וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ללא ניסיון בתחום, אבל מקורב למירי רגב: יו"ר חדש לרלב"ד

עודכן לאחרונה: 24.12.2023 / 22:18

הממשלה אישרה את מינויו של ניצב בדימוס יורם הלוי לראשות הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים. מאז שבה רגב למשרד התחבורה עזבו את הרלב"ד היו"ר אבי נאור והמנכ"ל ארז קיטה, שהיו מוקדי ידע בתחום

ממ"ז ירושלים ניצב יורם הלוי ברחבת הכותל 27 ביולי 2017. צילום מסך, רוני כנפו, מערכת וואלה! NEWS
ניצב בדימוס יורם הלוי, בתקופה שבה שימש כמפקד מחוז ירושלים/מערכת וואלה! NEWS, צילום מסך, רוני כנפו

ללא ניסיון קודם: הממשלה אישרה היום את מינויו של ניצב בדימוס יורם הלוי לתפקיד יו"ר הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים.

הלוי (60) שימש בשורה ארוכה של תפקידי פיקוד במשמר הגבול ומשטרת ישראל. בין השאר, פיקד על היחידה המרכזית של מחוז ירושלים ומרחב דוד, מפקד משמר הגבול, מפקד מחוז דרום ומפקד מחוז ירושלים. הוא פרש לאחר שלא מונה למפכ"ל.

ליו"ר החדש של הרלב"ד יש תואר ראשן במדעי המדינה ותואר שני בחינוך, אבל הוא מעולם לא עסק ישירות בתחום הבטיחות בדרכים בתפקידיו המקצועיים או בלימודיו האקדמיים, לכל היותר באכיפה כחלק מתפקידיו האחרים במשטרה.

זאת בניגוד ליו"ר הקודם של הרלב"ד, אבי נאור, שהקים את עמותת אור ירוק לשינוי תרבות הנהיגה בארץ ועמד בראשה במשך יותר מ-20 שנה לאחר שבנו רן ז"ל נהרג בתאונת דרכים בגיל 19. נאור, לשעבר מנכ"ל אמדוקס ואיש עסקים בתחם ההיי-טק, תרם במהלך השנים לעמותה 300 מיליון שקל מהונו.

מבין יושבי הראש הקודמים של הרשות, הלוי הוא הראשון שמגיע לתפקיד ללא כל רקע בתחום, או בניהול אזרחי. ד"ר יעקב שיינין שימש לפני כן כיו"ר ועדת החקירה הפרלמנטרית לתאונות דרכים, אוריאל לין עסק בבטיחות בדרכים כאשר עוד שימש כחבר כנסת, וגיורא רום ז"ל זכה להערכה על פעילותו לשיפור בטיחות הטיסה בארץ כמנכ"ל רשות התעופה האזרחית. עוזי יצחקי שימש לפני כן כמנכ"ל משרד התחבורה לאחר קריירה ארוכה במשרד.

מצד שני הלוי נחשב כמקורבה של רגב, שניסתה בעבר למנותו ליו"ר רשות שדות התעופה, כפי שחשפה בוואלה טל שלו. זאת לאחר שגלעד ארדן שקל למנותו כמפכ"ל כאשר שימש כשר לביטחון פנים, אך היועץ המשפטי לממשלה קבע שבעברו של הלוי ישנם אירועים משמעתיים שיקשו על אישור המינוי שלו בפני ועדת גולדברג, שמאשרת את המינויים הבכירים ואת זהות המפכ"ל.

תאונת דרכים בין 3 משאיות בכביש 6 סמוך למחלף קריית גת, 13 בספטמבר 2023. תיעוד מבצעי, מד"א
תאונת דרכים בין 3 משאיות בכביש 6. מתחילת השנה נהרגו 352 ישראלים בתאונות דרכים/מד"א, תיעוד מבצעי

המשימה הראשונה של הלוי תהיה למנות מנכ"ל חדש לרשות, לאחר עזיבתו בחודש שעבר של ד"ר ארז קיטה, איש מקצוע נוסף בתחום, ששימש כמנכ"ל 'אור ירוק' ועבודת הדוקטורט שלו עסקה בתחום היסח הדעת בנהיגה עקב שימוש בטלפון סלולרי.

הלוי יצטרך להיאבק מול רגב והאוצר על הגדלת תקציב הרשות שקוצץ משמעותית מאז הקמתה, על השגת תקציבים למימון פרויקט אשכולות הבטיחות שמובילה הרלב"ד ועל טיפול מושכל בהפחתת הקטל בדרכים, נושא שבו ישראל מדורגת במקום הלפני אחרון באירופה לפי דוח המועצה האירופית לבטיחות בדרכים (ETSC) בצמצום מספר ההרוגים בתאונות דרכים.

מתחילת השנה נהרגו בישראל 352 בני אדם בתאונות דרכים, עלייה של 2% לעומת התקופה המקבילה אשתקד. זאת לאחר שמאז פרוץ המלחמה נרשמה ירידה גדולה במספר ההרוגים בכבישים.

רגב מסרה היום: "אני בטוחה כי ניסיונו הרב של יורם בפיקוד וניהול, ומסירותו למלאכה יאפשרו לו לקדם את המאבק בתאונות הדרכים ולשפר את בטיחות הנוסעים והולכי הרגל בישראל. מאחלת לו בהצלחה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully