וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צה"ל והאוצר יבחנו החזר הוצאות נסיעה בכביש 6 למילואימניקים

עודכן לאחרונה: 4.2.2024 / 18:09

רק אחרי שלושה דיונים הודיעו נציגי הצבא והאוצר ליו"ר ועדת הכלכלה דוד ביטן כי יבחנו פתרון לבעיה שהתגברה במלחמה בגלל היקף הגיוס והיעדר תחבורה ציבורית בשבת

בווידאו: הפקק בין מחלף עין תות ליוקנעם/צילום: רויטרס

ועדת הכלכלה של הכנסת, בראשות ח"כ דוד ביטן (הליכוד), התכנסה הבוקר לדיון המשך שעסק ביוזמה לפטור מילואימניקים מתשלום בכבישי אגרה בנסיעה למילואים, לבקשת ח"כ מיכל וולדיגר (הציונות הדתית).

בדיון דרש היו"ר ביטן ממשרדי הביטחון והאוצר להגדיל את החזרי הוצאות הנסיעה של משרתי ומשרתות המילואים, כך שיכלול החזר גם על תשלום בכבישי אגרה. זאת לאחר שחברת דרך ארץ כבר הכריזה כי לא יגבו קנסות ממשרתי מילואים.

ביטן הזכיר כי הוועדה ביקשה נתונים אודות נסיעה בכבישי אגרה, ודרשה להגדיל את החזר הוצאות הנסיעה שמשולם למילואימניקים, כך שיכלול גם החזר על נסיעה בכבישי אגרה.

רפרנט תחבורה באגף התקציבים באוצר, שי ששתיאל, אמר כי באוצר סבורים כי נכון שהחזר ההוצאות על נסיעה בכביש האגרה למילואימניקים יתבצע באמצעות המנגנון הקיים של החזר הוצאות הנסיעה שמעביר הצבא למילואימניקים.

רכבי חיילי מילואים שגויסו חונים בכביש ליד מחנה עופר בצפון ירושלים. צילומי גולשים, תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
רכבי חיילי מילואים ליד אחת מנקודות הכינוס. בהיעדר תח"צ בשבת נאלצים חיילים להשתמש ברכבם הפרטי/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים, צילומי גולשים

ראש תחום פרט של ענף תכנון כוח אדם מילואים בצה"ל, סא"ל (במיל') שיר אבינועם, אמרה כי הצבא משלם לחיילים החזר הוצאות נסיעה של כ-600 שקלים בממוצע, ואפשר החזר מוגדל ל-30 בעלי תפקידים בגדוד, לטובת חיילים שנוסעים יותר - בהתאם לשיקולי המג"ד. היא הוסיפה כי אם רוצים להגדיל את התשלום הצבא יצטרך לקבל לכך תוספת תקציב מהאוצר.

ח"כ וולדיגר אמרה כי זו ישיבה שלישית בנושא והיא לא מצליחה להבין עדיין בכמה כסף מדובר. היא הוסיפה כי אם הצבא לא יעשה את זה אף גוף אחר לא יעשה. היו"ר ביטן אמר כי התפקיד של משרדי הממשלה הוא למצוא מאיפה להביא את הכסף, כדי לסייע לחיילים המילואים להגיע יותר מהר הביתה. הוא הכריז על הפסקה בדיון, וקרא לנציגי הצבא והאוצר להגיע להסכם שיפתור את הבעיה רטרואקטיבית, מתחילת המלחמה.

לאחר ההפסקה חידש היו"ר ביטן את הישיבה וביקש לדעת אם יש הסכמות. נציגי האוצר ונציגת הצבא הודיעו כי יקיימו ישיבה מסודרת בעניין, כדי לבחון כיצד מכניסים את ההחזר על הנסיעה בכבישי אגרה לנוסחה של החזר הוצאות הנסיעה. היו"ר ביטן ביקש לפתור את הבעיה גם רטרואקטיבית, מה-7 באוקטובר ואמר כי הוא דורש תשובה תוך שבועיים.

הצבא והאוצר יצטרכו לקבוע האם ההחזר יהיה אוטומטי לפי מיקום השירות וכתובת המגורים של חייל המילואים, או שהחייל יצטרך להוכיח שאכן נסע ברכב למקום הכינוס ובחזרה. כיום נסיעה בכביש 6 ללקוח שאינו מנוי עולה בין 23 ל-45 שקלים. מנוי יכול להוזיל את המחיר ל-14.3 עד 37.75 שקל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully