וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מנכ"ל נת"ע מעריך: המטרו ייפתח רק ב-2040

אודי עציון, ינון שלום יתח

עודכן לאחרונה: 15.1.2024 / 20:39

בזמן שמשרד התחבורה מתגאה בהמשך קידום הרכבת התחתית במרכז, חיים גליק אמר את האמת בהרצאה בטכניון: איחור של 6 שנים נוספות בפרויקט הקריטי. נת"ע: "מגבשים לוח זמנים מדויק יותר מהאומדן הראשוני"

פרויקט המטרו סרטון על הצורך בו ומה הוא יכלול/מנהל התכנון

רק היום התגאתה שרת התחבורה מירי רגב כי הצליחה למנוע את קיצוץ תקציב רפורמת צדק תחבורתי להנחות בתחבורה הציבורית בפריפריה, מנעה פגיעה במיזם המסילות "מחברים את ישראל", והשיגה תקציבים לתיקון כבישים אדומים ושיקום תשתיות תחבורה בעוטף עזה. במקביל יימשך פרויקט הרכבת הקלה מחיפה לנצרת, למרות נסיונו של האוצר להפוך אותו למטרונית, ולחסוך כשני מיליארד שקל.

אבל מתחת לפני השטח מתפתח עוד איחור דרמטי בפרויקט הדגל של המשרד: המטרו. בהרצאה בפני סטודנטים בטכניון אמר מנכ"ל נת"ע חיים גליק כי השלב הראשון של המטרו יתחיל לפעול ב-2040. מדובר באיחור נוסף, של שש שנים, לעומת המועד הרשמי כעת של 2034. מדובר בשלב שכולל הפעלה בין גלילות שמדרום לתל אביב, תחנת הראשונים בראשון לציון, נתב"ג וקריית אונו.

נת"ע היא שמתכננת ותהיה אחראית לביצוע הפרויקט, וגליק גילה כי השלב השני שלו יתחיל לפעול רק ב-2050, איחור של 13 שנה מהמועד הנקוב כיום. השלב הזה כולל את הפעלת קו M1 של המטרו במלואו, עד לרחובות, רמלה ולוד בדרום גוש דן ועד להרצליה, רעננה והוד השרון, כולל קישור ישיר בין בקעת אונו לרמת החייל, רמת השרון וגלילות.

מפת המטרו. נת"ע, אתר רשמי
מפת קווי המטרו וסדר פתיחתם/אתר רשמי, נת"ע

גליק לא נימק את הסיבה לדחייה, שלא מפתיעה לאור העיכוב המתמשך באישור חוק המטרו, וקו M1. הוא אמר כי השלמת שלב התכנון תידחה לתחילת 2025, עם עיכוב של רבעון בגלל המלחמה.

אלה לא הבשורות הרעות היחידות שהיו לגליק. אחרי שהקו האדום של הרכבת הקלה נפתח רק באוגוסט שעבר, באיחור כמעט שנתיים, גם הקווים הבאים לא יפתחו בזמן. הקו הסגול, מיהוד מונוסון, אור יהודה וגבעת שמואל למרכז ת"א יפתח רק במרץ 2028 והקו הירוק מחולון ורשל"צ להרצליה רק שנה אחר כך, במרץ 2029. נת"ע עדיין מבטיחה באתר שלה פתיחה של הקווים ב-2028 וב-2027, בהתאמה.

מנת"ע נמסר כי "בימים האחרונים נכנסו לעבודה שלוש הקבוצות הבין לאומיות שאמורות לנהל את הקמת הקויים ונעשית בחינה מדוקדקת של הביצוע ואומדן לוחות הזמנים. עד כה אושרו תכנוני התוואי וסטטוטוריקה, וכעת עוברים לשלב התכנון המפורט והביצוע, בסופם יקבעו לוחות זמנים מדויקים יותר מהאומדן הראשוני".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully