וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גידול מפתיע בייבוא רכב חדש בינואר, וגם זה באשמת החות'ים

עודכן לאחרונה: 8.2.2024 / 13:59

למרות ההאטה במסירות משלוחי רכב חדשים ממשיכים להגיע לארץ. כשאילת מושבת בגלל החות'ים ואשדוד קרוב לעזה, נמל חיפה רושם שיא חדש בפריקת מכוניות

פריקת טויוטה C-HR חדשים בנמל חיפה. דוברות נמל חיפה,
משלוח דגמי טויוטה C-HR חדשים בנמל חיפה בחודש שעבר/דוברות נמל חיפה

גידול מפתיע בייבוא רכב לישראל בינואר: 18,403 כלי רכב פרטיים הגיעו לארץ, עלייה של 10.6% לעומת ינואר 2023, למרות העיכובים בהגעת ספינות מסין, קוריאה ויפן בגלל מתקפות החות'ים והמלאים שבידי היבואנים.

עם זאת, ברשות המסים מציינים כי הגידול נבע בעיקר מהגעה מאוחרת של ספינות שהיו אמורות לעגון בארץ עוד בדצמבר, אך הוסטו למסלול עוקף היום האדום מסביב לאפריקה, מה שהאריך את מסען בכשלושה שבועות. אלמלא העיכוב הייתה נרשמת ירידה ביבוא כלי רכב בינואר 2024.

כפי שנחשף בווואלה רכב, בינואר נמסרו בישראל כ-38 אלף מכוניות חדשות, ירידה של יותר מ-20% לעומת ינואר שעבר, אך עדיין נמוכה מהצפוי.

פריקת מכוניות חדשות בנמל חיפה: לראשונה עגנו בו זמנית שתי אוניות להובלת רכב בנמל הצפוני. דוברות נמל חיפה,
נמל אילת מושבת, ואוניות הובלת הרכב מוסטות לחיפה/דוברות נמל חיפה

החודש שעבר סיפק גם תמונה נדירה שסימנה את השינויים בייבוא הרכב: בנמל חיפה עגנו לראשונה בו זמנית שתי ספינות הובלת רכב, של גרימלדי האיטלקית ונפטון הבריטית, שפרקו 510 דגמי טויוטה, 555 מכוניות יונדאי, 145 משאיות ו-20 אוטובוסים.

מאז החלו מתקפות החות'ים על ספינות בים האדום הפסיקו משלוחי הרכב החדש מהמזרח לנמל אילת, ויותר אוניות מעדיפות לעגון בנמל חיפה, גם בגלל ריחוקו מעזה. בינואר נפרקו בחיפה 12,105 מכוניות, זינוק של 75% לעומת ינואר שעבר, והוא תפס את המקום הראשון בפריקת רכב בין נמלי ישראל.

  • עוד באותו נושא:
  • נמל חיפה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully