וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

NIO ET5: חשמלית סינית במחיר של ב.מ.וו. באמת שווה את זה?

עודכן לאחרונה: 5.2.2024 / 13:27

עם 489 כ"ס ו-4 שניות מ-0 ל-100, ה-ET5 היא בוודאי לא 'עוד חשמלית סינית' מן השורה. אבל תג מחיר של 429 אלף שקלים מציב אותה בתחרות קשה מול פסגת הקטגוריה

NIO ET5 01. רמי גלבוע, מערכת וואלה!
החרטום מחודד, עם 3 כונסי אוויר נחרצים/מערכת וואלה!, רמי גלבוע

מחיר: 429 אלף שקלים לרכב המבחן (344 אלף שקלים לגרסת בסיס)
מתחרים: טסלה 3 לונג ריינג', יונדאי איוניק 6, ב.מ.וו i4
אהבנו: עיצוב חיצוני ותא נוסעים, ביצועי מנוע, טכנולוגיה, טווח נסיעה
לא אהבנו: מחיר, קצב טעינה, הנדסת אנוש
ציון: 8/10

כאותו אריה הנאבק לשמור על הטריטוריה שלו בסוואנה האפריקנית, כך מתבוננת טסלה סביב, יגעה ממאבק של שנים כנגד כל אלה שבאו להדיח אותה ממעמדה המלכותי. אין עוררין על כך שאילון מאסק הביא לעולם את המהפכה החשמלית, אבל מתחרים מכל קצוות הפלנטה נוגסים בעקביה.

יצרני יוקרה אירופאיים מציעים מיתוג ויכולות משופרות יותר, יצרנים אלמוניים מסין מפגיזים עם מנועים בעלי מאות כוחות סוס, ועכשיו מגיעים גם עידון ורמת ביצוע מהגבוהות ביותר. מותגי היוקרה הראשונים מסין היו הונגצ'י, Voyah ו-Xpeng ועכשיו מגיעה גם NIO עם מבחר דגמים מרשימים. היום אנו בוחנים את הקומפקטי ביניהם, ET5 הממוקם 'בול בפוני' של טסלה-3.

NIO ET5 02. רמי גלבוע, מערכת וואלה!
הגג מתקמר באלגנטיות, יוצר צללית 'קופה' דינמית/מערכת וואלה!, רמי גלבוע

ET5 הוא ספורט-סדאן הגדול בכמה סנטימטרים מטסלה-3 ומחירו הבסיסי 344 אלף שקלים, כולל מצבר של 75 קווט"ש, 489 כ"ס ו-4.0 שניות מ-0 ל-100, עם טווח נסיעה של עד 451 ק"מ WLTP. רכב המבחן הגיע בגרסת Comfort Pack + 20" משופרת. עם סוללת 100 קווט"ש וחישוקי 20 אינץ', הוא מציע טווח עד 583 קילומטרים WLTP ותג מחיר בשרני של 429 אלף שקלים.

מחיר זה מציב אותו לא רק 175 אלף שקלים מעל טסלה 3 לונג-ריינג' העולה 254 אלף שקלים 'בלבד', אלא גם בקרבה מאתגרת מאוד ל-ב.מ.וו i4 שגם אותה, כמו NIO, מייבאת דלק מוטורס. ה- ET5בגרסת המבחן ממוצבת מול גרסת M50 Superior היוקרתית של ב.מ.וו i4, העולה 590 אלף שקלים.

הצעה שאסור לפספס

התקדמו לדור הבא של ברי המים של תמי4: קטנים יותר, חכמים יותר

לכתבה המלאה
NIO ET5 09. רמי גלבוע, מערכת וואלה!
גג שמש ענקי מכסה את כל תא הנוסעים. הגישה לתא המטען אינה הנוחה ביותר/מערכת וואלה!, רמי גלבוע

עיצוב: עם מרכב באורך 4.79 מטרים מציג ה- ET5קווים רכים וזורמים, עיצוב מאוד לא צעקני, כמו אצל חלק מהמתחרים הסמוכים. ההשראה היא אירופאית אלגנטית, מנסה לא להפחיד את הלקוחות העשירים משטוטגרט.

החרטום נעדר סבכה מרכזית אבל כונסי אוויר צדדיים מכניסים בו עניין ויזואלי, הפנסים הדקיקים משתלבים היטב בחרטום המחודד. שלוש בליטות מוזרות מעל לשמשה הקדמית משבשות מעט את הזרימה הויזואלית, הן מכילות חלק מהמצלמות ומכ"ם הלייזר המעניקים ל- ET5 מפרט בטיחות מתקדם מאוד.

אהבתי את גוון Sunbathe Yellow של רכב המבחן - יפה לאין שיעור מגווני הלבן-שחור-אפור המקובלים כל כך בימינו - ובעקבותיו מגיעים גם ריפודי בז' בהירים, יפים ומאירי עיניים. הדפנות אינן מגולפות בצעקנות, הגג מתקמר באלגנטיות, קו המתניים אופקי ומעליו חלונות גדולים יחסית. מתוך חישוקי 20-אינץ' האופציונאליים מבצבצים קליפרים אדומים בעלי ניחוח ספורטיבי; פרארי, פורשה, מישהו? ישבן ה'קופה' משתפל מטה, מגביל מעט את מרחב הראש ליושבים מאחור. התחושה הכללית היא של רכב בשל והומוגני, בעל עיצוב מושקע אך לא צעקני.

NIO ET5 08. רמי גלבוע, מערכת וואלה!
לוח המחוונים נרחב, נקי ומינימליסטי. המרווח בין גלגל ההגה למושב, קצת מוגבל/מערכת וואלה!, רמי גלבוע

תא נוסעים: ידיות הדלתות מגיחות לקראתך חשמלית, והדלת עצמה נטולת מסגרת. ה-ET5 היא מכונית 'קופה' נמוכה, והכניסה והיציאה אינן מהנוחות ביותר. זה לא רק גובה הגג (הנמוך) אלא גם רצפה גבוהה מהרגיל, המקשה על השחלת הרגליים מתחת לגלגל ההגה.

העיצוב המעודן ממשיך גם בתא הנוסעים - לוח מחוונים נקי ואלגנטי, מינימליסטי, עם קווים מקומרים שלא היו מביישים מכונית יוקרה אירופאית. במרכז הדשבורד מותקן צג 12.8 אינץ' בעזרתו מבצעים עשרות פעולות - חלקן קבור מתחת לשכבות תפריטים שמעצבן לחטט בהן.

שמחתי למצוא מאחורי ההגה לוח מחוונים 10.2 אינץ', המאפשר לנהג לשמור את המבט על הכביש. הלוח מראה בדייקנות יוצאת דופן את מה שקורה הרחק מלפנים - אתה יכול להבחין בנהג המחליף מסלול, 4 או 5 מכוניות לפנייך; בבוא העת והרגולציה, זה יהיה עזר מצוין לנהיגה אוטונומית יותר.

NIO ET5 05. רמי גלבוע, מערכת וואלה!
מבנה התפריטים לא תמיד אינטואיטיבי. במרכז הדשבורד ניצבת NOMI, שמנסה לנהל איתך שיחת נימוסין/מערכת וואלה!, רמי גלבוע

פתחי המיזוג נחבאים מן העין ובמרכז הדשבורד מזדקר כדור שחור ובתוכו Nomi, סייעת דיגיטלית המנסה לפטפט איתך כמיטב יכולתה. לפעמים זה אפקטיבי, לפעמים זה מיותר. על ההגה יש מספר פקדים מינימליסטיים, הגישה לצליל ומיזוג נעשית דרך המסך המרכזי. שדה הראייה של המראה המרכזית מצומצם מאוד, בגלל הגג הנמוך ומדף פלסטיק החוסם את התצפית לאחור; שמחתי לקרוא שיש ב-ET5 33 מצלמות וחיישני רדאר אבל תגידו לי מהנדסים חביבים, לא יכולתם להכניס למראה הפנימית-אחורית עוד מצלמה, לטובת התצפית לאחור?

NIO ET5 06. רמי גלבוע,
המושב האחורי רחב, מתאים גם לשלושה. אין מקום להשחיל את כפות הרגליים מתחת למושבים הקדמיים/רמי גלבוע

רמת החומרים ואיכות העבודה גבוהים ומושקעים מאוד, רוב החומרים נעימים למגע ותחושה, יש עושר של חומרי דיפון - רובם ממוחזרים וסביבתיים, ומכאן שחסר בהם אותו הדר מיושן המגיע מהאי הבריטי, למשל.

הנדסת האנוש אינה מהמושלמות, מפסקי החלונות פועלים הפוך מהרגיל. תנוחת הישיבה טובה מלפנים ומאחור, יש מערכת צליל מצוינת (אבל לא צימוד סמארטפונים). גג שמש ענק משקיף עלייך מלמעלה, נטול וילון הצללה; באוגוסט יהיה כאן חם.

בנפח 386 ליטרים, תא המטען אינו ענקי (בגרסת הסטיישן שאינה מיובאת ארצה יש 450 ליטרים), וגם אין גם אמבטיית מטען קדמית. יש מיעוט תאי איחסון, וחלקם קטנים יחסית; לנוסע.ת אין בכלל מגירת כפפות. למרות זאת, רמת הפינוק והאיבזור גבוהות מאוד אבל האם יש כאן איום ממשי על המתחרים היוקרתיים מאירופה?

NIO ET5 14. רמי גלבוע, מערכת וואלה!
הקליפרים האדומים נוסכים אווירת ביצועים/מערכת וואלה!, רמי גלבוע

ביצועי מנוע וטעינה: כגיבוי לעיצוב הספורטיבי חמושות כל גרסאות ET5 בשני מנועים חשמליים: 204 כ"ס מלפנים ועוד 285 כ"ס מאחור, הנותנים הספק כולל של 489 כ"ס ו- 71.4קג"מ. אלה מטיסים את המכונית מעמידה ל-100 קמ"ש ב-4 שניות קצרצרות - זוהי טריטוריה של טסלה פרפורמנס, ב.מ.וו i4 ושאר חשמליות מהירות כברק.

צמיגי 245/40R20 מעניקים אחיזה מצוינת, ורעשי גלגול נמוכים יחסית. למעט רחשי רוח קלים (באשמת בליטת הרדאר על הגג?) ה- ET5שקט מאוד, גם בתאוצות משמעותיות. ניתן לבחור בין 5 מצבי נהיגה: 'אקו' חסכוני, 'נוחות' (סטנדרטי), ספורט, ספורט-פלוס ומצב 'אישי', בו אתה קובע את העדפותייך.

הבחירה בין המצבים מתחבאת בין התפריטים, אבל היא אפקטיבית מאוד. Comfort מתאים לכל צורך שגרתי, ספורט-פלוס הוא ממש קיצוני וכוחני; מעיכת דוושת הגז מעיפה אותך קדימה, בתאוצה מסחררת. כבעל משפחה הייתי שמח למצוא אופציה לניטרול זמני של מצבי הספורט, לבטיחותם של נהגים צעירים; אני לא חושב שנהג צעיר אמור להתמודד עם 489 כ"ס. מתג העברת ההילוכים מעוצב בצורה מקורית, נוחה ונעימה להפעלה.

מערך הטעינה מתבסס על טעינה מהירה (שאינה כל כך מהירה) ובנוסף, מערכת להחלפת סוללות, ברוחה הנכחדת של בטר פלייס. החלפת הסוללה אמורה להימשך 3-4 דקות, אבל ניסיון אירופאי מצביע על זמן הקרוב יותר ל-8 דקות. האמת, זה לא כל כך מעניין מכיוון שבארץ יהיו - "אולי, אנחנו לא מתחייבים, עוד לא סגור לגמרי" - שתי תחנות בלבד לקראת סוף 2024, אולי 2025. זו תפוצה מינימליסטית, שאין לבנות עליה כרגע.

קצב הטעינה המרבי הוא 125 קילוואט, נתון בינוני למדי. טעינת סוללת ה-100 קווט"ש מ-10% עד 80% אמורה לקחת כחצי שעה; אני טענתי מ-15% ל-45% ב-28 דקות, קצת פחות טוב.

NIO ET5 11. רמי גלבוע, מערכת וואלה!
חלק מהחיישנים מותקנים על גג המכונית; זה קצת מוזר לעין, אבל משפר את ביצועי המצלמות ומכ"ם הלייזר/מערכת וואלה!, רמי גלבוע

מערך הבטיחות נרחב ביותר והוא מתבסס על 33 חיישנים ובראשם LiDAR מרכזי, מצלמות רזולוציה גבוהה, מצלמות סראונד וחיישנים אולטרה-סוניים, חיבור למערכת ניווט לוויינים ועוד מונחים הלקוחים מעולם הבליסטיקה. כרגע יש בלימה אוטונומית, שמירת נתיב, ניטור והתראה על תנועה חיצונית, בקרת שיוט מצוינת, ועוד ועוד. 7 כריות אוויר משלימות את התמונה, ויש גם חמישה כוכבים ביורואנקאפ.

NIO ET5 13. רמי גלבוע, מערכת וואלה!
כריש צהוב מוכן לקרב. ה-ET5 מוצעת במבחר מרענן עשיר של גווני מרכב/מערכת וואלה!, רמי גלבוע

הטווח המירבי בתקן WLTP האירופי העדכני לרכב המבחן מוגדר ל-583 ק"מ; ניתן לשלוט בעוצמת הטעינה הרגנרטיבית, אך לא עד כדי נהיגה בדוושה אחת. בנהיגה בין עירונית השגתי תצרוכות חשמל המאפשרות טווח ריאלי בין 430 ל-500 קילומטרים, זה לגמרי לא רע. עם מצבר ה-75 קווט"ש תשיג ה- ET5טווח של בערך 320-380 קילומטרים, פה כבר יש מקום לחרדת טווח מסויימת.

נוחות והתנהגות כביש: עם מתלה רב חיבורי מאחור ועצמות עצה כפולות מלפנים, ה- ET5 מפגינה נוחות נסיעה טובה. בכבישים מהירים היא נעימה מלפנים ומאחור, על הצד הנוקשה-ספורטיבי יחסית. לרכב המבחן היו חישוקי 20-אינץ' אופציונליים שאינם מיטיבים עם ספיגת מהמורות, ובכבישים עירוניים משובשים הוא היה די קופצני. אני משער שעם חישוקי 19" הסטנדרטיים הוא יהיה נוח יותר. גם הפעם אני יכול להמליץ על בחירה בחישוקים היותר קטנים.

NIO ET5 07. רמי גלבוע, מערכת וואלה!
ידית ההילוכים מוזרה למראה ומקורית, אבל נעימה לשימוש/מערכת וואלה!, רמי גלבוע

עם משקל עצמי נכבד של 2,235 קילוגרם, אין מה לצפות להתנהגות כביש קלילה וזריזה. אבל עם חלוקת משקל אופטימלית של 50%-50% לפנים ומאחור, המכונית מאוזנת ונכנסת היטב לפניות. אחיזת הצמיגים מספקת מאוד וגם אם היא לא מייצרת חדוות נהיגה קלאסית, ה- ET5 יכולה לענג אותך בנהיגה ספורטיבית. הבלימה טובה גם היא, ואי אפשר להתעלם מהאפקט המוחצן של הקליפרים האדומים המיוצרים אלומיניום. בתמרוני חניה שמענו רחש מוזר מסיבוב גלגל ההגה. מזג האוויר החורפי ששרר בזמן המבחן לא עודד אותי לשעשועי נהיגה מוגזמים, אבל הפוטנציאל להנאה בהחלט כאן.

NIO ET5 10. רמי גלבוע, מערכת וואלה!
איך יתמודד הלוגו של NIO עם לוגו המדחף הכחול, הכוכב הגדול ושלושת הטבעות?/מערכת וואלה!, רמי גלבוע

השורה התחתונה: בחודש שעבר עלו לכבישי ישראל 8,840 מכוניות חשמליות, כ-23% מסך המכירות בארץ. כ-100 אלף חשמליות כבר נוסעות על כבישי הארץ, והמספר רק ימשיך לעלות. בתוך הסבך הזה, NIO ET5 מביאה בשורה בעלת ייחוד, מכונית שרירים סינית בתיבול אירופאי, מעודנת בעיצובה ויומרנית במפרטה הטכני. פוטנציאל האטרקטיביות של ET5 גבוה מאוד עבור לקוחות הסולדים מעיצוב מצועצע, ואוהבים ביצועים מצוינים ותא נוסעים מתוחכם, באריזה מופנמת יחסית. להשבחת חוויית הפרימיום יוצמד לכל לקוח יועץ אישי שידאג לכל מחסור הלקוח מקנייה, טיפולים ועד מכירה. מחיר המכונית כולל גם את עלות הטיפולים לחמש שנים.

NIO ET5 15. רמי גלבוע, מערכת וואלה!
האירופאים היוקרתיים מתקינים כאן שעון אנלוגי משובץ יהלומים; אצל הסינים, יש את Nomi/מערכת וואלה!, רמי גלבוע

וגם עם טיפולים חינם, הבעיה היא המחיר. בטווח שבין 334 ל-429 אלף שקלים, ET5 מתרחקת מפלח השוק של טסלה-3 ואיוניק 6, ונכנסת ראש-בראש מול מיטב יצרני אירופה. זהו פלח שוק שמרני ותובעני, כאשר אחד הפרמטרים החשובים הוא מיצובו של המותג. הלקוח הישראלי כבר הוכיח שהוא יודע להסתער על מותגים סיניים אלמוניים, אבל לא במחירי פרימיום גבוהים כל כך. למרות איכותו הגבוהה של NIO ET5, הלוגו האלמוני יתקשה להתבלט מול יצרני איכות וותיקים מאירופה ובריטניה, יפן ואמריקה. יהיה מעניין לראות את היקפי המכירות אליהם יגיע היצרן החדש.

על הצד הטכני: NIO ET5

מנוע: 2 מנועים חשמליים, בהספק כולל 489 כ"ס, 71 קג"מ
תיבת הילוכים: תמסורת ישירה, הנעה כפולה
סוללה (קווט"ש): 100 (75 בדגם הבסיס)
קצב טעינה מירבי: 125 קוט"ש (140 בדגם הבסיס)

ממדים:
אורך (מטר):
4.79
רוחב (מטר): 1.96
גובה (מטר): 1.50
בסיס גלגלים (מטר): 2.89
תא מטען (ליטר): 386
צמיגים: 245/40R20
משקל עצמי (ק"ג): 2,235

ביצועים (יצרן):
0-100 קמ"ש (שניות):
4
מהירות מרבית (קמ"ש): 200
טווח מרבי יצרן: 583 ק"מ
טווח מרבי מבחן: 450 ק"מ

בטיחות:
ציון מבחן הריסוק האירופי: 5 מ-5 כוכבים (2023)
בטיחות אקטיבית: בלימת חירום אוטונומית (גם בנסיעה לאחור), בקרת שיוט אדפטיבית, בקרת סטייה מנתיב, זיהוי רכב ב'שטח מת', זיהוי הולכי רגל ורוכבי אופניים.

אחריות:
5 שנים או 150 ק"מ על הרכב, 8 שנים על הסוללה

  • עוד באותו נושא:
  • רכב חשמלי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully