וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הזמנתם טסלה מודל Y? המפעל בברלין ייסגר בגלל מתקפות החות'יים

עודכן לאחרונה: 13.1.2024 / 0:05

מפעל טסלה בברלין, שמייצר את מודל Y לאירופה ולישראל יושבת לשבועיים. הסיבה: מחסור ברכיבים שנתקעו בים, אחרי שהספינות שנושאות אותם הוסטו מהים האדום למסלול עוקף אפריקה

מפעל טסלה בברלין צילום מרחפן/טסלה

הכלכלה הגלובלית בהודעה אחת של מפעל טסלה בברלין: המורדים החות'ים בתימן תוקפים ספינות בים האדום ומפעל החשמליות בגרמניה נסגר לשבועיים.

טסלה הודיע שתסגור את המפעל בין 29 בינואר ל-11 בפברואר, בעקבות מחסור מסתמן ברכיבים לפס הייצור האירופי של הקרוסאובר החשמלי מודל Y. המחסור נוצר לפי ההודעה בעקבות התקפות החות'ים, שגרמו לחברות הספנות שמשיטות למפעל רכיבים מהמזרח להסיט את האוניות שלהן הרחק מהים האדום למסלול עוקף אפריקה, מה שיביא לאיחור בהגעת המשלוחים למפעל.

ההודעה הגיעה למרות המתקפה של ארה"ב, בריטניה ומדינות נוספות על החות'ים, במטרה להרתיע אותם מהמשך הפגיעה בספינות סוחר ובשרשראות האספקה העולמיות.

ייצור טסלה מודל Y במפעל החברה בברלין. טסלה,
ייצור טסלה מודל Y בברלין/טסלה

טסלה החלה לייצר את מודל Y בג'יגה פקטורי בברלין-ברנדנבורג לפני שנתיים. בחודשים האחרונים הגיע המפעל לקצב ייצור של כ-375 אלף מכוניות בשנה, כך שהפסקת הייצור צפויה לעלות לטסלה בייצור של כ-14 אלף מכוניות.

המפעל בגרמניה מספק את מודל Y גם לשוק הישראלי, ועוד לא ברור אם טסלה תצליח להתגבר על השפעות ההשבתה בחודשים הבאים, והאם עשויה להיות פגיעה לאספקות בשוק הישראלי. ב-2023 נמכרו בארץ יותר מ-4,100 דגמי מודל Y, והוא היה הדגם החשמלי השלישי הנמכר בארץ, אחרי BYD אטו 3 וג'ילי גיאומטרי C.

מבחן דרכים בלעדי לוואלה רכב:
טסלה מודל Y מול קיה EV6

  • עוד באותו נושא:
  • טסלה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully