וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האוטובוס לא הגיע? ככה זה כשמזניחים את הרשות לתחבורה ציבורית

עודכן לאחרונה: 15.1.2024 / 16:57

משרד התחבורה פוגע בעצמאות הגוף האחראי על הפעלת שירותי האוטובוסים, לא מקדם העברת סמכויות לרשויות המקומיות וסובל ממחסור באנשי מקצוע. המשרד בתגובה: כל הנושאים בטיפול

נוסעים עולים לאוטובוס של אגד. Roman Yanushevsky\ Shutterstock, עיבוד תמונה
נוסעים עולים לאוטובוס. לפחות הגיע/עיבוד תמונה, Roman Yanushevsky\ Shutterstock

הפקקים רק מתארכים, אבל משרד התחבורה לא מקדם את התחבורה הציבורית בקצב הראוי. מבקר המדינה שערך ביקורת חוזרת לדוח בנושא שפירסם ב-2019 גילה שנושאים רבים לא טופלו מאז.

הסדרת מעמדה של הרשות הארצית: למרות החלטת ממשלה מ-2011 משרד התחבורה ונציבות שירות המדינה עדיין לא דאגו להסדרת מעמדה של הרשות לתחב"צ כיחידת סמך, מה שפוגע בעצמאות שלה, לפי המבקר. זה לא מפתיע אחרי ששרת התחבורה מירי רגב הביאה בשנה שעברה לפרישתו של ראש הרשות המוערך רן שדמי, והחליפה אותו בעידן מועלם, נטול הניסיון בתחום.

הקמת רשויות תחבורה מטרופוליניות: משרד התחבורה ממשיך להימנע מהעברת סמכויות נדרשת לתחבורה הציבורית. המבקר כבר התריע על כך, ורק שרת התחבורה הקודמת מרב מיכאלי הצליחה להעביר בממשלה החלטה על הקמת רשויות מרחביות במקום הקמת רשויות תחבורה מטרופוליניות, אבל זו מוסמסה מאז הקמת הממשלה הנוכחית. המבקר מציין כי "במועד סיומה של ביקורת המעקב (פברואר 2023) מתקיים דו-שיח בין נציגי משרד התחבורה לבין נציגי הרשויות המקומיות הגדולות תל אביב-יפו וירושלים כדי לקדם את הקמת הרשויות המרחביות במטרופולינים גוש דן וירושלים, כפי שנקבע בהחלטה 1854 מספטמבר 2022 וכי טרם הוקמה כל רשות תחבורה מרחבית". מאז עברה שנה ודבר לא קרה.

נת"צ חדש בכפר סבא רחוב ויצמן. לביא צילומי אוויר,
כשחסרים אנשי מקצוע במשרד התחבורה, פריסת נת"צים חדשים נפגעת/לביא צילומי אוויר

מחסור בכוח אדם מקצועי באגף לתכנון תחבורתי: כבר 10 שנים מזהירים באגף במשרד התחבורה מפני הנזקים הנובעים מהמחסור בכוח אדם מקצועי באגף, שהעיקרי שבהם הוא פגיעה בייצוג משרד התחבורה במוסדות התכנון הסטטוטוריים. בפועל, קובע המבקר, משרד התחבורה לא פעל משרד התחבורה לחיזוק היכולות המקצועיות של האגף ולאיוש המשרות המקצועיות בו. בין 2019 ל-2023 גדל מספר המשרות באגף מ-29 ל-30. משרד התחבורה מתקשה לגייס עובדים מקצועיים לאיוש המשרות התקניות שהתפנו, בעיקר בגלל תנאי ההעסקה במגזר הציבורי לעומת המגזר הפרטי, וכי בחלק מהמשרות מועסקים סטודנטים. לפי המבקר יש בעיית תאום מתמשכת בין הרשות לתחב"צ לאגף לתכנון תחבורתי.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל

ממשרד התחבורה נמסר כי "עם כניסתו לתפקיד, מנכ"ל המשרד, משה בן זקן, פעל להקנות לרשות הארצית לתחבורה ציבורית מעמד עצמאי של יחידת סמך במשרד התחבורה והבטיחות בדרכים, נושא שלא קודם בידי קודמיו. השרה רגב הציבה את הנושא כאחד היעדים המרכזיים של המשרד. ב-2022 גדל תקציב התקנים ברשות ב-10% (החלטה של קודמיו של בן זקן - א.ע) ומגמה זו קיבלה ביטוי גם בסיכום התקציב האחרון לשנת 2023-2024.

לגבי המחסור בכוח אדם באגף לתכנון תחבורתי, בימים אלה מושלם התהליך של העלאת מתח הדרגות של כלל המהנדסים במחוזות, כך שמהנדס יתחיל באופן קבוע בדרגת ראש תחום ומעלה. בנוסף השלים המשרד ביחד עם הנציבות את עדכון השכר של מהנדסי תחבורה במשרד התחבורה, והעלה באופן משמעותי את רמת השכר שלהם.

באשר לנושא הקמת רשויות תחבורה מרחביות יצוין כי בחודשים שלאחר קבלת החלטת הממשלה, ביצע משרד התחבורה והבטיחות בדרכים פעולות לקראת יישומה ואולם המשך מימוש הדברים המתין בשל כהונת ממשלת מעבר. בסמוך לאחר כינון הממשלה הנוכחית ובמסגרת ההערכות לגיבוש חוק ההסדרים, עמדה על הפרק האפשרות לכלול במסגרתו את החקיקה בנושא רשויות מטרופוליניות אולם בסופו של יום הנושא לא נכלל בחוק ההסדרים, וסוכם שמשרד התחבורה יפעל לקדם את החקיקה בנושא בנפרד והמשרד פועל בימים אלו לגיבוש טיוטה עדכנית של תזכיר החוק בנושא.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully