וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התפוח כבר לא יסע רחוק מהעץ: אפל מבטלת את פרויקט הרכב החשמלי

עודכן לאחרונה: 27.2.2024 / 21:55

אחרי שגייסה אלפי עובדים לפרויקט "טיטאן" מאז 2017 הודיעה יצרנית האייפון לעובדי הפרויקט על הפסקתו והעברת המשאבים לתחום הבינה המלאכותית

טים קוק. GettyImages
טים קוק, מנכ"ל אפל. ניבא נכון את מהפכת הרכב החשמלי אבל לא הצליח לבנות את המוצר שתיכנן/GettyImages

הציפיות היו עצומות: ביכולות האוטונומיות, בממשק עם הנהג, בעיצוב ובטכנולוגיה. אחרי הכל אם החברה שהמציאה את הטלפון החכם, הטאבלט ואת שירותי המוסיקה בתשלום תבנה מכונית חשמלית משלה, היא חייבת להיות עוד מוצר מנצח.

אבל היום שמה אפל קץ לשמועות. סוכנות בלומברג דיווחה כי סמנכ"ל התפעול שלה, ג'ף וויליאמס, וקווין לינץ', סגן הנשיא האחראי על הפרויקט, הודיעו לכ-2,000 עובדיו על ביטולו. הבכירים אמרו כי המשאבים שהושקעו עד עכשיו בפרויקט יופנו כעת לתחום הבינה המלאכותית.

פרויקט המכונית החשמלית בחברה נוהל תחת שם הקוד "טיטאן" מאז 2017 ובשיאו העסיק כ-5,000 איש. אפל גייסה בכירים ממחלקות הפיתוח של יצרני רכב גדולים, וניהלה עם אחרים שיחות על אפשרות שייצרו עבורה את הרכב שהיא מפתחת, כשם שהיא לא מייצרת בעצמה את האייפון.




.

Opel Astra. Вместо россыпи клавиш на консоли – цветной сенсорный экран, в недрах меню которого можно найти интерфейсы Apple CarPlay и Android Auto для подключения смартфонов.. Zahav.ru
תמיד יהיה לנו אפל קארפליי/Zahav.ru

אבל השנים עברו, טסלה ו-BYD הפכו לחברות ענק, בכל יום נולד עוד מותג חשמליות סיניות, ורק טיטאן המשיך לנסוע במעבדות, או כרכבי ניסוי מוסווים שלפי ההערכות עברו כבר 45 אלף ק"מ.
הבכירים לא נימקו את הסיבות להפסקת הפרויקט, אבל אפשר להעריך שההתקררות בחודשים האחרונים במכירת רכבים חשמליים בעולם, בגלל מחיריהם הגבוהים ומחסור בעמדות טעינה, ההבנה שיצירת רכב אוטונומי אמיתי עדיין רחוקה, וההתקדמות של היצרנים הסינים הביאו את מנכ"ל אפל טים קוק להחלטה ללחוץ על הבלמים.

לפני תשע שנים, בנאום שנשא, הוא נשמע אחרת: "נראה שיהיה שינוי מאסיבי בתעשייה הזו, שינוי מאסיבי. אתה לא יכול להסכים עם זה. נראה מה נעשה בעתיד. אני כן חושב שהתעשייה נמצאת בנקודת מפנה לשינוי מאסיבי. הצאצאים המודרניים של פורד מודל T יזדעזעו עד לשלדה, עקב החשיבות הגוברת של תוכנה במכונית העתיד, עלייתם של כלי רכב אוטונומיים והמעבר ממנוע בעירה פנימית לחשמול".

כל זה אכן קרה, אבל חלקה של אפל במהפכה יסתכם בקארפליי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully