וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי שהמניה התרסקה, למובילאיי יש חדשות טובות (וסודיות)

עודכן לאחרונה: 21.3.2024 / 13:39

יצרנית מערכות הנהיגה האוטונומית הישראלית הכריזה על חוזה עם "יצרן רכב מערבי גדול" לשילובה ב-17 דגמים חדשים מ-2026. לפי ההערכות מדובר בפולקסווגן. לפני כן איבדה החברה כ-30% משוויה בעקבות אזהרת רווח

הפיתוח החדש של מובילאיי/יח״צ

פולקסווגן, יצרנית הרכב השנייה בגודלה בעולם, עומדת לבסס בשנים הבאות את רוב מערך הבטיחות האקטיבית והנהיגה האוטונומית במכוניות הקונצרן על טכנולוגיה ישראלית.

לאחר שבשנה שעברה דיווחה יצרנית הליידאר (מכ"ם לייזר) מראש העין אינוביז על חוזה בשווי 6.6 מיליארד דולר עם חברת האם של אודי, סקודה, סיאט, פורשה, בנטלי למבורגיני ועוד), דיווחה מובילאיי הירושלמית כי סיכמה עם "יצרן רכב מערבי גדול" על הטמעת מערכות הנהיגה האוטונומית למחצה ואוטונומית מלאה שלה ב-17 מהדגמים שלו החל משנת 2026. לפי ההערכות מדובר בפולקסווגן, לקוח ותיק של חברת האוטו טק הישראלית שבבעלות אינטל האמריקאית. מובילאיי אמנם דיווחה בעבר כי היא מפתחת ליידאר משלה, אבל ההסכם עם אינוביז מרמז כי היא תספק את החיישן החשוב לפרויקטים של פולקסווגן.

"הפרויקטים האלו מהווים אבן דרך היסטורית בפיתוח נהיגה אוטונומית, וירחיבו מאוד את זמינותה לבעלי רכבים בכל רחבי העולם", אמר פרופ' אמנון שעשוע, נשיא ומנכ"ל מובילאיי. "ביצוע תוכניות הייצור הללו יכתיב את הסטנדרט לנהיגה חכמה מונעת תוכנה, תוך מינוף המומחיות של שתי החברות, בהיקף שיוכל לשרת לקוחות בכל רחבי העולם".

ההסכם כולל שימוש בפלטפורמת הסופרויז'ן של מובילאיי, המשלבת מצלמות, מכ"ם ובינה מלאכותית המאפשרות לנהג להוריד את הידיים מההגה בכבישים מהירים, כבישים עירוניים ודרכי כפר באזורים מוגדרים. עוד נכללת בהסכם פלטפורמת ה-Chauffeur שכבר מאפשרת להוריד גם את העיניים מהכביש באזורים מוגדרים בתוך דגמים מובחרים, ומוסיפה לסופרויז'ן ליידאר ומכ"מים נוספים.

מובילאיי. מובילאיי,
אם ההערכות נכונות, פולקסווגן עומדת לבסס את מערך הנהיגה האוטונומית שלה על מובילאיי ואינוויז מישראל/מובילאיי

עבור מובילאיי מדובר בחדשות טובות לאחר התרסקות שווי המנייה שלה בשבוע שעבר בכמעט 30%, שהורידה את שווי השוק שלה לפחות מ-25 מיליארד דולר. זאת לאחר שהחברה פירסמה אזהרת רווח, לפיה היא מעריכה שההכנסות שלה ברבעון הראשון של 2024 יהיו נמוכות בכ-50% בהשוואה לרבעון הראשון של 2023. בשל ירידה בהזמנות מצד יצרני רכב, לדבריה לאחר שצברו מלאי גדול של שבבים מתוצרתה. לפי מובילאיי הדבר אירע בשל מדיניות צבירת מלאי של היצרנים כדי להימנע ממחסורים שבהם נתקלו היצרנים מאז פרוץ משבר השבבים.

מובילאיי העריכה כי הירידה בהזמנות ברבעון הראשון של 2024 תשפיע על השנה כולה, ותוריד את ההכנסות שלה ל-1.83-1.96 מיליארד דולר לעומת 2.03 מיליארד ב-2023.

  • עוד באותו נושא:
  • מובילאיי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully