וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בקרוב: מקום ל-18 זוגות אופניים בקרון מיוחד ברכבות לירושלים

עודכן לאחרונה: 25.12.2023 / 15:57

הרכבת החלה לקלוט קרונועים משופרים, שיכנסו לשירות בחודשים הקרובים. משבוע הקו: תחנת רשל"צ ראשונים תחזור לפעול וקו אשקלון הרצליה יחזור לשתי רכבות בשעה

קרון האופניים החדש. רכבת ישראל,
קרון האופניים החדש. לראשונה עם מתקני עגינה לכל זוג/רכבת ישראל

רכבת ישראל תתחיל לשלב בפברואר-מרץ לראשונה קרון אופניים ייעודי בקו מהרצליה לירושלים. זה יהיה הקו הראשון שיקלוט את קרונועי ה-DDMU מהמשלוח החדש מסימנס הגרמנית, שכוללים שיפורים לעומת הקרונועים הקיימים.

בכל קרון אופניים יש מקום ל-18 זוגות עם מתקני עגינה, שחסרים כיום. כרגע מוסעים האופניים בקרון הנכים, מה שיוצר צפיפות רבה, מקשה על המוגבלים בניידות שנזקקים למרווח שנשמר עבורם בקרון הייעודי, ומגביל את מספר הזוגות המירבי לשישה.

התצורה של הקרונועים החדשים נקבעה בתקופת השרה מרב מיכאלי, כלקח מהמשלוח הראשון ומתלונות הנוסעים עליו: השולחנות ליד מושבי הנוסעים גדלו כך שכעת הם אמורים לאפשר עבודה עם שני מחשבים ניידים, המושבים נוחים יותר, ויש תוספת של שקעי USB (Type A ו-Type C), שחסרים בקרונות הקיימים.

שולחנות מוגדלים בקרונות החדשים. רכבת ישראל,
שולחנות מוגדלים שאמורים לאפשר עבודה עם מחשב נייד, אבל רק ל-2 נוסעים מתוך הרביעייה/רכבת ישראל

העסקה כוללת 216 קרונות בתצורה של 36 מערכים של 6 קרונות מחוברים שיגיעו לארץ בהדרגה ויאפשרו הפעלת רכבות עם 12 קרונות במקום 6, בקווים שהארכת הרציפים בהם הושלמה. רכבות אלה יכילו 1,300 מקומות ישיבה.

מנכ"ל רכבת ישראל שיקו זנה מסר כי: "תהליך קליטת הקרונועים החדשים בצי הנייד של רכבת ישראל החלה לפני כשנתיים, וכעת מתעצם ומשתפר, עם הגעת הקרונועים המשופרים הכוללים את כל הצרכים שהביעו הנוסעים בשנים האחרונות. הקרונועים יאפשרו הארכת הרכבות באופן שישפר את התפוסות ברכבות, ויאפשרו שירות רכבתי איכותי בשנים הקרובות בהן מספר הנוסעים ברכבת צפוי לזנק. בהתאם לכך, אנו עוסקים בימים אלה בהארכה ושדרוג של רציפי התחנות, על מנת להמשיך ולייצר חוויית נוסעים מיטבית".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
הדמייה: רכבת של 12 קרונות בקו לירושלים. רכבת ישראל,
הגעת הקרונועים החדשים תאפשר הפעלת רכבות מאורכת ל-1,300 איש, תחילת בקו הרצליה-ירושלים/רכבת ישראל

זאת ועוד: הרכבת משלמה את החזרת השירות למצב שהיה לפני המלחמה, שעם תחילתה נסגרו תחנות וקווים בשל גיוס מאבטחים, פקחים ונהגים לשירות מילואים.

מיום ראשון הקרוב, 21 לדצמבר, תיפתח מחדש תחנות ראשון לציון הראשונים ורכבות בקו ראשל"צ הראשונים-לוד יופעלו כבשגרה.

במקביל תוגדל תדירות הרכבות בקו אשקלון-ראשון לציון משה דיין-הרצליה (העובר בתחנות טבעת השרון) לשתי רכבות בשעה לאורך כל שעות הפעילות במקום אחת בלבד כרגע. זו תתוגבר באופן נקודתי בשעות השיא לצורך וויסות העומסים.

  • עוד באותו נושא:
  • רכבת

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully