וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הנתונים שמראים שאשדוד מתאוששת מהמלחמה, אשקלון והעוטף לא

עודכן לאחרונה: 27.12.2023 / 9:53

דו"ח של יאנגו חושף ירידה של 26% במספר הנסיעות במונית דרומה מאשדוד, לעומת עלייה של 3% בעיר הנמל. הנסיעה הממוצעת במונית בארץ נמשכת 8 ק"מ ו-15 דקות

מונית סקודה אוקטביה יאנגו. אלירן אביטל,
מונית של יאנגו.הוזלת הנסיעות הבין עירונית ב-30% לא הוכיחה את עצמה. המונית נותרה כלי תחבורה עירוני/אלירן אביטל

קו הגבול של ההתאוששות הכלכלית מהמלחמה: מספר הנסיעות במונית באשדוד עלה ב-3% לעומת המצב שלפני ה-6 באוקטובר, בעוד שבאשקלון וביישובי העוטף הוא ירד ב-26%. לפי נתוני אפליקציית המוניות יאנגו, לנהגי מוניות רבים שמתגוררים בדרום אין כרגע פרנסה סמוך לבית והם נוסעים לעבוד מידי יום באזור המרכז כדי להשלים הכנסה.

מבחינה ארצית נרשמת עלייה של 5% בשבוע בשימוש במוניות, כאשר מספר הנסיעות כעת נמוך ב-18% בממוצע משהיה לפני המלחמה. זאת כאשר מספר התיירים, שהשימוש שלהם במוניות גבוה יחסית, נושק לאפס.

"חזרת תנועת המוניות מצביעה על חזרת תנועת הכלכלה והחיים", אומר גל בן צבי, מנהל פעילות המוניות ביאנגו. "אנחנו עוד רחוקים מניהול שגרת חיים תקינה, בוודאי באזור הדרום, אבל קצב ההתקדמות מאז ה-7 באוקטובר מהווה אינידקציה אופטימית לכך שהחיים חזקים יותר מהכל".

חיצונית - יאנגו. יאנגו, אתר רשמי
האפליקציות ניצחו: 65% מהמשתמשים מזמינים מונית מהנייד לעומת 20% מתחנה בטלפון/אתר רשמי, יאנגו

לפני נתוני יאנגו השימוש במוניות בישראל בשגרה נמוך יחסית למדינות אחרות במערב. רק 72% מהישראלים משתמשים במוניות, כלומר נוסעים בהן לפחות שלוש פעמים בשנה ורק 9% נוסעים לפחות פעם בשבוע. זאת לעומת 82% ו-26% בהשוואה לשאר העולם.

נסיעה ממוצעת במונית בארץ נמשכת כ-15 דקות ולאורך של כ-8.4 ק"מ. למרות שלפני שלוש שנים הורידו משרדי התחבורה והאוצר את מחיר הנסיעה הבין עירוני במונית ב-30%, המוניות נשארו בעיקר כלי תחבורה לסביבה עירונית. "בישראל המונית משמשת כפתרון last mile בעיקר", אומר גל בן-צבי, "כאשר בשונה משאר התחבורה הציבורית, המוניות פועלות בכל שעות היממה, בכל ימות השבוע ומציעות חיבוריות בלתי תלויה."

עוד עולה מהנתונים כי 64.6% מהישראלים מזמינים את המונית שלך באמצעות אפליקציה, 19.4% מהם באופן טלפוני (דרך תחנות המוניות השונות) ו-8% בשיטה הישנה של עצירת מונית ברחוב. "לקח לישראלים זמן לצאת מתחנות המוניות הישנות ולעבור לשימוש באפליקציה. יש עדיין ערים שבהן יש שיעור גבוה יותר של שימוש בתחנות, אבל המגמה היא מעבר לאפליקציות". גם בהשוואה בינלאומית אפשר לראות נתונים דומים הנעים בין 54% ל-67% בשימוש דרך אפליקציה במדינות המערביות והמפותחות.

  • עוד באותו נושא:
  • מוניות

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully