וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רוכשי החשמליות יממנו את ההזרמות של סמוטריץ' לשטחים

עודכן לאחרונה: 26.12.2023 / 12:50

עדכון: רשות המסים מסרבת לאפשר ליבואני הרכב לשלם מראש את המסים עבור 6,500 מכוניות שבגלל מתקפות החות'ים נשלחו להפליג סביב אפריקה ויגיעו לארץ רק אחרי העלאת המס ב-1 בינואר. הרשות: בוחנים ערעור שהגישו היבואנים

מכוניות BYD דולפין נפרקות בנמל חיפה. נמל חיפה | יח״צ, עיבוד תמונה
מכוניות חשמליות של BYD נפרקות בישראל/עיבוד תמונה, נמל חיפה | יח״צ

שר האוצר בצלאל סמוטריץ' מצא דרך לממן את 75 מיליון השקל שאישרה הממשלה השבוע להעברת למימון למאחזים בלתי חוקיים בשטחים בתקופה של משבר תקציבי דרמטי: רוכשי המכוניות החדשות.

רשות המסים הודיעה ליבואני הרכב כי היא מסרבת לבקשתם לקבל אישור מיוחד לשלם את המסים על אלפי מכוניות חדשות בעודן מפליגות לישראל במסלול מוארך בגלל מתקפות החות'ים. מדובר בכ-5,500 מכוניות חשמליות וכ-1,000 רכבי פלאג אין מסין ומדרום קוריאה שהיו אמורות להגיע לארץ לפני ה-31 בדצמבר, אך חברות הספנות הסיטו את האוניות הנושאות אותן למסע בן שלושה קבועות מסביב לאפריקה במקום להפליג במסלול המקוצר דרך הים האדום ותעלת סואץ, כך שהן יגיעו רק במהלך ינואר.

ב-1 בינואר יכנסו לתוקף תעריפי המס החדשים על רכבים ירוקים: מס הקנייה על רכב חשמלי יעלה מ-20% ל-35% וההנחה המירבית תרד מ-60 ל-50 אלף שקל. במקביל תתבטל הטבת המס לרכבי פלאג אין בסך 30 אלף שקל והם יהיו זכאים רק להטבה בסך 15 אלף שקל לפי מסלול מיסוי ירוק.

תקנות האוצר קובעות כי ניתן לשחרר ממכס מכוניות רק לאחר הגעתן לתחומי המדינה. היבואנים ביקשו לשלם את המסים כבר השבוע, תוך הזרמת מאות מיליוני שקלים לקופת האוצר המרוקנת, אך סורבו.

משלוח ג'ילי גיאומטרי C בדרך לישראל מסין. ג'ילי,
משלוח של רכבי ג'ילי גיאומטרי C בדרך לישראל/ג'ילי

כפיר חן, ראש מינהל המכס, שהשיב ליבואנים בשם רשות המסים, חזר על הנימוק הלקוני שאת המסים ניתן לשלם רק אחרי הגעת המכוניות לארץ. זאת משום שעל רק הלחימה הסכים האוצר להעניק הקלות: דחייה במועדי הגשת דוחות שנתיים, במועדי הגשת תביעות למענק עבודה לשכירים ועצמאיים, ובמועדי מכירת דירה יחידה כדי להימנע מתשלום מס מוגדל על החזקת שתי דירות.

העלאות המס יוסיפו בין 10,000 ל-15 אלף שקל למחירי המכוניות, סכום שהיבואנים יתקשו לספוג לאור העובדה שעל חלקן הם שילמו ליצרנים לפני יותר מחודש, כששער הדולר היה גבוה משמעותית. תוספת המסים תתגלגל לכיסי הנהגים הפרטיים והחברות שירכשו את המכוניות בחודשים הקרובים.

יבואני הרכב ערערו על ההחלטה, ומרשות המסים נמסר כי הוא ייבחן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully