וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השיטה החדשה של המשטרה לתפוס אתכם חוצים באדום. צפו

עודכן לאחרונה: 7.2.2024 / 12:17

המשטרה החלה להפעיל מצלמות טקטיות ניידות בצמתים שאין בהן מצלמת רמזור כתומה קבועה. כך גילה נהג שערער לבית משפט, ונשבע בפני השופט שנסע באדום רק בגלל תקלה ברמזור

רכב פונה בצומת באור אדום. הנהג הורשע בזכות תיעוד במצלמה טקטית/משטרת ישראל

בכל שנה נהרגים כ-30 בני אדם בתאונות דרכים בשל חציית רכב באדום. לפי סקר של עמותת אור ירוק, אחד מכל חמישה נהגים מודה שעבר באדום בשנה האחרונה. אפילו רכבו של השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר היה מעורב בשנה שעברה בתאונה בעת שחצה את צומת הגבעה הצרפתית באדום.

כשליש ממצלמות האכיפה המשטרתיות א3 מוצבות בצמתים מרכזיים ברחבי הארץ, ומתעדות נהגים שחוצים באדום, לצד כאלה שנוסעים במהירות מופרזת. אולם כפי שגילה לאחרונה א', שחצה באור אדום צומת במחלף כרי נעמן בכביש 4 בצפון, המשטרה מתעדת עבירות כאלה גם בצמתים שבהן לא מוצבות מצלמות כתומות קבועות. זאת באמצעות מצלמות טקטיות, שאותן מניידת המשטרה ממקום למקום ומשמשות גם לתיעוד עבירות נוספות.

רכב פונה בצומת באור אדום. אגף התנועה, דוברות משטרת ישראל
הנהג (בטויוטה הלבנה) פונה ימינה עם שאר המכוניות, אחרי שהרמזור התחלף לאדום/דוברות משטרת ישראל, אגף התנועה

האירוע התרחש במרץ 2023 ומ' קיבל הזמנה לבית משפט השלום לתעבורה בעכו. וכך נראתה החקירה שלו בידי התובע, עו"ד פקד חנא ארשיד.
"הגעתי לרמזור, חיכיתי כמעט 3 דקות, היה עוד רכב לפני שיצא, הרמזור לא עבד. חיכינו מעל ל-3 דקות. ירדנו מהרכב חיפשנו שוטר, לא היה אף אחד".
תובע: כמה זמן עמדת ?
נאשם: מעל ל-3 דקות.
תובע: בטוח?
תשובה מיליון אחוז.
אז הציג התובע שלב אחר שלב את הסרטון בו נראה בברור שהנאשם לא עוצר ולא ממתין ומיד עובר באור אדום.
שופטת: אתה היית שם ואתה יודע הכי טוב. אחרי שראית את הסרטון, זה לא מתאר את המציאות שהיית.
נאשם: אני הייתי 3 דקות ולא עברתי באדום ובחיים לא עשיתי את זה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין

הקנס: פי 4 מהמקורי

בסיום הדיון בית המשפט הרשיעה את א' השופטת יונת הברפלד אברהם וכתבה בגזר הדין: "ניתן לראות באופן וודאי כי הנאשם חוצה את הצומת באור אדום מלא, כאשר האור האדום מופיע גם ברמזור הקרוב בצומת וגם ברמזור מול. הסרטון סותר באופן מוחלט את טענות הנאשם. יצוין כי גם אם טענת הנאשם הייתה נכונה, קרי הרמזור לא התחלף במשך 3 דקות, אין בכך כדי ללמוד כי הרמזור תקול".

הברפלד אברהם גזרה על הנאשם לשלם 1,500 שקל הוצאות משפט ועוד 3,000 שקל קנס, פי 4 מהקנס המקורי על העבירה, והוא יקבל גם 10 נקודות חובה ממשרד הרישוי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully