וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נבחרו החשמליות שתרכוש המדינה לצי הרכב הממשלתי: בעיקר סיניות

עודכן לאחרונה: 17.1.2024 / 16:25

מנהל הרכב ירכוש בשנים הבאות אלפי מכוניות נטולות פליטה מהאגזוז למשטרה, למשרדי הממשלה ולגופים נוספים: ארבעה דגמים סיניים, שלושה קוריאנים ואחד יפני

BYD מסכמת את 2023/BYD

מנהל הרכב הממשלתי נערך להחליף בשנים הבאות חלק משמעותי מצי הרכב שלו במכוניות חשמליות. שמונה דגמים זכו במכרז לשנתיים, עם אפשרות הארכה לשש שנים.

תאגיד יונדאי קיה הוא הזוכה הגדול מבחינת מספר הדגמים, קיה נירו (200 אלף שקל) ו-EV6 (כ-237 אלף שקל) שמייבאת טלקאר ויונדאי איוניק 5 פרסטיז' (214 אלף שקל) שמייבאת כלמוביל. יבואנית טויוטה (יוניון מוטורס) תספק את ה-bZ4x (כ-246 אלף שקל), ואילו MG שמייבאת לובינסקי תספק את המארוול R (כ-199 אלף שקל).

כל אלה יהיו המכוניות של בעלי התפקידים הבכירים. רוב עובדי המדינה שזכאים לרכב צמוד יקבלו את אחד מדגמי BYD (יבואנית: שלמה מוטורס): דולפין המשפחתית (מ-144 אלף שקל) ואטו 3 קרוסאובר (מ-168.5 אלף שקל), או ג'ילי גיאומטרי C (מ-164 אלף שקל). המחירים הם מחירי המחירון לקהל הפרטי של אותם דגמים, המדינה קיבלה הנחה על רכישת כמות גדולה של מכוניות.

השוואתי: יונדאי איוניק מול טויוטה bz4X. קינן כהן
יונדאי איוניק 5 וטויוטה bZ4x שזכו במכרז החשמלית לבכירים בשירות המדינה/קינן כהן

כך או כך ארבעה מהדגמים הם מתוצרת סין, והם זכו בקטגוריות המשמעתיות יותר מבחינת כמויות.
במנהל הרכב מעריכים כי השימוש ברכבים חשמליים צפוי להקטין באופן משמעותי את הוצאות הממשלה העתידיות בגין דלק ותחזוקה, וכל זאת תוך צמצום זיהום האוויר הנוצר מרכבי הבנזין הקיימים כיום בצי הממשלתי.

במנהל החליטו עוד ב-2022 כי ירכשו מעתה רק רכבי נוסעים היברידיים היכן שאלה מוצעים ומה-2025 רק רכבי נוסעים חשמליים באותן קטגוריות שיש אופציה כזאת. החשב הכללי באוצר, שתחתיו פועל מנהל הרכב הממשלתי, הצטרף גם להצהרת סוכנות האנרגיה הבינלאומית (IEA) יחד עם מדינות נוספות, להפיכת הצי הממשלתי לנטול פליטות עד לשנת 2035.

צי הרכב הממשלתי כולל רכבי משטרה, כבאות, שב"ס ומשרדי הממשלה השונים. מלבד משרדי הממשלה, גופים רבים נוספים כגון רשויות מקומיות, חברות ממשלתיות ועוד, משתמשים במכרזים אלו לרכישת רכבים ויוכלו לרכוש רכבי נוסעים בהנעה אלטרנטיבית בלבד באמצעות מכרזי מינהל הרכב הממשלתי.

החשב הכללי, יהלי רוטנברג: "אנחנו ממשיכים בתכנית למעבר לצי רכב חשמלי. במכרז הנוכחי הגדלנו באופן משמעותי את היצע הרכבים החשמליים אשר מהם יוכלו לבחור עובדי המדינה הזכאים לכך, וכך נוכל להגדיל את פלח הרכבים החשמליים בצי, ולעמוד בהתחייבות שלקחנו על עצמנו. מעבר הצי הממשלתי לרכבים בהנעה אלטרנטיבית הוא חלק ממפת הדרכים הירוקה שאנו מובילים, הכוללת פעולות רבות בתחום האקלים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully