וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נקמת ממשלת איטליה בפיאט: מעודדת פתיחת מפעלים סינים במדינה

עודכן לאחרונה: 29.2.2024 / 20:11

האיטלקים טוענים שקבוצת סטלנטיס, הבעלים של פיאט ופיג'ו, מוציאה עבודה מהמדינה למפעלים במדינות אחרות. הפתרון שלהם עלול לגרום לפגיעה משמעותית בתעשיית הרכב האירופית

פס ייצור של BYD/BYD

מי היה מאמין: דווקא ממשלת איטליה, מדינת האם של פיאט, אלפא רומיאו, לנצ'יה, מזראטי ופרארי מנסה לעודד כעת יצרנים סינים לפתוח בשטחה מפעלי רכב חדשים.

הממשלה ברומא מאשימה את קבוצת סטלנטיס, חברת האם של קבוצת פיאט, קרייזלר-ג'יפ ופיג'ו, סיטרואן ואופל, בכך שהיא מעבירה ייצור ממפעלי הקבוצה באיטליה, לאלה שממוקמים במדינות אחרות באירופה, ומעניקה עדיפות לכאלה שממוקמים בצרפת.

חוגגים את ייצור הפיאט 500X החצי מיליון במפעל החברה במלפי שבאיטליה. פיאט,
חוגגים את ייצור הפיאט 500X החצי מיליון במפעל החברה במלפי שבאיטליה/פיאט

ב-2023 ייצרה סטלנטיס באיטליה 750 אלף כלי רכב. אולם ממשלת איטליה לא מרוצה, וכצעד שנועד רשמית לשמר את ייצור הרכב במדינה כמקור תעסוקה משמעותי, אך נועד גם להפעיל לחץ על סטלנטיס, היא מקיימת שיחות עם יצרנים זרים להקמת מפעליהם בשטחה.

שר התעשייה האיטלקי, אדולפו אורסו, גילה בשימוע בפרלמנט ברומא כי הממשלה מקיימת שיחות עם שלושה יצרנים סיניים ועם טסלה.

לטסלה יש כבר מפעל בגרמניה, סמוך לברלין, שמייצר את מודל Y עבור השוק האירופי, כולל ישראל, ולפי הפרסומים אמור להתחיל בשנה הבאה לייצר את הדגם המוזל של החברה.

מנכ"ל BYD אירופה, מייקל שו, אמר לאחרונה לסוכנות רויטרס כי החברה קיבלה פנייה מאיטליה להקמת מפעל בשטחה. BYD החליטה לבסוף להקים את המפעל האירופי הראשון שלה בהונגריה, אבל סביר שבעתיד תבקש להקים תפעל נוסף ביבשת.

הממשלה רוצה להגדיל את היקף ייצור כלי הרכב באיטליה ל-1.3 מיליון מכוניות, מספר שאמור להערכתה לאזן את המעבר לייצור רכב חשמלי, הדורש שימוש בפחות עובדי ייצור.

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא
חוגגים את הייצור הפיאט 500 המיליון במפעל טיצ'י בפולין. פיאט,
חוגגים את הייצור הפיאט 500 המיליון במפעל טיצ'י בפולין/פיאט

מנכ"ל סטלנטיס קרלוס טבארס התחייב להגדיל את הייצור של הקבוצה באיטליה למיליון יחידות, היקף שבו עמדה פיאט לאחרונה ב-2017 עוד לפני המיזג עם פיג'ו-סיטרואן. פיאט עצמה הקימה בעבר מפעלים בטורקיה ופולין, ורכשה את מפעל זסטבה בסרביה. באיטליה מייצרת כיום פיאט בארבעה מפעלים את הדגמים היקרים יותר של הקונצרן - דגמי מזראטי ואלפא רומיאו, לנצ'יה, וגם ג'יפ קומפאס ורנגייד ואת דודג' הורנט, המבוסס על אלפא טונאלה.

  • עוד באותו נושא:
  • פיאט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully