וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

BYD מוכרת בישראל יותר מכוניות מאשר בכל אירופה. זה הולך להשתנות

עודכן לאחרונה: 25.12.2023 / 19:32

יצרנית החשמליות הסינית תקים בהונגריה מפעל שייצר בשלב ראשון 100 אלף מכוניות בשנה. בניגוד לישראלים האירופים לא ממהרים להסתער על הסיניות: אלה המספרים המלאים

פס ייצור של BYD/BYD

מתחילת השנה מכרה BYD באירופה 13 אלף מכוניות. בישראל היא מסרה יותר מ-15 אלף. הנתון הזה מעיד על ההצלחה החריגה של יצרנית החשמליות הסינית בארץ, לעומת הקושי שלה לחדור לאחד משווקי הרכב הגדולים והמאתגרים בעולם, שלא מגלה התלהבות ממכוניות זרות, בעיקר סיניות.

כדי לשנות את זה הודיעו בסוף השבוע BYD וממשלת הונגריה כי החברה תקים מפעל לייצור מכוניות חשמליות ופלאג אין בעיר סזגד. ההקמה תארך כשנתיים, ולאחריה יהיה המפעל בעל כושר ייצור של 100 אלף מכוניות בשנה. ישראל שכיום מקבלת BYD מפסי הייצור בסין, עשויה לעבור לקבל גם היא מהמפעל האירופי, כמו שרוב דגמי סוזוקי מגיעים לארץ מהמפעל של החברה היפנית בהונגריה. ייבוא מאירופה מעניק לחשמליות פטור ממכס בשיעור 7% שמוטל על מכוניות שמיוצרות בסין.

BYD תהיה היצרנית הסינית הראשונה שתקים מפעל באירופה, והיא כבר מייצרת אוטובוסים חשמליים בהונגריה. המפעל, שיעסיק אלפי עובדים, יסייע לה לחמוק מהמסים שמתכוונן האיחוד האירופי להטיל על מכוניות סיניות מיובאות. גם טויוטה, ניסאן, יונדאי וקיה הקימו מפעלים באירופה כדי לחזק את המכירות שלהן בשוק החשוב הזה.

השוואתי BYD דולפין מול MG4. קינן כהן
MG (משמאל) מכרה השנה באירופה יותר מ-100 אלף מכוניות לעומת 5,200 בארץ/קינן כהן

לטויוטה לקח עשרות שנים עד שהגיעה בשנה שעברה להיות מותג הרכב השני הכי נמכר באירופה אחרי פולקסווגן, עוקפת אפילו את פיג'ו ורנו. BYD מתכוונת לעשות את זה הרבה יותר מהר: מייקל שו, מנכ"ל BYD אירופה הכריז לאחרונה כי היעד של החברה הוא להיות יצרנית החשמליות הגדולה ביבשת ולהגיע לנתח שוק של 10% משוק המכוניות נטולות הפליטה מהאגזוז ב-2030.

בינתיים, כאמור, זה לא כל-כך הולך לה וליצרנים הסינים האחרים, שמכרו באירופה ביחד השנה 170 אלף מכוניות חשמליות בלבד, לעומת 36 אלף בישראל.

היצרנית הסינית היחידה שמוכרת באירופה בהיקף משמעותי היא MG, שבבעלות שנגחאי אוטומוטיב, ומכרה השנה ביבשת 106 אלף מכוניות חשמליות ופלאג אין. MG עדיין מזוהה בידי רבים כמותג בריטי כמו שהייתה במקור, אבל היא הפסיקה את הייצור בבריטניה ב-2016, וכעת שוקלת לחדשו. בישראל נמכרו השנה 5,200 דגמי MG.

הצעה שאסור לפספס

התקדמו לדור הבא של ברי המים של תמי4: קטנים יותר, חכמים יותר

לכתבה המלאה
וויה פרי. אודי עציון, מערכת וואלה!
וויה פרי. 140 יחידות השנה בישראל לעומת 44 בכל אירופה/מערכת וואלה!, אודי עציון

גם לינק אנד קו, שבבעלות ג'ילי, כבר מוכרת באירופה במספרים נאים, כ-22 אלף מכוניות השנה, לעומת 400 בישראל.

ORA, בבעלות גרייט וול, מכרה 5,500 מכוניות (930 בארץ), סקייוול 2,600 (602), NIO כ-2,200 (תתחיל למסור בינואר), מקסוס 820 (260), אקספנג 800 (תחל מסירות ללקוחות בינואר), וליפמוטור 600 (400).

לעומת זאת סרס מסרה באירופה 121 מכוניות לעומת 850 בארץ, Wey 51 לעומת 415 בישראל ו-Voyah מסרה 44 לעומת 140 אצלנו.

  • עוד באותו נושא:
  • BYD Auto

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully