וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לא חובה לטפל במוסך יבואן ועוד 9 טיפים שיחסכו לכם באחזקת רכב

עודכן לאחרונה: 29.2.2024 / 13:11

איך להוזיל את הטיפול במוסך בלי לאבד את אחריות היבואן, אילו חלפים בהחלט אפשר לרכוש משומשים ואיך להקטין את הסיכוי שתידרשו לשלם פתאום 20 אלף שקל על סוללה חדשה להיברידיות. כך תוכלו לחסוך אלפי שקלים בשנה

מוסכניקים בפתח תקווה 6 באוקטובר 2020. ראובן קסטרו
לא חייבים לטפל במוסכי היבואן, אבל חובה לשמור תיעוד לטיפול שעשיתם במקום אחר/ראובן קסטרו

רכישת רכב היא רק ההתחלה. בשנים הבאות תוציאו עליו עשרות אלפי שקלים בטיפולים במוסך - בעיקר כשמדובר ברכב שכבר לא באחריות היבואן - בתיקון תקלות, ובביטוח. רק סעיף הביטוח התייקר בכ-30% בשנה האחרונה.

אבל אפשר להקטין דרמטית את העלויות האלה, ועדיין לשמור על הרכב שלכם. הנה 10 דברים שכל אחד יכול לעשות ויוזילו משמעותית את עלויות האחזקה השוטפות בעידן של זינוק ביוקר המחייה.

שוטרים חושפים מוסך לתיקון אופנועים בדירת מגורים. דוברות משטרת ישראל
"מוסך אופנועים" שהופעל בדירה פרטית. לא זאת הדרך לחסוך/דוברות משטרת ישראל

1. לא חייבים לטפל במוסך יבואן. גם ברכב חדש לא חייבים לטפל במוסך מרשת היבואן שלו. בניגוד לעבר, היבואן לא יכול לשלול מכם את האחריות אם הרכב טופל במוסך אחר ויקר פחות. עם זאת, חייבים לשמור תיעוד לטיפול, כדי שבמקרה של תקלה באחריות תוכלו להוכיח שהרכב אכן טופל בזמן. המוסך גם חייב להיות מוסך מורשה בידי משרד התחבורה, לא איזה עובד מוסך שמטפל במכוניות על המדרכה ליד הבית. לא חסרים מוסכים מקצועיים שאינם מוסכי יבואן, חלקם גם מתמחים ביצרנים ספציפיים. בקשו המלצות מבעלי רכב אחרים, ובקבוצות של בעלי רכב מהדגם שלכם ברשתות החברתיות. אגב, דווקא לרכבים בני כמה שנים, שכבר מחוץ לאחריות, יש היום הנחות ומבצעים במוסכי היבואנים. שווה לבדוק.

2. בקשו הצעות מחיר, בעיקר לפני טיפול גדול, ותשוו. המכונית שלכם לפני החלפת רצועת תזמון? לא החלפתם בטיפול הקודם בלמים, וזה יקרה הפעם? בקשו הצעות מחיר מראש לפני הטיפול ותוכלו לחסוך מאות שקלים. מוסך לא יכול לצפות מראש תקלות שיזהה בטיפול, אך כן יכול לתת לכם הערכת מחיר לפי הרכיבים שכלולים בכל מקרה בטיפול לפי הוראות היצרן ושההחלפה שלהם אינה תלויה בבלאי (מצתים, שמן, מסננים, רצועת תזמון ועוד), או עלות החלפת דיסקים אם תדרשו לכך.

sheen-shitof

במבצע מיוחד

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס
הזמנת חלפים באינטרנט. יצרן, ניר בן טובים
המוסך חייב לתת לכם הצעת מחיר גם לחלפים לא מקוריים/ניר בן טובים, יצרן

3. בקשו חלפים לא מקוריים. חוק רישוי רכב מחייב את המוסכים לתת לכם שתי הצעות מחיר: לפי חלקים מקוריים ולפי חלקים לא מקוריים. בקשו את שתיהן. תשאלו מי הספקים של החלקים שלא מקוריים. השוק הזה רחב מאוד, מחלקים זהים למקוריים שמיוצרים בידי אותם ספקים ורק לא מגיעים עם סמל היצרן, ועד חלקים באיכות גרועה שהגעתם לשוק היא מחדל של משרד התחבורה שאמור לפקח על התחום. מוסך אמין שחרד לשמו יציע חלקים חליפיים ועדיין איכותיים.

4. תתמקחו. קיבלתם הצעה זולה יותר? אתם לקוחות ותיקים? מותר לבקש הנחה ומהמוסך לשפר את הצעתו.

5. תשמשו גם בחלפים משומשים. לא קונים צמיגים משומשים, וגם לא כרית אוויר יד שנייה. אבל יש לא מעט חלפים שאין סיבה שלא להשתמש בכאלה שפורקו מרכב שירד מהכביש. מראות, ידיות, פתחי מיזוג, וגם חלקי מרכב. פנו לפירוקיה הקרובה אליכם, או חפשו אותן ברשת.

ניקוב צמיגים לניידת משטרה על-ידי נערי הגבעות ביצהר 23 בספטמבר 2020. דוברות משטרת ישראל
תחליפו צמיגים בזמן, ולגומי איכותי, אבל תבדקו מחירים לפני שאתם נוסעים לצמיגיה/דוברות משטרת ישראל

6. הזמינו חלפים חדשים מחו"ל. אפשר לבד, אפשר בעזרת אתרים המתמחים בכך. תצטרכו את המספר הקטלוגי של החלק (מק"ט). אל תייבאו חלפים המוגדרים בטיחותיים (הרשימה באתר משרד התחבורה), שלגביהם חויבו בבדיקות ובאישורים מיוחדים.

7. השוואת מחירי צמיגים. הימים שבהם צמיגאי היה מציג לכם מחירון מנופח ואז חותך ממנו כראות עיניו, נגמרו. היום יש אתרים להשוואת מחירי צמיגים, שמאפשרים גם ביצוע הזמנה. ודאו שהצמיג המוצע נמצא במלאי, לעתים מוצגים שם גם מחירים פיקטיביים של דגמים חסרים. גם אם לא תזמינו, תוכלו להגיע לצמיגייה מוכנים יותר.

8. תתמקחו על מחירי הביטוח. מחירי הביטוח זינקו בחדות בשנתיים האחרונות, עם העלייה בגניבות הרכב. כך שצפו להתייקרות במועד החידוש הקרוב, גם אם לא הייתם מעורבים בתאונות בשנה האחרונה. אל תקבלו אוטומטית את הצעת החידוש של חברת הביטוח שלכם, בקשו הצעות מחברות אחרות, ואם גם בחרתם לחזור לחברה שביטחה אתכם, זכרו שלמוקד יש תמיד אפשרות להוריד מהמחיר עוד יותר.

אילוסטרציה. ShutterStock
רכב היברידי חוסך דלק וידידותי לסביבה, אבל כדאי לרכוש הגנה למקרה שתצטרכו להחליף את הסוללה היקרה/ShutterStock

9. הארכת אחריות על היברידיות. יש בישראל עשרות אלפי מכוניות היברידיות של טויוטה, יונדאי, קיה, הונדה ויצרנים אחרים שכבר עברו את תקופת האחריות, ובעליהן חשופים להוצאה של 9,000-20,000 שקל על החלפת סוללה שכשלה. יבואניות טויוטה, יונדאי וקיה מציעות הארכת אחריות על הסוללה, תמורת תשלום של כמה מאות שקלים בשנה, ובדיקה שנתית של הסוללה במוסך.

10. פתרון נגד גניבת ממירים. בעיה שממשיכה להטריד, בעיקר בעלי טויוטה היברידיות וסובארו, שמוצאים את רכבם ללא ממיר קטליטי, גניבה שיזהו לפי רעש בלתי נסבל אחרי ההתנעה הבאה. הגנבים מפרקים את הממירים בגלל מתכות נדירות ויקרות המותקנים בהם, כמו פלדיום. במוסכי טויוטה מתקינים למעוניינים בורג שמקשה מאוד על גניבת הממיר, ויש סדנאות שיפורי שטח כמו אספיר שמציעות מיגון מיוחד, שיחסוך לכם הוצאה של כאלף שקל ויותר על מחיר חדש.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully