וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בגלל המלחמה: רכבת ישראל הציבה ציוד נגד שיבושי GPS

עודכן לאחרונה: 3.1.2024 / 19:51

המערכות נועדו לאפשר לנוסעים להמשיך לשלם באפליקציות, שהופרעו משיבושים שמפעיל צה"ל נגד רחפנים וכטב"מים עוינים. בחלק מהאזורים הנמיך צה"ל את עוצמת השיבושים כדי להקטין ההפרעה לאזרחים

בווידאו: הקרונות החשמליים החדשים של רכבת ישראל, וידאו: אוהד אמיתון / TPS/אוהד אמיתון / TPS

צה"ל משבש את פעילות הרחפנים וכלי הטיס הבלתי מאוישים של החמאס וחיזבאללה, ובעורף מתמודדים עם ההשלכות.

מאז ה-7 באוקטובר רגילים כבר נהגים המשתמשים באפלקציות הניווט לגלות שהן מציגות כאילו שהם נוסעים מחוץ לגבולות ישראל, לעתים בים התיכון, ולעתים באזור בייירות. זאת בעקבות שיבוש קליטת אותו מערכת ניווט הלוויינים האמריקאית GPS, כדי להקשות על כלי טיס עוינים בלתי מאוישים מלנווט באמצעותה למטרות בארץ.

אבל השיבושים מקשים גם על משתמשי התחבורה הציבורית לשלם על הנסיעות באמצעות אפליקציות התשלום, שמתקשות לזהות את מיקום המשתמשים ולחשב במדויק את תעריף הנסיעה. באפליקציות ממליצים למשתמשים לבחור ידנית את יעד ומרחק הנסיעה. ההפרעה לא פוגעת במשתמשי הרב קו.
כדי להתגבר על הבעיה הציבה רכבת ישראל בחלק מהתחנות ציוד נגד שיבוש GPS, המגביר את אותות הלוויינים. בנוסף מנהל צה"ל דיאלוג עם משרד התחבורה והרכבת, והיו מקומות בהן הופחתה עוצמת השיבוש כך שתפריע פחות לציבור, כל עוד הדבר לא פגע במוכנות המבצעית.

תחנת הרכבת חוף הכרמל, חיפה. מתוך ויקיפדיה, אתר רשמי
תחנת הרכבת חוף הכרמל בחיפה/אתר רשמי, מתוך ויקיפדיה

ממשרד התחבורה נמסר כי "התשלום ברכבת ישראל באמצעות היישומון הסלולרי מבוסס על זיהוי תחנות העלייה והירידה של הנוסע המתבצע באמצעות GPS. בעקבות המצב הביטחוני, קיימים שיבושים מדי פעם שיבושי GPS ולפיכך בתחנות המועדות לשיבושים התקינה הרכבת ציוד ייעודי שנועד לתת מענה לסוגיה זו.

"בנוסף, המשרד הנחה את רכבת ישראל לאפשר לנוסעים אלו מעבר בשערי הכניסה והיציאה ומפעילי אפליקציות התיקוף הונחו לזכות את הנוסעים במקרים אלה. גם באוטובסים ייתכנו מקרים חריגים בהם מקבל הנוסע הודעת שגיאה בשל השיבוש וגם כאן הנחה המשרד את מפעילי התחבורה הציבורית להתחשב בדבר, בדגש על מקרה שבו מבקר פוגש נוסע עם בעיה מסוג זה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully