וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איזו מערכת בטיחות כדאי לכם להתקין ברכב? עשינו סדר

בשיתוף הפניקס סמארט

עודכן לאחרונה: 5.3.2024 / 11:22

בקרת שיוט עם שינוי מהירות בצורה אוטונומית, התראת הירדמות, בלימת חירום אוטונומית ועוד. על רקע המאבק הגלובלי בתאונות הדרכים נכנסות בשנים האחרונות יותר ויותר מערכות טכנולוגיות מתקדמות המיועדות להגן עלינו בזמן הנהיגה. הנה 5 מערכות בולטות במיוחד

יונדאי. pexels,
מנתוני אור ירוק לסיכום שנת 2023 אף עולה כי בשנה החולפת נהרג בממוצע בכל יום אדם אחד/pexels

אנו מתייחסים לכך בצורה די טריוויאלית אך הכביש הוא מקום מאוד מסוכן, וחוסר תשומת לב מצידנו או מצד הנהגים האחרים בעת השתלבות בתנועה, ביצוע עקיפה וכדומה, עלולים להוביל לתאונות קשות ומורכבות, בטח כשמדובר במהירויות גבוהות. מנתוני אור ירוק לסיכום שנת 2023 אף עולה כי בשנה החולפת נהרג בממוצע בכל יום אדם אחד וכי שנה זו הייתה קטלנית יותר בתאונות הדרכים לעומת שנת 2022, למרות המלחמה שהביאה לירידה בכמות המכוניות בכבישים.

נוכח מקרי התאונות הרבים פותחו בשנים האחרונות טכנולוגיות מתקדמות לבטיחות רכב, המסייעות לנו להגיע ליעדנו בבטחה. הנה לכם 5 מערכות מתקדמות ומובילות שמומלץ לכם להכיר:

דשבורד של מכונית. pexels,
את ה-ACC ניתן להגדיר כמערכת בקרת שיוט הדור הבא/pexels

ACC - Adaptive Cruise Control

את ה-ACC ניתן להגדיר כמערכת בקרת שיוט הדור הבא. מערכת אדפטיבית זו מאפשרת לנו לא רק להמשיך לנסוע במהירות קבועה ללא לחיצה על דוושת הגז אלא גם להאט את הרכב בהתאם למהירות הנסיעה של הרכב שמלפנינו ולהאיץ חזרה במידה והנתיב התפנה שוב. המערכת עושה שימוש בסנסורים שונים דוגמת מצלמה ולייזר ובחלק מהמקרים קיימת בה אפשרות של זחילה בפקקים ללא לחיצה על הדוושה.

AEB - Autonomous Emergency Braking

מערכת של בלימת חירום אוטונומית העושה שימוש במצלמה או רדאר לניטור שטח הכביש שלפני הרכב. במידה והרכב מתקרב לרכב אחר בצורה מסוכנת מבלי שהנהג מספיק לבלום, המערכת מבצעת בעצמה את בלימת החירום. במערכות מתקדמות יותר של AEB קיימת יכולת זיהוי של רכב דו גלגלי או הולכי רגל, כך שבלימת החירום תפעל גם במקרים כאלה. ישנן אף מערכות שמלבד הבלימה מסוגלות להשתלט אוטונומית על ההגה ולבצע התחמקות רגע לפני התאונה.

BSW - Blind Spot Warning

כולנו מכירים את השטחים המתים בהם אין לנו זווית ראייה טובה, כמו למשל רכב הנוסע במקביל עלינו על הכביש ולא נקלט במראות הרכב. כאן נכנסת לתמונה מערכת BSW - התרעת רכב בשטח מת, שעושה שימוש במצלמות צד שמנטרות את השטחים שבצידי הרכב ומתריעות לנהג אודות רכבים הנמצאים בשטחים מתים.

ESP - Electronic Stability Program

מערכת בקרת יציבות המבוססת על מערכת ABS. במערכת זו נוספו תוכנה מיוחדת וסנסורי בקרה המשפרים את האחיזה ויציבות הרכב בעת החלקה, סחרור או סטייה חדה. המערכת פועלת באופן אוטומטי והיא מחשבת למעשה את כיוון ההגה ביחס למהירות הרכב בכל רגע נתון. בעת הצורך המערכת משתלטת על בלמי המכונית ואף מנטרלת כח מהמנוע לגלגלים במטרה להחזיר את הרכב למסלול הנכון.

מערכת התראת הירדמות

מערכות התראת הירדמות או עייפות קיימות במספר דגמים והבסיסיות ביותר מהוות למעשה שעון מוגדר בזמן השולח התראה לביצוע התרעננות ומנוחה בהתאם למספר שעות הנסיעה שהוגדרו במערכת. מערכות מתקדמות יותר יודעות לנטר את דפוס הנהיגה ולזהות אנומליות כמו למשל נסיעה בזיג-זג, סטייה מנתיבים, חוסר יציבות על דוושת התאוצה וכיו"ב. במקרים אלו המערכת תשלח התראה על נהיגה לא זהירה והנהג יידע שעליו לעצור למנוחה והתרעננות.

אישה נוהגת ברכב. pexels,
המערכות אינן מספקות לנו ביטחון הרמטי; ביטוחי החובה והמקיף לרכב משלימות את מטריית ההגנה/pexels

הטבות מס על שורה ארוכה של מערכות בטיחות מתקדמות

במסגרת המאבק בתאונות הדרכים הוסיף משרד התחבורה בינואר השנה שתי מערכות בטיחות חדשות לשורת המערכות המזכות את הנהגים בהטבת המס. המערכות הן מערכת התרעה במצב של היסח דעת הנהג, ומערכת אזהרה על פתיחת דלת, והן מצטרפות למערכות קודמת כגון מערכת אקטיבית למניעת סטיה מנתיב, מערכת זיהוי כלי רכב ב"שטח מת", בקרת שיוט אדפטיבית, מערכת בלימה אוטומטית בשעת חירום, מערכת אקטיבית למניעת התנגשות צד ב"שטח מת", מערכת בלימה אוטומטית בנסיעה לאחור ומערכת התרעה להשארת ילדים ברכב ועוד.

לנהוג בראש שקט עם הפניקס סמארט

לצד מערכות הבטיחות השונות, מתקדמות ככל שיהיו, יש להצטייד כמובן בביטוח רכב, מקיף וחובה שיספק לנו את ההגנה המושלמת. ביטוח רכב מקיף של הפניקס סמארט מציע לכם מעטפת כיסויים הכוללים בין היתר: כיסוי להוצאות הגנה משפטית, שירותי דרך וגרירה ורכב חלופי, כיסוי לשבר פנסים ומראות צד, כיסוי לשבר שמשות, כיסוי לאביזרים ותוספות.

לקוחות הפניקס יכולים אף ליהנות מאפליקציית ביטוח רכב לביצוע פעולות בשירות עצמי וללא המתנה ולצפייה בכל המידע שזקוקים לו במקום אחד מסודר.

יש לכם רכב חשמלי? הגעתם למקום הנכון

חברת הפניקס נחשבת לחלוצה ומובילה בתחום ביטוחי הרכבים החשמליים בישראל. החברה משמשת כמבטחת הרשמית של טסלה בישראל ומציעה לבעלי הרכבים החשמליים הצעות אטרקטיביות במיוחד עם כיסויים והרחבות ייעודיות כגון שירותי דרך וגרירה לרכב חשמלי, , כיסוי לציוד טעינה, כיסוי לסוללת הרכב ועוד.

המערכות אינן מספקות לנו ביטחון הרמטי; ביטוחי החובה והמקיף לרכב משלימות את מטריית ההגנה.
לסיכום, מערכות הבטיחות השונות יכולות לצמצם אמנם את מספר תאונות הדרכים הקטלניות אך אין לאף אחד ספק כי לא מדובר בהגנה הרמטית לנהגים כך שתאונות דרכים לצערנו עוד יקרו ויגבו נזקים וקורבנות. לכן חשוב מאוד כי לצד כלל המערכות האלו תהיה לכם את המעטפת הביטוחית המשלימה עם ביטוחי חובה ומקיף - כזו שתספק מטריית הגנה אופטימלית לכל תרחיש.

למידע נוסף על ביטוח מקיף של הפניקס סמארט היכנסו לכאן

בשיתוף הפניקס סמארט
  • עוד באותו נושא:
  • הפניקס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully