וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ניצחון בעליון לרמי אונגר על מיכאל לוי במאבק על זיכיון קיה

עודכן לאחרונה: 27.2.2024 / 2:56

העליון דחה את הערעור שהגיש לוי אחרי שהמחוזי דחה את טענותיו נגד החלטת היצרנית הקוריאנית להעביר את הזיכיון לאונגר. חויב בהוצאות בסך 80 אלף שקל

מבחן קיה ספורטאז'. קובי ליאני
קיה ספורטאז' מהתקופה שבה הועבר הזיכיון מלוי לאונגר/קובי ליאני

סוף למאבק המשפטי בין שניים מיבואני הרכב הגדולים בארץ. בית המשפט העליון דחה את הערעור שהגיש מיכאל לוי (פיאט, סובארו, ג'יפ ואלפא רומיאו) על החלטת בית המשפט המחוזי בתל אביב, לפיה לא נפל פגם בהחלטת יצרנית הרכב הקוריאנית קיה להעביר את הזיכיון למכור את רכביה בישראל מלוי לאונגר (שמייבא גם את רכבי סאנגיונג וסרס).

לוי החזיק בזיכיון באמצעות חברת קוריאה מוטורס ישראל (קמ"י) בשנים 1994-2007 שבהן פרצו המכוניות הקוריאניות לשוק הישראלי, כאשר מכירות קיה עמדו בצילן של מכירות יונדאי. בסוף 2007 לא חידשה קיה את הזיכיון של קמ"י והעבירה אותו לידי אונגר, שייבא אז את דגמי דייהטסו.

לוי ובנו אחיעד תבעו את אונגר על סך 192 מיליון שקל, בטענה כי קיה נטלה את הזיכיון מלוי והעבירה אותו לאונגר עקב "שידול, שוחד, קנוניה וקשר מושחת בין אונגר ליצרנית קיה".

התביעה החלה להתגלגל ב-2008, התפתחה לתביעה של אונגר נגד לוי בטענה שיזם פריצה למחשבים של אונגר בניסיון לחפש חומרים שיוכיחו את טענותיו. ב-2019 קבעה השופטת צילה כי העברת הזיכיון הייתה מהלך עסקי לגיטימי של קיה, ששקלה גם אפשרויות אחרות מלבד העברתו לידי אונגר. לעומת זאת קיבלה השופטת את התביעה של אונגר לגבי הפריצה למחשביו, וחייבה את לוי לפצותו ב-3 מיליון שקל ועוד מיליון שקל וחצי הוצאות משפט.

לוי ובנו אחיעד ערערו לעליון על הפסיקה. השופטים יצחק עמית, גילה כנפי-שטייניץ וחאלד כאבוב, קבעו אתמול כי אינם רואים סיבה להתערב בהחלטת בית המשפט המחוזי ולפיכך הם דוחים את הערעור. על המערערים הוטל תשלום הוצאות בסך 80 אלף שקל.

את אונגר ייצגו עורכי הדין דורי קלגסבלד, שרגא אמיר ודניאל קופילוב. את החברות שבשליטת משפחת לוי ייצגו עורכי הדין גיורא ארדינסט ואיל רוזובסקי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully