וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כשהתותחים יורים, מכוניות היוקרה נשארות אצל היבואנים

עודכן לאחרונה: 29.12.2023 / 11:58

הירידה במכירות מכוניות היוקרה מאז פרוץ המלחמה הרבה יותר גדולה מהירידה בדגמים העממיים. למה זה קורה ומי היצרנים שנפגעו הכי הרבה

אולם תצוגה, מרצדס הרצליה (כלמוביל). קובי ליאני
אולם התצוגה המרכזי של מרצדס בהרצליה. ירידה של 64% במסירות באוקטובר-נובמבר/קובי ליאני

בשנים רגילות דצמבר היה החודש שבו יבואני רכבי היוקרה יוצאים בקמפיינים יקרים, עם הצעות של "קנה דגמי 24' במחירי 23". לקוחות רכבי היוקרה מקפידים תמיד יותר מרוכשים אחרים על קבלת הרכב החדש בתחילת השנה הקלנדרית, כדי להרוויח שנת דגם, למרות שכבר כמעט עשור כולל מחירון לוי יצחק חישוב לפי חודשי שימוש שאמור לנטרל את פער המחיר בין רכב שנמסר בדצמבר לאחד שעלה לכביש בינואר.

בשנים האחרונות מסרו בינואר מותגי היוקרה בין רבע מחצית מהמסירות השנתיות שלהם, כשמרצדס, למשל, מצליחה להיכנס פעמיים לרשימת עשרת היצרנים הנמכרים בישראל, עוקפת לא מעט מותגים עממיים.

השנה זה כבר לא יקרה. מרצדס היא אמנם יצרנית היוקרה הנמכרת ביותר בארץ בשנתיים האחרונות, אבל באוקטובר ובנובמבר ירדו מסירות מרצדס חדשות בישראל ב-64%, לעומת ירידה ממוצעת של 37% לכלל הענף.

חטיבת היוקרה של כלמוביל אמנם יכולה להתנחם במכירתן בתוך כשבוע של כל 300 דגמי סמארט החשמלית החדשה שהגיעו לארץ ויימסרו בינואר, אבל אלה קרוסאוברים שנמכרו במחירים של 170-205 אלף שקל, כ-100 אלף שקל פחות מהמרצדס הזולה ביותר.

אולמות דלק מוטורס. יחצ,
אולם תצוגה של ב.מ.וו. ירידה של 59% מאז המלחמה/יחצ

ומרצדס לא לבד: מסירות ב.מ.וו בחודשיים שאחרי פרוץ המלחמה ירדו ב-59%. מסירות וולוו ירדו ב-51%. מבדיקת נתוני המסירות של חמשת מותגי היוקרה הנמכרים ביותר עולה כי רק אודי (30%-) ולקסוס (33%-) ירדו מעט פחות מהממוצע בשוק.

"גם לקוחות רכבי יוקרה שלא נפגעו כלכלית מהמלחמה מרגישים שזה לא הזמן להופיע במשרד או בחנייה הביתית עם רכב נוצץ חדש", אומר גורם בענף. "לא כשבכל בוקר יש עוד 'הותר לפרסום'. רכישת מכונית יוקרה היא לא רק החלפת מכונית, היא פינוק. לרוב הקליינטים אין חשק לזה עכשיו".

המשבר בשוק היוקרה מגיע אחרי עלייה גדולה במכירות שלהן בשנים האחרונות, בין השאר על רקע הריבית הנמוכה שהקלה על רוכשים חדשים להיכנס לענף עם מימון זול. השנה, אחרי הזינוק בריבית רשמו מותג היוקרה ירידה של 50% (ג'יפ) עד 15% (מרצדס) במסירות. בין הבודדים שהצליחו למכור יותר היו ג'נסיס (25%+) ואלפא רומיאו (15%+).

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully