וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרכבת התחתית של ירושלים: ההתחלה

עודכן לאחרונה: 1.1.2024 / 21:23

המדינה חתמה עם Jtrain של דן, דניה סיבוס וקומסה הספרדית על הסכם הקמת והפעלת הקו הכחול של הרכבת הקלה בבירה, שיכלול תחנות תת קרקעיות. ההפעלה: בהדרגה, מ-2028

הקו הכחול של הרכבת הקלה בירושלים/תכנית אב לתחבורה

על רקע העיכוב המתמשך בקידום פרויקט המטרו בגוש דן, נרשמת התקדמות בפרויקטי הרכבות הקלות.

משרדי האוצר והתחבורה חתמו עם חברת Jtrain בבעלות דן, דניה סיבוס ו- Comsa הספרדית, על הסכם הזיכיון למימון, הקמה, הפעלה ותחזוקה של הקו הכחול של הרכבת הקלה בירושלים, במסגרתו תהיה החברה הזכיינית אחראית לפרויקט לתקופה של כ- 25 שנה. עלות ההקמה: כ-9 מיליארד דולר.
הקו הכחול הוא קו הרכבת השלישי שנבנה בבירה, אחרי הקו האדום מפסגת זאב להר הרצל שפועל מאז 2011 והקו הירוק מגילה להר הצופים, עם שלוחה לגבעת שאול ולהר נוף שבבנייה כעת, ואמור להתחיל לפעול בהדרגה מ-2025.

למרות זאת זהו הקו החשוב מבין השלושה: הוא הארוך ביותר (31 ק"מ), יכלול 56 תחנות, והיחידי שחלק ממנו, באורך 2.5 ק"מ יהיה תת קרקעי הוא המקטע המרכזי של הקו האדום במרכז. מדוב בקטע במרכז העיר, באורך של 2.5 ק"מ, שיכלול 3 תחנות שיעניקו למשתמשים תחושה של נסיעה ברכבת תחתית, מתחת למרכז העיר ולשכונת גאולה החרדית. בקו יופעלו 66 רכבות שיפעלו בשעות השיא בתדירות של אחת ל-6 דקות.

הקו הכחול של הרכבת הקלה בירושלים. תכנית אב לתחבורה,
הדמייה: הקו הכחול בכיכר פריז ברחוב המלך ג'ורג' בבירה/תכנית אב לתחבורה

הקו הכחול יהיה גם כנראה הקו שיזכה למספר המשתמשים הרב ביותר שאינם ירושלים: הוא יגיע למרכזי התעסוקה בהר חוצבים ובתלפיות, ולאצטדיוני הכדורגל במלחה, טדי והארנה. בעתיד הוא אמור להתממשק ישירות עם קו הרכבת הכבדה מהמרכז, לאחר שיוארך למתחם התחנה, ועד אז אפשר יהיה להשתמש בקו האדום מתחנת נבון כדי להגיע לקו הכחול במרכז העיר.

הקו שתוכנן בידי תכנית אב לתחבורה, המשותפת למשרד התחבורה ולעיריית ירושלים מתוכנן להתחיל לפעול בהדרגה בין השנים 2028 ו-2030. המכרז כולל גם אופציות שהמדינה טרם הודיעה אם תממש לשלוחה נוספת להר חומה ולקו הסגול, מארמון הנציב לבית החולים הדסה עין כרם. הוא יהיה האחרון שיושלם ואמור להגדיל בתוך עשור את שיעור הנסיעות בבירה בתחבורה ציבורית מ-15% ל-40%, תוך הפחתה במקביל בשיעור הנסיעות ברכב פרטי.

אופיר קרני, מנכ"ל קבוצת דן, מסר כי "דן שהחלה את דרכה כמפעילת תחבורה ציבורית בגוש דן, צברה ידע, ניסיון ותובנות ממתן שירות למיליוני נוסעים יום יום במטרופולין שהינו מהעמוסים בעולם, והיא משתמשת בהם על מנת לפתח פתרונות מתאימים ומדויקים עבור המשתמשים בתחבורה הציבורית. אנו רואים בעשור הקרוב את עשור הפריצה והשינוי של התחבורה בישראל, הן באמצעות שדרוג משמעותי בתשתית התחבורה הציבורית, הן באמצעות מעבר לתחבורה ציבורית ירוקה, והן באמצעות מעבר למערכת הסעה המונית באמצעות רכבות קלות. אין ספק שקפיצת המדרגה הזו תוביל למעבר של משתמשים רבים מהרכב הפרטי לתחבורה הציבורית, תוך תרומה משמעותית לפריון ולצמיחה במשק".

מנכ"ל קבוצת דניה רונן גינזבורג: "אנו שמחים מאוד על יציאתו לדרך של פרויקט הקו הכחול בירושלים, במיוחד בעת הקשה הזו של מדינת ישראל ואנו רואים בכך שליחות של ממש להיות מעורבים בפרויקט תחבורתי לאומי זה, בשותפות המדינה, אשר יתרום לציבור, לכלכלה ולמשק כולו. פרויקט זה הינו חלק מהגשמת האסטרטגיה של דניה, להרחבת והעמקת פעילותה בפרוייקטי PPP בשיתוף המדינה, ומצטרף לשורה של פרויקטים מסוג זה בהם דניה לוקחת חלק, כגון פרויקט הנתיבים המהירים בגוש דן ופרויקט 431".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל
מפת הקו הכחול של הרכבת הקלה בירושלים. תכנית אב לתחבורה,
מפת הקו הכחול, מגילה ועד רמות, עם השלוחה למלחה/תכנית אב לתחבורה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully