וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הנה זה בא: קליפורניה תדון בהגבלת רכב חדש ל-130 קמ"ש בלבד

עודכן לאחרונה: 1.2.2024 / 14:34

כל מכונית חדשה בארץ ובאירופה כבר מגיעה עם הכנה להגבלת מהירות. בקליפורניה כבר דנים בהגבלה אלקטרונית חריפה של המהירות המרבית, עם פטור לניידות המשטרה

בשנה שעברה נהרגו במדינת קליפורניה שבארה"ב 4,000 בני אדם, יותר מפי 10 מישראל. זאת בזמן שהאוכלוסייה שלה, כ-39 מיליון איש, גדולה פי 4 באשר בארץ.

זה מספיק כדי לעורר את המחוקקים בגדולה שבין מדינות ארה"ב לפעול: בית הנבחרים המקומי ידון בהצעת חוק של הסנטור סקוט וינר להגביל את כל המכוניות החדשות שנמכרות במדינה כך שלא יוכלו לעבור מהירות של יותר מ-80 מייל בשעה (130 קמ"ש). מדובר במהירות שגבוהה ב-10 מייל (16 קמ"ש) מהמהירות המותרת בקליפורניה.

לפי ההצעה יוגבלו כך כל המכוניות החדשות שיעלו לכביש החל מ-2027, כאשר רק לניידות המשטרה יהיה פטור מהמגבלה. לפי ההצעה יוכלו הנהגים בתנאים מסוימים לבטל זמנית את המגבלה, אולם אינה מפרטת מתי. האם יהיה מדובר רק בעת פעילויות ספורט מוטורי במסלול מירוצים, או גם בעת נסיעת חירום?

Превышение скорости. Maksim Toome, ShutterStock
הגבלת מהירות ל-130 קמ"ש בכל כביש לא פותרת את בעיית הנסיעה המהירה מדי בשטח בנוי/ShutterStock, Maksim Toome

"אני לא חושב שזה בכלל מוגזם, ואני לא חושב שרוב האנשים יראו בזה הגזמה. יש לנו מגבלות מהירות. אני חושב שרוב האנשים תומכים בהגבלת מהירות כי אנשים יודעים שהמהירות הורגת", אמר וינר, שההצעה שלו הולכת בדרך הכלל של הגבלת מהירות כוללת, במקום ליצור הגבלת מהירות מבוססת מיקום. באמצעות GPS אפשר להגביל את מהירות הנסיעה בעיר ל-30 קמ"ש ברחובות צפופים וליד מוסדות חינוך, למשל. בקליפורניה כרבע מההרוגים הם הולכי רגל.

וינר הוסיף כי "אנשים נוסעים 50-60 מייל בשעה בתוך שכונות ו-90-100 מייל בכביש מהיר, זה לא סביר ולא בטוח". עם זאת ההצעה שלו אינה פותרת כאמור את בעיית הנהיגה במהירות מופרזת בשטח בנוי. היא אינה תפתור גם בעיה בוערת אחרת שעימה מתמודדת מערכת אכיפת החוק במדינה, זינוק של 23% במספר מקרי הפגע וברח של נהגים.

ב-2019 הטיל מושל קליפורניה, גאווין ניוסום, וטו על הצעה דומה. אבל באווירה הציבורית נגד רכב פרטי, המצב עשוי להשתנות כעת, ולעודד מדינות אחרת ללכת בדרכה. גם יצרני הרכב מתחילים להגביל מהירות ביוזמתם: וולוו החלה כבר לפני ארבע שנים להגביל כל רכב חדש מתוצרתה ל-180 קמ"ש.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully