וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בשיתוף: כלמובילספיישל יד שנייה

שוק המשומשות: מדברים על חשמליות וקונים בנזין והיברידי

עודכן לאחרונה: 18.1.2024 / 3:03

ענף רכבי היד השנייה התאושש מהר יותר משוק הרכב החדש במלחמה. "רכב משומש זה צורך, לא פינוק", אומרים בכירים בענף. במחירון לוי יצחק נרשמה האטה בירידת ערכי המשומשות והיו אפילו כאלה שערכן עלה

כלמוביל טרייד אין. כלמוביל,
שוק המשומשות מתאושש, כשבענף מדווחים על חזרה כמעט לשגרה/כלמוביל

אחרי שנעצר כמעט לחלוטין בשבועיים הראשונים של המלחמה, שוק המשומשות מתאושש ובענף מדווחים על חזרה כמעט לשגרה. בעוד שמכירות הרכב החדש נחתכו בנובמבר ביותר מ-40% לעומת השנה שעברה, יש כבר חברות בתחום הטרייד אין שמדווחות על חזרה לקצב מכירות ל 80% מהרגיל.

גם חשמליות, היברידיות ויוקרתיות
לכל כתבות מוסף הרכב השנתי לחצו כאן

מי-רון לוי, סמנכ"ל לוי יצחק. קבוצת לוי יצחק,
מי-רון לוי, סמנכ"ל לוי יצחק/קבוצת לוי יצחק

"מי שרוכש כרגע מכונית משומשת עושה זאת כי הוא באמת צריך, אין רכישות אימפולסיביות", אומר מי-רון לוי, סמנכ"ל קבוצת לוי יצחק. "אנחנו רואים את המשך הביקוש למכוניות מיני וסופר מיני ולקרוסאוברים וג'יפונים מכל הגדלים. מצד שני, שוק רכבי היוקרה נעצר. יש גם לקוחות שמגיעים למגרשים משאירים רכב יקר ולוקחים אחד זול יותר, ועוד יוצאים עם עודף, אחרי שלקחו בעבר הלוואה גדולה למימון העסקה ומתקשים לעמוד בהחזרים אחרי עליית הריבית".

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"
מירית מאתוס, מנהלת חטיבת הטרייד אין בכלמוביל. כלמוביל,
"ההתאוששות בשוק היד השנייה מפתיעה לטובה". מירית מאתוס/כלמוביל

מחירון דצמבר של לוי יצחק שיקף את המצב עם ירידה ממוצעת של כאחוז במחירי המחירון של הדגמים השונים. ירידות של 10-12 אחוז נרשמו בדגמי טסלה מודל S ומודל X, ביו השאר בעקבות הורדות מחיר והנחות גדולות של טסלה ישראל על שני דגמי היוקרה. גם פולסטאר 2 איבדה 2-3 אחוז מערכה, אחרי שהיבואן הוזיל את דגמי 2023 החדשים ב-10,000 שקל: דגמי 23' המשומשים איבדו 8,000 שקל ו-22' ירדו ב-6,000 שקל. החשמליות של אודי ירדו ב-3%.

מנגד היו גם עליות, בעקבות העלאות מחירים של היבואנים. הקרוסאובר הקטן של יונדאי, וניו, למשל התייקר ב-7,000 שקל, מה שהעלה את שווי דגמי 23' המשומשים שלו ב-4,000 שקל. דגמים אחרים של יונדאי וטויוטה לא איבדו מערכם בדגמי 23' ו-22' החודש לאחר שמחירי המכוניות החדשות מאותו דגם התייקרו בכ-2,000 שקל.

"ההתאוששות בשוק היד השנייה מפתיעה לטובה", אומרת מירית מאתוס, מנכ"לית רשת כלמוביל טרייד אין, שבבעלות יבואנית יונדאי, מיצובישי ו-ORA. "שוק המשומשות חוזר לשגרה מהר יותר משוק הרכב החדש, כי רכב משומש זה הרבה פעמים צורך, לא פינוק. ואל הקהל הקבוע הצטרפו מי שרכבם נפגע במלחמה. בדצמבר כבר היינו בקצב של 80% מהמכירות לעומת דצמבר לשעבר, אולי אפילו קצת יותר".

גם מאתוס מזהה את המכוניות הקטנות והקרוסאוברים והג'יפונים כמבוקשים ביותר. "אני לא יודעת מה הנסיבות של כל רוכש, אבל התחושה שאנשים מחפשים רכבים קצת יותר זולים במעבר. מי שהחזיק מיצובישי אאוטלנדר לא יחפש עכשיו יונדאי i20, אבל רבים יעדיפו כעת דרגה או חצי דרגה פחות ממה שהיה להם".

הרכב החשמלי שמעורר עניין רב בשוק הרכב חדש משמעותי עדיין הרבה פחות בשוק היד השנייה. "עוד אין מאסות של חשמליות משומשות, ויש הרבה מסחר ישיר בין הלקוחות הפרטיים. איוניק 5 הראשונות, למשל, יגיעו לסייקל של 3 שנות בעלות שבסיומו הישראלים נוהגים להחליף רכב רק בעוד 10 חודשים. רכבי ההדגמה החשמליים של כלמוביל נמכרים אצלנו יפה".

ברכב בחדש יש הרבה דיבור על חשמל, ביד השנייה עדיין לא?

"בסוף המאסה זה עדיין רכבי בנזין והיברידיות. למרות כל הדיבורים על חשמליות, יש עדיין חששות מהטווח ומהטעינה. יקח זמן עד שזה יתהפך. רוכשי רכב חדש נוטים יותר לאמץ טכנולוגיות חדשות מרוכשי רכב משומש".

ובדילמה של היברידיות מול רכבי בנזין?

"היברידית נמכרות מהר יותר מדגמי בנזין, אבל יש עדיין מעט לקוחות שחוששים מהן. בסוף מי שנוסע 15 אלף ק"מ בשנה ורוכש רכב בנזין שעושה 13 ק"מ לליטר לעומת היברידי שעושה 18 קמ"ל, ההבדל בסוף החודש בהוצאה על דלק לא גדול, סביב 200-300 שקל. ואנחנו יותר גמישים מחירי המכירה לטובת דגמי הבנזין, כך שהפער בין שני דגמים מתחרים, אחד היברידי ואחד בנזין, יכול להיות שווה לפער במחיר הדלק לשנתיים".

מאיר אוחיון. יחצ,
מאיר אוחיון/יחצ

כלמוביל טרייד אין הרחיבה בשנתיים האחרונות את רשת הסניפים שלה מ-7-8 סניפים ל-15, עם פריסה ארצית טובה יותר ומלאי משותף. "בגלל שעיקר התושבים שהמכוניות שלהם נפגעו במלחמה ציפינו לעלייה במכירות בסניפים בבאר שבע ובאשדוד, אבל הביקושים מורגשים בסניפים בכל הארץ, אולי גם על רקע הפריסה של התושבים המפונים".

שוק היד השנייה של רכבי היוקרה נפגע פחות משוק הרכב החדש שלהם. "בחודש הראשון של המלחמה הייתה ירידה של 50% בעבודה, אבל בנובמבר כבר הייתה ירידה של 30%", אומר מאיר אוחיון, מנכ"ל משותף של אוטו ארט מהרצליה. אוטו ארט, שבבעלות אוחיון ותומר דותן, היא יבואנית דגמי אסטון מרטין ומתמחה גם ברכבי יוקרה של מותגים נוספים, חדשים ומשומשים.

"קצת אחרי שהמלחמה פרצה מסרנו שני דגמי אסטון מרטיו ללקוחות שהחלו לנהל את המו"מ כבר קודם, ולא ויתרו על הרכישה. יש לקוחות שאומרים שאם עכשיו כבר לא ניסע לחו"ל, לפחות נחליף את האוטו. בדצמבר הפעילות רגועה יותר, כי יש לקוחות רבים שהזמינו רכב חדש שיקבלו בינואר, ומעדיפים למסור לנו את הרכב המשומש רק מפתח תמורת מפתח".

לכל כתבות מוסף הרכב השנתי לחצו כאן

  • עוד באותו נושא:
  • רכבים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully