וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

130 מטר ב-3 שנים: כמה זמן ייקח לבנות מנהרת הולכי רגל חדשה בירושלים

עודכן לאחרונה: 18.1.2024 / 13:43

בעלות של 73 מיליון שקל יממן משרד התחבורה מנהרה שתחבר את בית החולים שערי צדק לתחנת הרכבת הקלה הקרובה, ויחסוך למבקרים בבית חציית צומת עמוסה

מנהרת הולכי רגל חדשה תיבנה בין בית החולים שערי צדק לתחנת הרכבת הקלה יפה נוף בירושלים. חברת מוריה,
הדמייה של החיבור בין המנהרה החדשה לשערי צדק. דרגנועים ומעליות/חברת מוריה

פרויקט חשוב לחיבור אחד מבתי החולים הגדולים בירושלים לרכבת הקלה בעיר: ועדת הכספים של עיריית ירושלים אישרה השבוע העברת 73 מיליון שקל לבניית מנהרה שתחבר את הבניין החדש של בית החולים שערי צדק לתחנת הקו האדום של הרכבת הקלה בעיר, תחנת יפה נוף בשדרות הרצל. המימון הגיע ממשרד התחבורה.

לשערי צדק מגיעים מדי יום עשרות אלפי עובדים ומבקרים במרפאות ומכוני בית החולים. כיום הנגישות מתחנת יפה נוף לבית החולים מחייבת מעבר של חמישה מעברי חציה, יותר מ-300 מטרים הליכה, רובם במדרכות צרות ובשיפוע משמעותי.

שערי צדק. יונתן זינדל, פלאש 90
עשרות אלפי עובדים ומבקרים יוכלו להגיע בקלות ברכבת/פלאש 90, יונתן זינדל

המנהרה, באורך של 130 מטרים בתכנון של צוות תכנית אב לתחבורה בירושלים ובביצוע חברת מוריה, צפויה להקל באופן משמעותי על הנגישות למרכז הרפואי, במיוחד עבור אנשים עם מוגבלות, קשישים ואנשים עם עגלות ילדים. היא תתחבר לבניין החדש של שערי צדק המוקם בימים אלה מעל החניון התת קרקעי של המרכז הרפואי.

אולם מתברר שכריית מנהרות כשהיא מבוצעת בידי מדינת ישראל היא עדיין תהליך ארוך: העבודות להקמת המנהרה, שתצויד במערכות איוורור, חשמל, דרגנועים ומעליות, יחלו במהלך שנת 2024 ויימשכו שלוש שנים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully