וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ההפתעה של פיאט: סדרת חשמליות חדשה, מפנדה ועד טנדר וקמפר

עודכן לאחרונה: 27.2.2024 / 3:18

ידענו שביולי יושק הדור השלישי של הפנדה, כעת חושפת פיאט שהוא יהיה הראשון למשפחת דגמים חדשה שתושק עד 2027, אחד בכל שנה. מה בתכנית?

מנכ"ל פיאט, אוליביה פרנסואה, מציג את משפחת דגמי פיאט העתידית/פיאט

פיאט ממציאה את עצמה מחדש. אחרי שמכרה ב-2023 כ-1.3 מיליון מכוניות, רושמת גידול של 12%, היא נערכת להשקת משפחת דגמים חדשה לגמרי. אלה יתבססו על הפלטפורמה המודולרית של הקבוצה, שכוללת גם את פיג'ו, סיטרואן, אופל, ג'יפ, קרייזלר, אלפא רומיאו ומזראטי, ויוצע בגרסאות חשמליות, היברידיות ובנזין.

שימוש בפלטפורמה וברכיבים משותפים אמור למקסם את היתרון להיקף הייצור, להוזיל עלויות לפיאט - וללקוחות.

פנדה: ב-11 ביולי תחשוף את הדגם הראשון בסדרה, שבפיאט כבר מכנים "מגה פנדה" מכיוון שהוא יהיה גדול יותר מהפנדה הנוכחית ואמור להתקרב, אם לא לעבור, את רף האורך של ארבע מטרים. הבסיס תהיה הפלטפורמה שכבר משמשת את סיטרואן e-C3, עם חלונות גדולים ומרווח גדול יחסית לממדים. בתא הנוסעים צפוי שימוש בחומרים כמו בד במבוק ופלסטיק ממוחזר. כבל הטעינה יקבל מערכת גלילה אוטומטית, כמו שואב האבק שלכם.

פיאט קרוסאובר קונספט. פיאט,
רכב הפנאי החדש/פיאט

קרוסאובר: הדגם השני בחשיבותו הוא רכב פנאי שמכונה בחברה "ג'יגה פנדה", כלומר גדול יותר מטויוטה יאריס קרוס וסיאט ארונה, וייתכן שגם מסיאט אטקה ותאומותיה. פיאט מבטיחה שהוא יהיה תחרותי במחיר, מעניין כמה רכיבים יחלוק עם דגמי ג'יפ, והאם יקבל הנעה כפולה ויכולת שטח.

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה
פיאט פאסטבק קונספט. פיאט,
יורשת הטיפו/פיאט

פאסטבק: היורש של הטיפו שהייצור שלה צפוי להסתיים ב-2026, יהיה שילוב בין מכונית קומפקטית וקרוסאובר קופה. הדגש בעיצוב אמור להיות על אווירודינמיקה, לטובת הפחתת צריכת הדלק והארכת הטווח בגרסאות החשמליות.

פיאט טנדר קונספט. פיאט,
טנדר בינוני חדש יכול להצליח גם באירופה, אם פיאט תביא אותו לשם/פיאט

טנדר: פיאט כבר מוכרת בהצלחה בדרום אמריקה שני טנדרים קטנים, סטראדה וטורו, שמיוצרים בברזיל, אבל לא מגיעים לארה"ב ולאירופה. זה עשוי להשתנות בטנדר הבא שלה, שיהיה קצר מ-5 מטרים, כלומר קטן מטויוטה היילקס ואיסוזו דימקס, וכמו פורד מאבריק המצליח בארה"ב, בנוי על בסיס שלדה אחודה, כמו רכב פרטי. יהיו לו ארבע דלתות וחמישה מקומות ישיבה.

פיאט קאמפר קונספט. פיאט,
רכב הטיולים המוחלט/פיאט

קאמפר: הטנדר עשוי להתפתח לגרסת פנאי אמיתית, אחד עם תא מגורים, או שהרווחנו רק רכב קונספט מרהיב. פיאט מתפייטת על "חיבור בין אדם לטבע", אבל מעטים היצרנים שמייצרים בעצמם רכבים כאלה ולא מעבירים את העבודה לסדנאות מתמחות.

  • עוד באותו נושא:
  • פיאט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully