וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קנס חריג בסך 20.8 מיליון שקל על יבואנית הדו גלגלי מטרו

עודכן לאחרונה: 6.2.2024 / 21:38

הממונה על התחרות הודיעה שתקנוס את החברה בטענה שהפרה הסכמות עימה לגבי ייבוא טרקטורוני ימאהה. מטרו: "טענות חסרות בסיס והחלטה שנועדה לכסות על כשלי הרשות בטיפול ביוקר המחיה בישראל"

טרקורון ימאהה 700R רפטור. ימאהה,
טרקטורון ימאהה. הממונה טוענת שמטרו חתמה על הסכם למכירת המלאי לסוכניה, אך לא יישמה אותו/ימאהה

הממונה על התחרות מיכל כהן הודיעה לחברת מטרו מוטור, יבואנית סאן יאנג, ימאהה וקאוואסקי, לצד מכוניות ווייה וליפמוטור, על כוונתה לקנוס את החברה בסכום חריג של 20.8 מיליון שקל, ועוד 600 אלף שקל על שניים מבכיריה.

ההודעה מגיעה ימים לאחר ששר הכלכלה ניר ברקת הודיע על כוונתו להדיח את כהן, לאור חוסר שביעות רצונו מתפקודה מול עליות מחירי המזון.

מדובר לנושא שכבר נבדק וסוכם בעבר בין הממונה למטרו, לגבי ייבוא ושיווק טרקטורונים ורכבים תפעוליים של ימאהה היפנית. לפני שלוש שנים קבעה הממונה כי ההסכם בין מטרו לימאהה הוא הסדר כובל, משום שהוא מעניק לה כוח רב מדי בשוק, לאחר שכבר החזיקה בנתחי שוק משמעותיים בתחום בזכות ייבוא ושיווק של רכבים כאלה מיצרנים אחרים.

מטרו מוטור החליטה אז לסיים את ההתקשרות עם יצרניות אחרות של טרקטורונים ורכבים, ארקטיק קאט ואיזי גו, והממונה אישרה את ייבוא רכבי ימאהה. אולם זאת בתנאי שמטרו לא תחל למכור אותם עד למכירת מלוא מלאי טרקטורוני ארקטיק קאט.

לדבריה מטרו הפרה את התנאי הזה, משום שחתמה על הסכמים למכירת המלאי לסוכניה, בעוד שבפועל מלאי הטרקטורונים לא עבר לסוכנים, ומטרו המשיכה למכור אותם במקביל למכירת טרקטורוני ימאהה, באופן שעלול לפגוע פגיעה משמעותית בתחרות.

מטרו הגיבה בחריפות על ההודעה. מהחברה נמסר כי "הודעת הממונה על התחרות חסרת בסיס, רצופה שגיאות ועיוותים ומהווה פגיעה בחברה שמחוללת תחרות. לחברה טענות טובות ביחס לכל האמור בהודעת הממונה והיא תביא אותן בפני הערכאות המוסמכות. החברה סמוכה ובטוחה כי ימצא שלא נפל רבב בהתנהלותה ובהתנהלות נושאי המשרה בה.

"מדובר בהחלטה חסרת תקדים הן מבחינת נימוקי ההחלטה והן מבחינת תוצאותיה ביחס לעניין המדובר, והיא נועדה לכסות על כשלי הרשות בטיפול ביוקר המחיה בישראל.

"צר לנו כי הלחצים המופעלים על הממונה על התחרות מניעים אותה לטיפול בחברה מחוללת תחרות, במקום חברות אשר חוסמות אותה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully