וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

 ספיישל היברידיות

הדלק התייקר? קבלו היברידיות בפחות מ-100 אלף שקל (חלקן בהרבה פחות)

עודכן לאחרונה: 11.1.2024 / 14:28

כשמחירי הדלק שוב מזנקים, חשוב לזכור את האופציות החסכוניות יותר בשוק היד השנייה, שבחירה בהן יכולה לחסוך לכם אלפי שקלים בשנה

קיה נירו נגד טויוטה C-HR, מבחן משווה וואלה! רכב 2017. רמי גלבוע, מערכת וואלה! NEWS
היברידית תמיד מנצחות בתחנות הדלק, מעבר לתרומה הסביבתית שלהן/מערכת וואלה! NEWS, רמי גלבוע

למרות הגידל המתמשך במכירת רכבים חשמליים חדשים, שוק ההיברידיות ממשיך לשגשג. הבעיה היא שאתם יכולים לרכוש מיני 100% חשמלית ב-100 אלף שקל, ליפמוטור T05, אבל ההיברידית האמיתית הכי זולה, טויוטה יאריס, עולה כבר 131 אלף שקל.

יש כמה דגמים עם הנעה היברידית מתונה, מ-115 אלף שקל לסוזוקי איגניס אוטומטית, אבל הם משיגים רק שיפור קל בצריכת הדלק לעומת מנועי בנזין רגילים. הם זולים יותר כי לעומדת רכב היברידי "מלא" הם מצוידים בסוללה קטנה יותר והמנוע חשמלי חלש יותר, שיכולים לסייע פחות למנוע הבנזין, בעיקר בעיר ובמהירויות נמוכות.

אבל שוק המשומשות מציע שפע של היברידיות אמיתיות מיד שנייה (ושלישית) בפחות מ-100 אלף שקל. מול החשש לבריאות הסוללה ושאר הרכיבים הלא זולים להחלפה של המערכת ההיברידית, מציעים יבואני טויוטה, יונדאי וקיה תוכנית הארכת אחריות בתשלום של 300-600 שקל לשנה אחרי תום אחריות היצרן (5 שנים בטויוטה, 7 שנים ביונדאי).

בטויוטה מוגבלת הארכת האחריות עד למכוניות בנות 12 שנה, ביונדאי וקיה עד 10 שנים. תצטרכו להביא את האוטו לבדיקה שנתית של הסוללה, ולחסוך תשלום בבת אחת של קרוב ל-10,000 שקל על סוללה חדשה. אפשר לצרף לתכניות גם מכוניות משומשות שלא היו בה בעבר, אחרי בדיקה במוסכי היבואן.

הנה חמישה דגמים מומלצים, כאשר המחירים והשנים מתייחסים לשתי שנות המודל הראשונות שלהם, הדגמים הזולים בהיצע. המחירים לפי מחירון לוי יצחק.

מבחן טויוטה אוריס סטיישן היברידית TS. יולי 2015. קובי ליאני
אוריס. קומפקטית או סטיישן שימושית/קובי ליאני

טויוטה אוריס דור שני (2013-2014): 38-48.5 אלף שקל

בעשור הקדם העדיפה טויוטה להעניק שם שונה לדגמי הקומפקט (5 דלתות) וסטיישן של הקורולה. ב-2013 הוצג הדור השני, וקיבל כאופציה את יחידת הכוח ההיברידית של הפריוס דאז, עם מנוע בנזין 1,800 סמ"ק, מנוע חשמלי והספק של 136 כ"ס.

שתיהן מאובזרות מאוד, כולל מסך מולטימדיה 6.1 אינץ' (נאה לאותם ימים), אנדרואיד אוטו ואפל קארפליי, בקרת אקלים וחישוקים קלים כסטנדרט. בסטיישן, שיובאה רק בגרסה היברידית, יש גם אופציה לגג שמש פנורמי.

היתרון הגדול הוא צריכת דלק אמיתית של 19-20 ק"מ לליטר בשימוש רגיל, לצד אמינות גבוהה מהממוצע, וציון של 5 כוכבים במבחן הריסוק האירופי. מנגד, הביצועים ממוצעים, התנהגות הכביש גם, והן קצת רועשות תחת מאמץ. גם המרווח במושב האחורי צנוע. דגמי הסטיישן נמכרו בדרך כלל לליסינג כיד ראשונה.

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא
יונדאי איוניק במבחן דרכים. ניר בן טובים
איוניק. ההיברידית הראשונה שהייתה המכונית הכי נמכרת בישראל/ניר בן טובים

יונדאי איוניק (2017-2018): 84-94 אלף שקל

איוניק הייתה ההיברידית הראשונה שהפכה בארץ לרבת מכר אמיתית, כולל לדגם הנמכר ביותר בשוק. ההצלחה שלה גם בחו"ל הביאה את היצרן הקוריאני לקרוא לכל סדרת הדגמים החשמלית שהשיק אחר כך בשם איוניק.

מבנה של 5 דלתות שהועתק מטויוטה פריוס הודות ליתרונותיו האווירודינמיים אפשר צריכת דלק אמיתית של 19-21 ק"מ לליטר. עם מנוע בנזין 1,600 סמ"ק ומנוע חשמלי שמפיקים יחד 141 כ"ס, ומשודכים לתיבה רובוטית כפולת מצמדים, הביצועים טובים יותר מאשר באוריס וגם המרווח במושב האחורי.

גם כאן יש 5 כוכבים במבחן הריסוק האירופי, אבל התצורה מתקדמת יותר, עם בלימת חירום אוטונומית ובקרת שיוט אדפטיבית. יש שתי רמות אבזור, כשבגבוהה יותר סופרים כוללת התרעה על רכב בשטח מת וכיוונון חשמלי למושב הנהג.

חסרונות? הראות לאחור גבולית, טוב שיש מצלמת רוורס. רוב המכוניות בשוק וברמת האבזור הבסיסית פרימיום נמכרו ביד הראשונה לחברות הליסינג.

קיה נירו במבחן דרכים. רונן טופלברג, ניר בן טובים
נירו. הקרוסאובר ההיברידי הראשון בשוק./ניר בן טובים, רונן טופלברג

קיה נירו (2016-2017): 82-90 אלף שקל

התאום של האיוניק, מבוסס על אותה פלטפורמה ואותה מערכת הנעה, בהבדל מרכזי אחד: נירו הוא קרוסאובר. לא ממש גבוה, אבל עדיין גבוה יותר מאיוניק וכל רכב פרטי אחר.

הנירו קצר מהאיוניק ב-12 ס"מ, מה שמסייע בחנייה, אבל עולה גם בתא מטען קטן יותר, נפח של 401 ליטר לעומת 435. צריכת הדלק שלו מעט גבוהה יותר בגלל תוספת הגובה, אבל עדיין באזור ה-19-20 ק"מ לליטר בזכות אותה יחידת הנעה היברידית.

גם נוחות הנסיעה מעט פחות טובה, אבל הסחירות בשוק היד השנייה עדיפה.

מבחן טויוטה יאריס היברידית. קובי ליאני
היברידית. לא הכי מרווחת, אבל חסכונית ומצטיינת בעיר/קובי ליאני

טויוטה יאריס (2012-2013): 43-49 אלף שקל

יאריס לא הייתה הסופר מיני הראשונה שהציעה הנעה היברידית, הונדה ג'אז עשתה את זה בארץ שנה לפניה.

הג'אז גם מרווחת מאוד וסופר יעילה יחסית לגודל הפיזי שלה, אבל הונדה מעולם לא טרחה להציע אחריות מורחבת בתשלום להיברידיות שלה שמעניקה שקט נפשי ברכישת אחת משומשת - והיאריס חסכונית יותר.

ליאריס ההיברידית מהדור הקודם יש מנוע בנזין 1,500 סמ"ק ומנוע חשמלי שסיפקו יחד 100 כ"ס. הביצועים סבירים וצריכת הדלק עומדת על כ-20 ק"מ לליטר בחיים האמיתיים. מנגד, היא לא הכי מרווחת אפילו יחסית לסופר מיני אחרות, נוחות הנסיעה לא מתלבטת ומחירי השוק שלה גבוהים. אבל למי שמחפש קטנה חסכונית היא מתאימה בול.

טויוטה פריוס סי פלוס. אתר יצרן
פריוס פלוס. שבעה מקומות עם צריכת דלק של רכב היברידי/אתר יצרן

טויוטה פריוס פלוס (2012-2013): 44-49 אלף שקל

אין יצרן שקידם את הטכנולוגיה ההיברידית יותר מטויוטה, ושילב אותה בכל כך הרבה דגמים.
פריוס פלוס הוא אחד הייחודיים בהן, כי נותר כל השנים ללא מתחרים, כמיני ואן 7 המקומות ההיברידי היחידי. הוא מבוסס על הדור השני של הפריוס, אך ארוך יותר כדי לקלוט 7 מושבים בשלוש שורות.

למרות היותו קצר יחסית, רק 4.61 מטר, השורה השלישית לא צפופה יותר מאופציות אחרות מאותן שנים, כולל מיצובישי אאוטלנדר. האבזור טוב, יש 5 כוכבים במבחן הריסוק האירופי, ואפשר להסיע 5 ילדים בביטחון. כרגיל בז'אנר, נפח תא המטען כאשר כל המושבים בשימוש זעיר ועומד על 232 ליטר, פחות מה-286 ליטר של היאריס ההיברידית מאותן שנים.

והעיקר, צריכת הדלק: 17-18 ק"מ לליטר בחיים האמיתיים, כמעט מחצית מחלק מהמתחרים.

כל כתבות מגזין הרכב השנתי מחכות לכם כאן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully