וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טויוטה: אחריות ל-15 שנה או 250 אלף ק"מ. כמה תשלמו ומה הקאץ'?

עודכן לאחרונה: 4.1.2024 / 13:50

לראשונה מציע יבואן מקומי תכנית אחריות לרוב חיי המכונית. אבל היא לא מכסה כמה מערכות שבוודאי תצטרכו לתקן עד אז. הפירוט בפנים

טויוטה לנד קרוזר פרסומת/טויוטה

יוניון מוטורס יבואנית טויוטה משיקה תכנית יוצאת דופן להארכת אחריות בתשלום, למכוניות בנות עד 15 שנה ועד 250 אלף ק"מ, המוקדם מביניהם - הרבה מעבר לאחריות המקובלת בשוק, 3 שנים או 100 אלף ק"מ.

לפי נתוני משרד התחבורה 96% מדגמי יאריס וראב 4 ו- 91% מרכבי קורולה שנמכרו ב- 15 השנים האחרונות בישראל עדיין נוסעים ובעלי רישוי תקף. אפילו במכוניות בנות 20 שנה השיעור גבוה מאוד - 96% מרכבי ראב4 ו-86% מהקורולה מדגמי 2004 והלאה עדיין פעילים.

התכנית כוללת כיסוי דומה מאוד לאחריות היצרן המקורית לשנים הרביעית והחמישית, וכיסוי למכלולים מוגדרים מראש לשנים השישית עד ה-15. האחריות כוללת גם שירותי דרך וגרירה ללא תוספת תשלום.

טויוטה קורולה 2013. ניר בן טובים
קורולה 2013. עדיין יכולה להצטרף לאחריות/ניר בן טובים

מה לא מכסה האחריות? בשנתיים הראשונות הנוספות מדובר במצבר 12 וולט, ציריות וגומיות לציריות, עכירות בפנסים ומצמדים,לצד אביזרים תקלות במערכות מהתקנות מקומיות וגם כתמים, קרעים וסימני שחיקה בריפודים, בהגה ובשאר תא הנוסעים.

בשנים 6 עד 15 האחריות מוגבלת הרבה יותר: היא אמנם מכסה רכיבים יקרים כמו ממיר מתח ברכבים חשמליים והיברידיים, מנועי רכב חשמלי, מערכת קירור סוללה, כריות אוויר וחגורות בטיחות, מערכות ABS ובקרת יציבות, מחשבי מנוע וכריות אוויר, מחשב ABS, בקרת אקלים ולוח שעונים. אבל היא אינה מכסה את סוללת הרכב בדגמים ההיברידים והחשמליים - לסוללות בהיברידיות יש כבר תכנית הארכת אחריות נפרדת בטויוטה - תיבות הילוכים ואת הרכיבים הפנימיים של מנועי שריפה פנימית ואת מערכת הזרקת הדלק. בדגמי השטח היא לא מכסה דיפרנציאלים, למשל.

בכל השנים לא יכוסו גם תקלות שבטויוטה יקבעו שנגרמו כתוצאה משינוים שלא פי הוראות היצרן, כולל התקנות פופולריות ברכבי השטח של החברה כמגני גחון, שינויי מידות צמיגים, אך גם שינויים במתלים ובמחשבי המנוע, לצד שימוש הרכב בעומס יתר, וגם השתתפות במירוצים, לתשומת לב בעלי פריוס ודודות ביאריס.

כמו כן בעלי לנדקרוזר והיילקס ישלמו הרבה יותר: לא רק שהתעריף שלהם יקר יותר, אלא שהארכת האחריות שלהם ברוב השנים תהיה בכל פעם לחצי שנה או 10,000 ק"מ, בהתאם למרווח הטיפולים של היצרן. כך שלהארכה לשנה הם ישלמו בכל מקרה תעריף כפול, ומי שנוסע יותר מ-20 אלף ק"מ בשנה, אף תעריף משולש. לרכבים פרטיים תחול ההארכה לשנה או 15 אלף ק"מ, כך שגם כאן מי שייסע יותר מזה יצטרך לשלם יותר, אם כי לפי נתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה, רוב הרכבים הפרטיים לא עוברים את המרחק הזה בשנה.

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - כעת במבצע מיוחד

בשיתוף נומייר פלוס
דור ראשון. אתר יצרן
קורולה 66'. כבר לא תזכה לאחריות/אתר יצרן

בעליה של טויוטה משומשת שירצה להצטרף לתכנית יוכל לעשות זאת בעת הטיפול הבא במוסכי היבואן, או להביא את רכבו לבדיקה כדי לבדוק את מצבו לפני צירופו לתכנית. התכנית אינה מחייבת טיפול במוסכי היבואן, אבל מחייבת את הבעלים לטפל ברכבים לפי הספר ולהיות מסוגלים להציג ליוניון מוטורס את רשימת הטיפולים שכבר הרכב ואת מועדיהם בקבלות מקוריות.

וכמה עולה השירות? אחריות לשנים 4+5 בדגמים הפרטיים תעלה 1,650 שקל בתשלום מראש לשנתיים ו-999 לכל שנה בנפרד. אחריות לשנים 6-15 תעלה 515 שקל לשנה.

בדגמי השטח, היילקס ולנדקרוזר יעלו שנים 4+5 שכוללות הארכה עד 120 אלף ק"מ 3,500 שקל. שנים 6-15 יעלו 750 שקל בתשלום לכל חצי שנה או 10,000 ק"מ.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully