וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משאית סינית חשמלית ראשונה מתחילה להימכר בארץ

עודכן לאחרונה: 28.1.2024 / 21:50

קבוצת דלהום תייבא משאיות חלוקה עירוניות של Weichai, שיתחרו בדגמי הדיזל של איסוזו והינו. המחיר: מ-180 אלף שקל. ומה הטווח?

משאית חלוקה חשמלית של weicahi הסינית/דלהום מוטורס

אחרי שב-2023 הגיע נתח השוק של המכוניות הסיניות בארץ ל-16%, הגבוה במערב, רובן חשמליות, הם מסתערים גם על שוק המשאיות, עם כלים חשמליים גם כן.

משלוח ראשון של משאיות דונגפנג שתייבא טלקאר מפליג כעת לארץ בנתיב הארוך סביב אפריקה, בשבוע שעבר קיבלה אישור תקינה גם משאית חשמלית של קונצרן weichai הסיני, שתייבא דלהום מוטורס. שתי המשאיות הן בקטגוריית חלוקה עירוניות, במשקל של 7.5 טון, שבו מככבים דגמי הדיזל של איסוזו והינו. בהיותן חשמליות הן יוכלו להפחית את זיהום האוויר והרעש בעיר.

Weichai הוא קונצרן סיני ממשלתי, שצמח מתכנון, ייצור ומכירה של מנועי רכב גם לייצור משאיות.
דלהום מוטורס תייבא את המשאיות הראשון ברבעון השלישי השנה, ועד סוף 2024 צפויות להגיע לישראל כ-50 משאיות. כולן בתקינה האירופאית ומיועדות לשמש כמשאיות הובלה, קירור, ושילוח. הדגם הראשון שצפוי לנחות בישראל בקרוב הוא LE 7.5 14 fit ששוקל 7.5 טון.

המשאיות יצוידו בסולל בהספק של 100.46 קילוואט, עם טווח של כ-300 ק"מ ומחירן צפוי לעמוד על החל מ-180 אלף שקל. דלהום גם נערכת לייבוא עמדות טעינה עבור רכבים חשמליים.

משאית חלוקה חשמלית של weichai הסינית בייבוא דלהום מוטורס. דלהום מוטורס,
המשאית החשמלית שתגיע לארץ/דלהום מוטורס

החברה שמתמחה בשוק הרכב הכבד, כבד מייבאת אוטובוסים חשמליים של temsa הטורקית, מסחריות חשמליות של ASIS STAR ואת הרכבים החשמליים של המותג SHINERA SWM. לקראת אמצע 2024 צפויה החברה לייבא לארץ את אוטובוסים בין עירוניים ועירוניים החשמליים של המותג ASIA STAR.

מיקי בוגוסלבסקי, מנכ"ל דלהום מוטורס: "אבן דרך משמעותית עבורנו כחברה ועבור הנהגים הישראלים, שיוכלו לעשות שימוש ברכבים מסחריים חשמליים ומשאיות חשמליות באיכות גבוהה ביותר בקרוב מאוד".

המשאיות החשמליות מציעות טווח מוגבל יותר ממשאיות הדיזל, ויכולות להתאים רק לחלק ממסלולי החלוקה העירוניים. עלויות התפעול שלהן זולות יותר, אך מחירן גבוה יותר. בניגוד לשוק החשמליות הפרטיות, בשוק הרכב הכבד המדינה לא מציעה הטבות לרוכשים, כדי לסבסד את המעבר. זאת בניגוד לארה"ב ולאירופה שמעניקות מענקים נדיבים לחברות שמעבירות חלק מהצי שלהן מדיזל לחשמל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully