וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרכב החשמלי הזה כבש בסערה את השוק הישראלי. איך זה קרה?

בשיתוף טויוטה

עודכן לאחרונה: 5.3.2024 / 11:21

ישראלים רבים עוברים בשנים האחרונות לרכב חשמלי, ואחד המותגים האהובים והאטרקטיביים ביותר בסגמנט זה הוא ה-bZ4X החשמלי של טויוטה. טווח הנסיעה של הרכב עומד על למעלה מ-500 ק"מ* ויעילות הסוללה נחשבת ליוצאת דופן ביחס לשוק

ה-bZ4X החשמלי של טויוטה. יח"צ,
מגיע עם מטען מובנה תלת פאזי בעל הספק טעינה של עד 11 קילוואט/יח"צ

לא רבים יודעים זאת אך מותג הרכב הראשון שהביא לעולם, ולישראל בפרט, את בשורת המהפכה החשמלית היה טויוטה עם רכב הפריוס, הרכב ההיברידי-חשמלי הראשון בייצור המוני בעולם. מאז ייצור הרכב ההיברידי-חשמלי הראשון ב-1997, מכרה טויוטה מעל 18 מיליון מכוניות היברידיות-חשמליות ועל פי ההערכות, רכבי הטויוטה ההיברידיים-חשמליים חסכו פליטות מזהמים של יותר מ-120 מיליון טון פחמן דו חמצני באמצעות הטכנולוגיה המתקדמת של החברה.

מובילות בטכנולוגיות רכב לאורך שנים

טויוטה נחשבת אם כן למובילה עולמית בטכנולוגיות הנעה חשמליות היברידיות ולפני כשנה היא הכניסה לישראל את הגרסה החשמלית והחדשה שלה למודל ה- bZ4X האהוב (זאת בנוסף לרכבי הבנזין והרכבים ההיברידיים-חשמליים שלה).

טעינה חשמלית מהירה ותצוגת טווח מדויקת

ה-bZ4X חשמלי מגיע עם מטען מובנה תלת פאזי בעל הספק טעינה של עד 11 קילוואט (לעומת שקע חד פאזי שנמכר) והוא מאפשר טעינה חשמלית מהירה יותר של הרכב וקיצור משמעותי בזמן הטעינה אשר יעמוד על בין 6.5 ל-10 שעות. בנוסף, הרכב מגיע עם גרסת תוכנה מעודכנת המספקת טעינה משופרת ותצוגת טווח מדויקים יותר. עדכון התוכנה מבוצע ללא עלות לכלל לקוחות bZ4X במרכזי השירות המורשים של טויוטה.

ה-bZ4X החשמלי של טויוטה. יח"צ,
בסך הכל יעמוד החיסכון השנתי המצטבר שלכם על סכום כמעט 10 אלף ₪!/יח"צ

טווח נסיעה של למעלה מ-500 ק"מ*; יעילות סוללה יוצאת דופן

אם יש עניין שלעיתים מרתיע במעבר לרכב חשמלי הרי שזהו טווח הנסיעה של הסוללה. לטויוטה bZ4X יש בשורה גם בנושא זה וטווח הנסיעה של הרכב עומד על למעלה מ- 500 ק"מ*. בנוסף, היצרן מצהיר על יעילות סוללה יוצאת דופן המתוכננת לרמה של 90% מיעילותה כחדשה, לאחר תקופה של 10 שנים. לאור ביצועים יוצאי דופן אלו ורמת אמינות גבוהה במיוחד, יוניון מוטורס מאפשרת רכישת הארכת אחריות לסוללה עד ל- 10 שנים או מיליון ק"מ (הארכת האחריות כפופה לבדיקה). כשהיצרן מאמין בתוצאות באופן הזה, זה אומר הכל.

חיסכון משמעותי מאוד בכסף

לצד הורדת הפליטות והשמירה על איכות הסביבה, במעבר לרכב חשמלי ישנו גם שיקול כלכלי. ואכן, המעבר לרכב חשמלי מתבטא בחיסכון של לא מעט כסף מדי שנה. כך למשל אם אתה נוהגים לנסוע 15 אלף ק"מ בשנה (הקילומטרז' הממוצע בארץ) הרי שרק בסעיף צריכת האנרגיה תוכלו לחסוך כ-6,500 ₪ לעומת רכב בנזין באותה הקטגוריה. בהיבט האחזקה תוכלו לחסוך 332 ₪ ובסעיף אגרת הרישוי תוכלו לחסוך 3,036 ₪.

בסך הכל יעמוד החיסכון השנתי המצטבר שלכם על סכום כמעט 10 אלף ₪! אם תכפילו את זה במספר שנים הרי שתגיעו כבר לסכומים דרמטיים מאוד, שלא לדבר על נהגים בעלי קילומטרז' שנתי גבוה יותר. רוצים לבחון בעצמכם כמה כסף תוכלו לחסוך בהתאם לקילומטרז' השנתי הממוצע שלכם, היכנסו למחשבון של טויוטה וגלו את התשובה.

"מעבר לאפס" - להשפיע לטובה על כדור הארץ

ה- bZ4X החשמלי הינו למעשה הדגם הראשון בסדרת "bZ" החשמלית, המייצגת את החזון "Beyond Zero" (מעבר לאפס) של החברה - תרומה לעולם שהיא הרבה מעבר לאפס פליטות מזהמים מתוך במטרה ליצור שינויים חיוביים באורח החיים ולהציע לכל אדם באשר הוא אפשרויות ניידות חדשות, מציאת דרכים להשפיע לטובה על כדור הארץ והחברה תוך שאיפה לעתיד בר קיימא. טויוטה אף שואפת להגיע לניטרליות פחמנית מלאה ובדרך לשם היא הציבה לעצמה יעד של 100% רכבים חדשים עם אפס פליטות ברחבי אירופה עד 2040, ובכלל זה גם בישראל עד שנת 2035.

חווית נהיגה מהנה בכביש ובשטח

רכב ה- bZ4X החשמלי מגיע גם בגרסת 4X4 המציגה ביצועים מעולים וחווית נהיגה מהנה גם בשטח. ההנעה הכפולה של הרכב ומערכת X-MODE לנסיעת שטח מיטבית ומרגשת, מאפשרת ביצועי שטח משופרים, בטיחות מרבית בזמן נהיגת שטח ובחירה בין מצבי שטח שונים ומורכבים. המערכת כוללת בקרת אחיזה וסיוע במדרון DAC ובכך מעניקה לנוסעים ברכב את תחושת הביטחון ההכרחית על מנת שיוכלו ליהנות מנהיגת שטח חווייתית, איכותית וחיובית.

הדגם מוצע גם בגרסת 4X4 מה שמקנה לו חוויית נהיגה שונה וזאת נוכח האצה חלקה והתנהגות כביש מצוינת עם מערכת חדשה של הנעה לכל הגלגלים המספקת ביצועים מובילים בקטגוריה, עם מנוע חשמלי נפרד לכל סרן, שהופכות את הנהיגה בו לחוויה יוצאת דופן ומהנה.

ה-bZ4X החשמלי של טויוטה. יח"צ,
ה-bZ4X פשוט נראה טוב ומסובב ראשים בכל מקום שאליו הוא מגיע/יח"צ
ה-bZ4X החשמלי של טויוטה. יח"צ,
אם כבר רכב חשמלי, אז רק מבית טויוטה/יח"צ

רכב שמסובב ראשים; נוחות ישיבה ייחודית

ואם לא די בכל אלו, ה-bZ4X פשוט נראה טוב ומסובב ראשים בכל מקום שאליו הוא מגיע, עם גובה ואורך אופטימאליים, ספוילר אחורי מפוצל ופנסי לד צרים. למען האמת הוא לא רק נראה טוב אלא גם נוח מאוד - ממדיו הפנימיים של הרכב ייחודיים בגודלם ובנויים כך שהם מספקים נוחות ומרווח ניכרים בין היתר על ידי מרווח רגליים אופטימלי עבור כל הנוסעים עם מרווח של מטר בין המושבים הקדמיים לאחוריים. בנוסף, תא המטען נדיב במיוחד עם רצפה הניתנת להצבה בגבהים שונים ונפח אחסון של 452 ליטר עד גובה נקודת החגורה. המשמעות היא שתוכלו להכניס לתא המטען אפילו את האופניים שלכם.

מעבר קל ופשוט לרכב חשמלי

בטויוטה מודעים לעובדה כי מעבר לרכב חשמלי יכול לעיתים להיתפס כמאיים ומורכב ומעניקים לכל רוכש חבילת FREEDOM PACK הכוללת ביצוע סקר חשמל בביתו, והתקנת עמדת טעינה מקורית לרכב החדש בבית הלקוח ללא עלות. שווי החבילה נאמד ב- 6,490 ₪ ולקוחות בעלי עמדות טעינה קיימות יזכו להטבות חליפיות בשווי דומה.

השורה התחתונה

לסיכום, עם למעלה מ-25 שנות ניסיון בהנעה חשמלית, טכנולוגיית סוללות שמבטיחה איכות, עמידות ואמינות ברמות המובילות בעולם, נראות מסובבת ראשים, בטיחות כמו שרק טויוטה יודעת לייצר, ומערך שירות איכותי ואמין עם מרכזי שירות מורשים בפריסה ארצית, נראה שאם כבר רכב חשמלי, אז רק מבית טויוטה - מותג אמין וחדשני עם שירות בסטנדרט הגבוה יותר.

* על-פי נתוני היצרן לפי בדיקות מעבדה. צריכת החשמל וטווח הנסיעה בפועל מושפעים, בין היתר, גם מתנאי הדרך, מתחזוקת הרכב, ממאפייני הנהיגה, מטמפרטורת הסביבה ומבלאי הסוללה ולפיכך טווח הנסיעה בפועל עשוי להצטמצם בפער משמעותי ביחס לנתוני המעבדה האמורים. התמונה להמחשה בלבד

בשיתוף טויוטה
  • עוד באותו נושא:
  • טויוטה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully