וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לקסוס LM: מרווחת יותר ממרצדס S. אבל האם יש לה גם קלאס?

עודכן לאחרונה: 26.1.2024 / 6:55

לאחר שנ"צ עמוק ולאחר שגמרתי לשחק בכל המתגים, לחטט בתפריטים ואפילו לתת בגז, התכנסנו כדי לענות על השאלה המרכזית: למי מתאים הלקסוס הזה, והאם הוא שווה 898 אלף שקל?

לקסוס LM 3. רמי גלבוע, מערכת וואלה!
אפקט ההגעה מובטח למנכ"ל/מערכת וואלה!, רמי גלבוע

מחיר: 897,900 שקלים
מתחרים: מרצדס V קלאס, פולקסווגן מולטיוואן, מרצדס S500
אהבנו: מרחב פנים אדיר, איבזור וגימור, ייחוד ומקוריות
לא אהבנו: מחיר, מנוע ותיבת הילוכים, לא ממש לימוזינה
ציון: 7.5/10

בדמיוני התפרקדתי בירכתי ה-LM, נוסע בממלכתיות בין שורות האנשים שצפו בנו ונופפו לי בידיהם. לרגע-קט הרגשתי כמו איל עסקים סיני, אוליגרך רוסי או רוק-סטאר אמריקני, מנותק מהעם בכורסת המחלקה הראשונה. במושבים הקדמיים ישבו הנהג הנאמן שלי ושומרת הראש החטובה, מובילים אותי אל טרקלין בו מחכים לי שועי עולם. כך פינטזתי משך שניות ספורות, עד שהתעוררתי למציאות העגומה: הפקק בנתיבי איילון שאי אפשר להפוך אותו לחוויה מלבבת אבל על סיפון הלקסוס LM, הייאוש נעשה יותר נוח.

לקסוס LM 6. רמי גלבוע, מערכת וואלה!
הושקע מאמץ בעיצוב הישבן והדפנות הגדולות, אבל זו עדיין קוביה גדולה ושחורה/מערכת וואלה!, רמי גלבוע

LM הוא מפצח הפקקים האולטימטיבי. זהו דור שני למיני-ואן היוקרתי של לקסוס. זהו גם גלגולו האחרון של ז'אנר 'מוביל הנוסעים' שנולד ב-1984 בדמות רנו אספאס הצרפתי. הרבה דלק נשרף מאז הולדת ה-MPV, קרוסאוברים השתלטו על כל חלקה טובה, אבל המיני-ואנים שומרים על תצורה די קבועה: מאחור יש קובייה רבועה עליה הלבישו קישוטים קטנים, את כל הדימיון היצירתי שמרו המעצבים לקדמת הרכב.

קטגוריית המיני-ואנים היוקרתיים מצומצמת למדי, נשלטת כיום על ידי מרצדס-V קלאס ופולקסווגן מולטיוואן. אבל הפריחה הגדולה בשוק הסיני הגיעה גם לכאן, כאשר החודש הושק גם הווייה דרים החשמלי, וייתכן שעוד נראה בארץ את הונג צ'י 9HQ ו-BYD D9, וולוו EM90 ותאומו זיקר 009, ועוד.

LM נשאר נאמן להנעה היברידית המועדפת על קבוצת טויוטה, ועיקר קסמו נובע מתא נוסעים אולטרה משוכלל, בסגנון מטוס מנהלים. גרסת המבחן Takumi תעלה לכם 897,900 שקל, גרסת Takumi VIP כבר עולה 1,057,900 שקל. מחירים אלה גבוהים בהרבה ממחירי המרצדס או הטרנספורטר המקבילים, והם מציבים את LM ראש-בראש מול לימוזינות היפר-יוקרתיות כמו מרצדס s קלאס או במוו i7. האם יש ל-לקסוס סיכוי מול הלימוזינות האירופאיות? כמה לקוחות ישראליים יהיו מוכנים להשכיב מיליון שקלים על מיני-ואן יפני?

לקסוס LM 5. רמי גלבוע, מערכת וואלה!
הסבכה הקדמית מתנשאת גבוה, זה לא רכב למנהלים מצניעי לכת/מערכת וואלה!, רמי גלבוע

עיצוב: מעצבי לקסוס הלכו כאן עד הסוף יצרו מופע מוחצן ומתנשא, ספינת חלל נוצצת שנחתה בטעות בכוכב 'ארץ'. הסבכה הקדמית נפרשת על פני 135*75 סנטימטרים של פלסטיקה ושיבוצי כרום, חבוקה בדיפוני כרום ופנסים דקיקים שקצת נבלעים בחזית המתנשאת. הספוילר הקדמי יורד סמוך לאספלט, מסיר כל פנטזיות על נסיעת שטח. הדפנות מגולפות בצורה מינורית, ורצועת החלונות צרה יחסית - התחושה הכללית היא של קפסולת חלל המנסה להגן על נוסעיה, ולא לחשוף אותם לסביבה העוינת. ככל שרציתי, לא הצלחתי להתחבר לעיצוב המוחצן אבל אני בטוח שיהיו לקוחות רבים, שיידלקו על אפקט ההגעה הבומבסטי.

לקסוס LM 18. רמי גלבוע,
אף לימוזינת כביש אינה יכולה להציע מרחב פנים ורמת איבזור כמו של ה-LM/רמי גלבוע

תא הנוסעים: היום לא נתחיל את סיורנו במושב הנהג, אלא דווקא בכורסאות הביזנס שמאחור. רכב המבחן הגיע בגימור Takumi מפואר, אם כי לא ה-VIP המהודר עוד יותר. מאחורי דלתות הצד החרישיות מצאנו שתי כורסאות 'מחלקה ראשונה' מרווחות להפליא, ועוד שלושה מושבים בשורה השלישית. התחושה היא של מטוס מנהלים, חסרים רק הדיילת והרמקולים המעצבנים.

מרחב הפנים ענקי ומשובב לב. הכורסאות נשכבות לתנוחה כמעט אופקית, לכל נוסע יש שליטה נפרדת על תאורה, צליל, חימום, קירור, מסאז', וילונות וחלונות הנפתחים חרישית, שליטה על מושבי הנהג והמאבטחת מלפנים, דלתות צד חשמליות, גג שמש, קונסולת מתגים בתקרה ("כאן מדבר הקברניט"), שקעי טעינה, מסך טלויזיה 14 אינץ' עם חיבור HDMI לצפייה בשידורים או שיחות זום. זהו מרחב מרשים ומפנק עד הסוף, מרווח פי כמה ממושביהן האחוריים של הטובות בלימוזינות הקלאסיות. מעבר לעושר הטכנולוגי מצאנו כאן את מיטב חומרי הדיפון ואיכות הייצור של לקסוס, ללא כל דופי. הכניסה לתא הנוסעים נוחה מאוד: המושבים גבוהים, דלתות הצד נפערות לרווחה, יש שפע של ידיות אחיזה שיעזרו ל-CEO הקשיש להיכנס פנימה בלי מאמץ.

לקסוס LM 27. טויוטה,
גרסת ה-VIP מציעה מסך 48 אינץ' לסרטים, שיחות ועידה וכיו"ב. מחיצת הפרטיות מאפשרת להיפרד מהנהג/טויוטה

האטרקציה היא המושבים האחוריים אבל גם מלפנים יש כורסאות מרווחות מאוד, לוח מחוונים נרחב, ושמשה קדמית ענקית שמתחתיה משתרע מדף בגודל מגרש כדורסל. תנוחת הישיבה גבוהה בהרבה מזו של מכונית מנהלים, והתצפית החוצה מצוינת. מסך המולטימדיה נאה לעין אבל בימינו, 14 אינץ' זה כבר לא ביג דיל.

לא מצאנו המון תאי איחסון, גם לא התלהבתי מרמת הגרפיקה של מסך המולטימדיה, זה קצת 'קורולה' - לא מתאים לתג מחיר של כמיליון שקלים. כפיצוי קיבלנו מתגים פיזיים לתפעול המזגן ומערכת הצליל המשובחת. אילו הייתה מועצת המנהלים מפרגנת לי את גרסת VIP Takumi הייתי נהנה מעוד יותר מרחב פנים, מקבל מסך 48 אינץ' ענקי ומחיצת פרטיות המפרידה אותי מהנהג שמלפנים, מקרר יינות, ועוד זוטות. אין ספק שהמרחב הפנימי הענק ותנוחת הישיבה / שכיבה הייחודית הן נקודות המכירה העיקריות של הלקסוס LM - בוודאי ביחס ללימוזינות מסורתיות.

לקסוס LM 17. רמי גלבוע, מערכת וואלה!
המערכת ההיברידית חסכונית, אבל מנוע ה-2.5 ליטר רועש מדי/מערכת וואלה!, רמי גלבוע

מנוע, תצרוכת דלק: הסינים מסתערים על שוק המיני-ואנים עם גרסאות חשמליות לרוב, אבל אני דווקא מעדיף את הגישה ההיברידית של לקסוס. בתור 'נהג בוס', הדבר האחרון אותו אני רוצה הוא להיתקע בדרכי לישיבת מנהלים, מחפש עמדת טעינה. ה-LM מצויד במערכת ההיברידית המוכרת של לקסוס: מנוע בנזין 2.5 ליטר 191 כ"ס, מתוגבר על ידי שני מנועים חשמליים המעלים את ההספק המשוקלל ל-250 כ"ס. ה-LM אינו רוצה להיות רכב ספורטיבי, אבל 8.7 שניות מאפס ל-100 הן נתון לגמרי לא רע עבור קוביית מתכת השוקלת 2,430 קילוגרם. ה-LM מעניק שיוט נעים גם במהירויות גבוהות אבל הבעיה היא שבכל תאוצה מזנק המנוע ל-5,000 סל"ד ואף יותר, מכניס רעש לא נעים לתא הנוסעים. זהו טיבה הקלאסי של תמסורת CVT רציפה; מעולם לא אהבנו את המאפיין הזה אבל על סיפונו המושתק של ה-LM, הוא עשוי ממש לעצבן.

לקסוס LM 13. רמי גלבוע, מערכת וואלה!
סביבת הנהג גבוהה ומרווחת, עמוסה בטכנולוגיה. במיליון שקלים, למנהלים שוחרי נהיגה יש אופציות הרבה יותר טובות/מערכת וואלה!, רמי גלבוע

בחירת מצב 'ספורט' מחדדת מעט את תגובות ה'הילוכים' אבל עדיין - הייתי מעדיף את מנוע הבנזין 6V שהיה ב-LM הקודם, והכי טוב - דיזל בשרני ורגוע כמו זה שמניע את המתחרים האירופאיים, אבל הוא ממש לא תואם את רוח חברת לקסוס. אחת הסיבות לבחירה ההיברידית היא הרצון לחסוך בזיהום ואמנם, ה-LM הוא רכב חסכוני מאוד - בוודאי בסגנון נהיגה רגוע המצופה על סיפונה של מכונית שרד נינוחה. צריכת הדלק הרשמית היא כ-14 קילומטרים לליטר, ובזמן המבחן הוצאנו 11.5-12.5 קמ"ל. בנסיעה בין עירונית רגועה השגנו אפילו 15 קמ"ל, נתון מרשים ביותר עבור רכב כזה. מערכות הבטיחות כוללות בלימת חירום ושמירת מסלול, זיהוי הולכי רגל ואופניים, בקרת שיוט אדפטיבית, זיהוי רכב בשטח מת, התראת עייפות ועוד.

לקסוס LM 1. רמי גלבוע, מערכת וואלה!
ג'יימס, קח אותי לפרלמנט!/מערכת וואלה!, רמי גלבוע

נוחות והתנהגות כביש: הפרמטר החשוב ביותר ברכב מנהלים היא נוחות הנסיעה, בעיקר במושבים האחוריים. מהנדסי לקסוס השתמשו בפלטפורמת TNGA-K של רכבי הפנאי RX ו-NX, כולל מתלי מק'פרסון קדמיים ועצמות עצה כפולות מאחור. הוסף על כך בולמי זעזועים אדפטיביים וצמיגים במידת 225/55R19 שאינה יומרנית מדי, ותקבל את נוחות הנסיעה הטובה ביותר בה נתקלתי במיני-ואן כלשהו.

ה-LM משייט במלכותיות על כביש משובח, ומצליח לשכך מהמורות וקפלי אספלט הנפוצים בכבישי ישראל. ניתן לבחור בין ארבעה מצבי נהיגה, CUSTOM / COMFORT REAR / SPORT / NORMAL. מצב Rear Comfort מקשיח מעט את המתלים האחוריים, מצמצם את רכינת המרכב בפניות ומווסת אחרת את פעולת הבלמים. למרות זאת, ה-LM לא מצליח להתמודד עם גדודיות עירוניות מהמרושעות ביותר, הגורמות למתלה הקדמי להיפתח בצליל לא נעים. כמיניוואן, נוחות הנסיעה של LM מצוינת, אבל היא לא מסוגלת להשתוות עם הטובות בלימוזינות האירופאיות.

לקסוס LM 26. רמי גלבוע, מערכת וואלה!
שום לימוזינה לא מציעה את נוחות הכניסה, ואת מרחב הפנים של ה LM/מערכת וואלה!, רמי גלבוע

ציפיותיי להתנהגות כביש לא היו גבוהות, אבל ה-LM הפתיע אותי לטובה. ההיגוי קליל מדי והמנוע אינו מעודד נהיגה ספורטיבית, אבל הוא תפר יפה את כבישי הנהיגה האהובים עלי, מפתיע לטובה ברכינת צד מינימלית. זה לא רכב ספורטיבי אבל אפשר להשתעשע איתו לא מעט, ובוודאי להגיע במהירות אל הבוס המחכה לך בירושלים. על בשרי גיליתי כי במושבים האחוריים, נהיגה מהירה היא חוויה מאוד לא נעימה. גם אין לי מושג, איך ירסנו חגורות הבטיחות נוסע השוכב אופקית? לא בדקנו. אני גם משער ש'נהג בוס' שייתן גז בכביש הררי, ייחשף לסכנת פיטורין מיידית - שלא לדבר על כוסות היין שיישפכו על מכנסי הבוס. אם מישהו כאן חושב על נהיגת שטח, אז תשכחו מזה - הנעת ה-4X4 אינה מיועדת לעבירות, המרכב ארוך ונמוך, זה אפילו לא רכב שבילים. עבור מי שמחפש לימוזינה מפנקת היודעת לרדת מהאספלט, ריינג' רובר הוא התשובה.

לקסוס LM 28. רמי גלבוע, מערכת וואלה!
האם אנחנו באמת נראים ככה?/מערכת וואלה!, רמי גלבוע

השורה התחתונה: לקסוס LM הוא רכב מיוחד במינו, זוהי נקודת הזכות הראשונה שלו. הוא מתאים למי שאינו רוצה להיות כמו כולם, לאיש עסקים בכיר שכבר נמאס לו מהטריו הקבוע של מרצדס-ב.מ.וו-אודי, והוא מחפש משהו שונה. מרווח הרבה יותר, מפנק יותר, לא הולך בתלם, סוג של מטוס מנהלים על גלגלים. אם אתה לא שוחר נהיגה והנהג לוקח אותך כל בוקר מקיסריה לתל אביב, אז הכורסאות של ה-LM עדיפות על פני אלה של S-קלאס; בדקתי במו ישבני, והמרחב הענק של ה-LM הוא פקטור מנצח.

לקסוס LM 9. רמי גלבוע, מערכת וואלה!
חללית מעולם אחר/מערכת וואלה!, רמי גלבוע

ומצד שני - אם יש איזו שהיא חשיבות למרכיבים דינמיים של נהיגה עצמית, ה-LM אינו יכול להתחרות בלימוזינות. לתחרות עם פולקסווגן מולטיוואן או מרצדס V-קלאס יביא לקסוס LM עיצוב מוחצן לאין שיעור, רמת איבזור וגינדור גבוהה בהרבה וגם תג מחיר הגבוה במאות אלפי שקלים. כל אלה משאירים אותנו עם רכב ייחודי ואטרקטיבי לקהל מצומצם מאוד, כפי שמכתיב תג מחיר הנושק למיליון שקלים.

על הצד הטכני: לקסוס LM 350h

מנוע בנזין: 4-בוכנות, 2.487 ליטר
הספק מנוע בנזין (כ"ס/סל"ד): 191/6,000
מומנט מנוע בנזין (כ"ס/סל"ד): 24.37/4,300
מנוע חשמלי קדמי, הספק/מומנט: 182 כ"ס / 27.53 קג"מ
מנוע חשמלי אחורי, הספק/מומנט: 54 כ"ס / 12.33 קג"מ
הספק כולל משוקלל (כ"ס): 250
הנעה, תיבת הילוכים: תיבה אוטומטית רציפה, הנעה כפולה
ביצועים (יצרן)
0-100 קמ"ש (שניות): 8.7
מהירות מרבית (קמ"ש): 190
תצרוכת דלק יצרן (קמ"ל): 13.9
תצרוכת דלק מבחן (קמ"ל): 10.5-15.0

ממדים:
אורך (מטר):
5.13
רוחב (מטר): 1.89
גובה (מטר) 1.93
בסיס גלגלים (מטר): 3.00
מרווח גחון (ס"מ): 15.0
תא מטען (ליטר): 752
צמיגים: 225/55R19
משקל עצמי (ק"ג): 2,420

בטיחות:
ציון במבחן הריסוק האירופי
: לא נבחן
בטיחות אקטיבית: בלימת חירום אוטונומית, בקרת שיוט אדפטיבית, שמירת נתיב, מערכת קדם התנגשות ומערכת בקרת ערנות נהג

אחריות:
3 שנים או 100 אלף ק"מ, ללא אפשרות הארכה שקיימת בדגמי לקסוס אחרים

  • עוד באותו נושא:
  • לקסוס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully