וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כסף לריינג' רובר יש לו, אבל לשלם למוסך, זה לא

עודכן לאחרונה: 11.2.2024 / 13:33

בעלים של ריינג' רובר איווק קיבל חשבון של 93 אלף שקל לתיקון רכבו אחרי תאונה, ועשה הכל כדי להתחמק מלשלם לבעל המוסך, שדווקא נתון בו אמון. אז מה גרם לו לשלם לבסוף?

ריינג' רובר איווק שניזוק בתאונה ובעליו התחמק מלשלם למוסך על התיקון. משרד סטרול חלפון,
הריינג' רובר לאחר שעוקל/משרד סטרול חלפון

משבר כלכלי קשה או ניסיון הונאה? תביעה שהגיש 'מוסך קיה צפון' ממפרץ חיפה נגד תושב הקריות חשפה כיצד ניסה בעליו של ריינג' רובר איווק להתחמק מתשלום למוסך על תיקון הרכב אחרי התאונה.

על פי התביעה, שהגישו עורכי הדין אמיר סטרול ושי חלפון ממשרד עורכי הדין סטרול-חלפון, אחרי שהרכב ניזוק בתאונה בחר בעליו לתקנו במוסך קיה, בשל קרבתו למקום עבודתו דאז.

בעל הרכב מסר לבעלי המוסך כי קיימת ברשותו פוליסת ביטוח מקיף לרכב, וכי הוא יפעיל אותה, על מנת שתכסה את עלות התיקון. בהמשך, אישרו בעל הרכב וסוכנת הביטוח, כי חברת הביטוח תממן את התיקון במסגרת ההסדר, וכי עלות התיקון תשולם ישירות למוסך. שמאי בדק את הרכב, דו"ח השמאות הועבר לחברת הביטוח, וזו אישרה את הערכת השמאי.

מכיוון שהיה צורך בהזמנת חלקים ייחודיים מחו"ל, תיקון הרכב ארך כחודשיים, כשבכל עת, בעל הרכב וסוכנת הביטוח מטעמו, היו מעורבים בתהליך.

למרות זאת במהלך התיקון הרכב החליטה חברת הביטוח שלא להכיר במוסך כמוסך מורשה לתיקון רכב היוקרה. בעל המוסך עודכן, כי חברת הביטוח צפויה להעביר את עלות התיקון, לפי תנאי הפוליסה, ישירות לבעל הרכב, וזה יעביר את הכספים למוסך.

בעל הרכב ביקש מהמוסך להמשיך בתיקון רכבו, והבטיח להעביר את התשלום שיתקבל מחברת הביטוח, לבעלי המוסך בהעברה בנקאית.

כאשר הסתיים התיקון ביקש בעל הריינג' רובר שלא להשאיר כמקובל למוסך צ'ק ערבון והבטיח שמלוא הכספים שיתקבלו מחברת הביטוח יועברו מיידית למוסך.

בעל המוסך האמין לבעל הרכב והסכים לשחרר את הריינג' ללא כל ערובה לתשלום החוב.אבל מספר ימים לאחר שקיבל לידיו את הרכב נזכר בעל הרכב לעדכן את בעל המוסך כי הוא נקלע למצב כלכלי קשה, וכי כספי הביטוח, עתידים להיבלע בחשבונו השרוי בחריגה. לדבריו יוכל לשלם את החוב רק במספר רב של תשלומים.

בלית ברירה הסכים בעל המוסך לקבל צ'קים דחויים. אלא שכבר עם הפקדת התשלום הראשון, הצ'ק לא כובד בשל חוסר כיסוי מספיק.

לאור התנהלותו החריגה, הגישו עורכי הדין סטרול וחלפון לבית משפט השלום בחדרה תביעה בשם המוסך, נגד בעל הרכב. בתביעה ביקשו להורות לו לשלם למוסך את מלוא סכום התיקון, בתוספת ריבית והצמדה ולהטיל עיקול על הרכב, לצורך הבטחת תשלום החוב.

על פי התביעה, מהתנהלות בעל הרכב עולה חשש ממשי, כי הוא פועל בחוסר תום לב, ולמעשה היתל בבעל המוסך, כדי לקבל את כספי הביטוח ישירות לחשבונו, ובכך, לעשות עושר שלא במשפט, תוך סגירת חורים בחשבונו.

בית משפט נענה לבקשה והטיל עיקול מיידי על רכב היוקרה ועל חשבון הבנק של בעליו. לדברי עוה"ד חלפון וסטרול, בעל הרכב ניסה להבריח בערמה את הרכב, עת העביר את הבעלות עליו על שם בנו הצעיר.

בשלב זה פנו עורכי הדין לבית המשפט, בבקשה למנותם ככונסי נכסים, לשם תפיסת רכב היוקרה. המינוי התקבל ובית המשפט התיר לעורכי הדין לתפוס את הרכב בכובעם ככונסי נכסים, בסיוע משטרת ישראל.

רק לאחר שהרכב נתפס ואוחסן בחניון ייעודי פנה בעליו לעורכי הדין והגיע עמם להבנות על הסדרת החוב לאלתר. לאחר שבעל הרכב שילם את מלוא חובו, שוחרר הרכב, והוחזר לבעלותו. לדברי עוה"ד סטרול וחלפון, במקרה שבו בעל הרכב היה נמנע מלשלם את חובו, הרכב היה מוצע למכירה, ומכספים אלה היה מכוסה החוב למוסך.

"רבים נוטים לסמוך על הצד השני מתוך אמונה ותקווה שישלם להם בגין השירות שנתנו לו", אומרים עוה"ד חלפון וסטרול. "לצערנו, הדבר מאפשר לעיתים, לאנשים הפועלים בחוסר תום לב, לנצל את תמימותו של הצד השני ולהפילו בפח. במקרים שכאלה, לצערנו, רק כתוצאה ממאבק משפטי עיקש, ולעיתים אף ממושך, ניתן להחזיר את הכספים שנגזלו"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully