וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מצמצמים פערים: דאצ'יה משדרגת את הבטיחות

עודכן לאחרונה: 20.2.2024 / 17:57

כל דגמי מותג הלאו קוסט של רנו ישודרגו לבלימת חירום אוטונומית עם זיהוי הולכי רגל ורוכבי אופניים, התרעה על נהיגה במהירות לא חוקית (עם כפתור ביטול) ועוד. בישראל: עד סוף השנה

דאצ'יה דאסטר 2024/רנו

בשנים האחרונות חטפה דאצ'יה לא פעם ביקורות וציונים נמוכים במבחן הריסוק האירופי, בגלל מחסור במערכות בטיחות אקטיבית. עכשיו היא מתחילה לתקן ולצמצם את הפער, אם כי מודה שהיא עושה זאת רק בגלל כניסתן לתוקף של תקנות בטיחות חדשות באירופה.

מדובר בשלב השני של תקינת GSR. השלב הראשון, ב-2019, הביא לחיינו כסטנדרט חיישני לחץ אוויר בצמיגים, פנסי DRL הנדלקים אוטומטית בכל נסיעה ואופציה למגביל מהירות.

השלב השני, שיכנס לתוקף ביולי הקרוב, כבר מחייב מערכת בלימת חירום המזהה גם הולכי רגל ורוכבי אופניים, התרעה על נסיעה במהירות מופרזת על סמך זיהוי תמרורים, מערכת מניעת סטייה מנתיב וניטור עייפות הנהג, הכנה למנעול אלכוהול המחייב נהגים לבדיקת נשיפה לפני נסיעה, ומערכת הקלטת נתונים למקרה של תאונה. יש גם דרישה להתרעה על סטייה מנתיב, אך זו כבר נדרשת בחוק הישראלי עוד מ-2017, מה שחייב את היבואן להתקין עד כה בארץ מערכת התרעה.

למי שחושש מהתרעות המהירות מבהירה דאצ'יה כי יהיה כפתור שיבטל חלק מהמערכות, אך הנהג יהיה חייב להפעילו מחדש בכל נסיעה, כמו כפתור ביטול כיבוי המנוע ברמזור.

דאצ'יה סנדרו סטפוויי. דאצ'יה,
סנדרו סטפוויי עם צבע הבז' החדש/דאצ'יה

המשמעות היא שמיולי לא תוכל עוד דאצ'יה למכור את הדאסטר הנוכחי, שלא מצויד במערכות האלה, ובראשן בבלימת חירום אוטונומית. הדאסטר החדש, הלוגאן והג'וגר כבר מצוידים בה, אבל ללא יכולת זיהוי הולכי רגל ורוכבים, מה שגם גם להם לאבדן נקודות במבחן הריסוק האירופי. במסגרת השדרוג יקבלו שלושת הדגמים מערכת מבוססת מצלמה במקום מכ"ם עד כה, מה שגם עלול להיות חסרון, כי במקרה של ערפל, גשם כבד או חשכה מלאה, עלולה המערכת שלא לפעול.

על הדרך ביצעה דאצ'יה עוד שורה של עדכונים:

הסנדרו סטפוויי, גרסת הקרוסאובר שעדיין לא נמכרת בארץ, קיבלה אופציה לצבע בז' חדש. הסנדרו סדאן קיבל צבעי אפור וירוק חדשים.

הג'וגר קיבל יציאות USB-c חדשות, לוח מחוונים דיגיטלי 7 אינץ', ובגרסה ההיברידית אפשרות E-Save המאפשרת לקבע את הסוללה על 70% מהקיבולת, לקראת נהיגה מאומצת מהרגיל, כמו עלייה תלולה או עקיפה ארוכה.

באירופה צפויים דגמי דאצ'יה להתייקר בכמה מאות יורו בגלל השדרוג, בארץ אמור ביטול הצורך במערכת התרעה והגדלת הזיכוי במס לסבסד חלק מההתייקרות.

מפריסבי, יבואנית דאצ'יה, נמסר כי הדגמים המעודכנים יגיעו לארץ עד סוף השנה.

  • עוד באותו נושא:
  • דאצ'יה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully