וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ביידן: מכוניות סיניות הן סכנה לביטחון הלאומי האמריקאי

עודכן לאחרונה: 3.3.2024 / 18:28

בזמן שבישראל מכירות מכוניות סיניות שוברות שיאים, מזהיר נשיא ארה"ב: "כלי רכב סיניים מסוגלים לאסוף נתונים רגישים על האזרחים ועל התשתיות שלנו ולשלוח אותם בחזרה לסין". משרד הביטחון בארץ: אין תגובה

נאום נשיא ארה"ב ג'ו ביידן על השביתה בתעשיית הרכב בארה"ב. Getty Images, GettyImages
הנשיא ביידן. "סין נחושה לשלוט בעתיד שוק הרכב, בין היתר באמצעות שימוש בפרקטיקות לא הוגנות"/GettyImages, Getty Images

נשיא ארה"ב ג'ו ביידן במתקפה על תעשיית הרכב הסינית. בהצהרה שנשא בבית הלבן הזהיר ביידן כי מכוניות סיניות מסוגלות לאסוף מידע רגיש בארה"ב ולשלוח אותו לסין, ולכן הורה למשרד המסחר האמריקאי לבחון כיצד להגיב לסיכונים.

"סין נחושה לשלוט בעתיד שוק הרכב, בין היתר באמצעות שימוש בפרקטיקות לא הוגנות", אמר ביידן. "המדיניות של סין עלולה להציף את השוק שלנו בכלי הרכב שלה, ולהוות סיכונים לביטחון הלאומי שלנו. אני לא אתן לזה לקרות במשמרת שלי.

"רוב המכוניות בימינו הן 'מחוברות' - הן כמו טלפונים חכמים על גלגלים. המכוניות האלה מחוברות לטלפונים שלנו, למערכות ניווט, לתשתיות קריטיות ולחברות שייצרו אותן. כלי רכב מחוברים מסין יכולים לאסוף נתונים רגישים על האזרחים שלנו ועל התשתיות שלנו ולשלוח נתונים אלה בחזרה לרפובליקה העממית של סין. אפשר להתחבר ואף להשבית כלי רכב כאלה מרחוק".

ביידן הוסיף כי "סין מטילה מגבלות על מכוניות אמריקאיות ומכוניות זרות אחרות הפועלות בסין. מדוע יש לאפשר לכלי רכב מחוברים מסין לפעול בארצנו ללא אמצעי הגנה? לכן, היום, אני מכריז על פעולות חסרות תקדים כדי להבטיח שמכוניות על כבישי ארה"ב ממדינות מדאיגות כמו סין לא יערערו את הביטחון הלאומי שלנו. הוריתי למזכירת המסחר שלי לערוך חקירה של כלי רכב מחוברים לטכנולוגיה ממדינות מדאיגות, ולנקוט פעולה כדי להגיב לסיכונים".

מפעל של BYD

פס ייצור של BYD/BYD

יצוין כי דבריו של ביידן נאמרים על רקע חששן של יצרניות הרכב האמריקאיות מהתחרות מצד היצרניות הסיניות, בעיקר בתחום הרכב החשמלי. BYD למשל נערכת להקים מפעל במקסיקו, כדי לייצא משם מכוניות לארה"ב.

בעוד שפורד וקרייזלר נכשלו בסין, כשליש ממכירות ג'נרל מוטורס ב-2023 הגיעו מסין, עם 2.1 מיליון דגמי ביואיק, שברולט, קאדילק ומותגים מקומיים שבהם היא שותפה, וולינג Wuling)) ובאג'ון Baojun)). ג'נרל מוטורס אף מייצאת מסין לארה"ב דגמים של ביואיק ובעתיד גם קאדילק.

גורמים בכירים בארצות הברית חוששים כי מנופי הענק הסיניים שפועלים בנמלי ים ברחבי המדינה, כולל נמלים צבאיים, עלולים להיות כלי ריגול בעבור סין, כך על פי דיווח היום (שני) של "וול סטריט ג'ורנל". סין הגיבה לדיווח ואמרה כי ההאשמות פרנואידיות ו"רק יגרמו להטעיית הציבור האמריקני", על פי משרד החוץ הסיני.

בחודש שעבר דיווח הוול סטריט ג'ורנל כי גורמי ביטחון לאומי בפנטגון חוששים שגם מנופי גשר ענקיים בנמלים עלולים לשמש כ"סוסים טרויאנים", ולנטר תנועות של ספינות שיוצאות מארה"ב לתמוך במבצעים צבאיים ברחבי העולם. הדיווח התייחס למנופים מתוצרת ZPMC הסינית, שארבעה מתוכם הותקנו בנמל המפרץ בחיפה.

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

השיער נושר? מכשיר הפלא האמריקאי ישים לזה סוף במהירות

בשיתוף HairMax
משלוח ג'ילי גיאומטרי C בדרך לישראל מסין. ג'ילי,
מכוניות ג'ילי בנמל בסין בדרך לארץ/ג'ילי

בישראל נמכרו מתחילת השנה יותר מ-14 אלף מכוניות מתוצרת סין, קרוב לרבע ממכירות הרכב החדש. המכונית הנמכרת ביותר בארץ מתחילת השנה, כמו בשנה שעברה, היא BYD אטו 3. צה"ל חכר מאות קרוסאוברים מסוג צ'רי טיגו 8 לקצינים בכירים, ובשנה שעברה הודיע מנהל הרכב הממשלתי על מספר דגמים סיניים שזכו במכרז הרכבים החשמליים למשרדי הממשלה וגופי ביטחון, בהם אטו 3 ו-MG מארוול R.

במשרד הביטחון סירבו להתייחס לשאלות וואלה לגבי האיום האפשרי שמציבות מכוניות סיניות על הביטחון הלאומי הישראלי, לגבי המשך השימוש במכוניות כאלה בידי מערכת הביטחון והאם התקבלו בארץ מסרים בארה"ב להפסיק או להמעיט בשימוש ברכבים סיניים. מהמשרד נמסר: "לא נוכל להתייחס".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully