'ור הקומפקטי.

הגרנד יהיה גדול מהקפצ'ור וקטן מהאוסטרל, עם אורך של כ-4.4 מטר, ויחידות הכוח המוכרות של רנו-ניסאן, 1,600 סמ"ק היברידי מלא עם 145 כ"ס ו-1,200 סמ"ק היברידי קל עם 140 כ"ס.

עדיין לא ברור אם השקת הגרנד קפצ'ור תסמן את סופו בשוק האירופי ואצלנו של רנו ארקנה המוצלח, בעצמו קרוסאובר קופה, שמיוצר בדרום קוריאה.

מתי בארץ: מחצית שנייה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully