וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לא נגעתם בנייד בנסיעה? תקבלו מטבעות קריפטו מסטארט-אפ חדש

עודכן לאחרונה: 6.3.2024 / 13:00

LETSTOP מנסה למגר את אחת מעבירות התנועה הנפוצות והמסוכנות ביותר באמצעות חיזוק חיובי, בניגוד לעונש שהתרגלנו לקבל על שימוש, 1,000 שקל קנס ו-8 נקודות חובה

נהיגה. ShutterStock
גם קנס של 1,000 שקל לא מספיק כדי למנוע מאיתנו לסמס בנהיגה. אולי חיזוק חיובי יעזור יותר?/ShutterStock

תאונות דרכים בגלל שימוש בסלולרי הן היום העבירה הכי מסוכנת להערכת גורמי החוק, והכי קשה להוכחה. רבים גונבים הצצה במסך או הקלדת הודעה, ואחר כך להוכיח שזו הסיבה שהתנגשו, דרסו או עפו מהכביש.

באגף התנועה במשטרה מעריכים כי שימוש בסלולרי גורם לפחות ל-20 אחוז מהתאונות הקטלניות כיום, הרבה יותר מאי שמירת מרחק, נסיעה באור אדום, או נהיגה במהירות מופרזת. בעולם מעריכים כי 9% מ-1.35 מיליון ההרוגים בכבישים מדי שנה מוצאים את מותם בגלל שימוש בסלולרי.

המחוקק ניסה להתמודד עם הבעיה בענישה חריפה יחסית: קנס של 1,000 שקל ו-8 נקודות חובה, צעד משמעותי לקראת קורס נהיגה מתקנת, או שלילה לנהג.

סטארט-אפ ישראלי צעיר מנסה להתמודד עם הבעיה מהצד השני: באמצעות חיזוק חיובי.האפליקציה של LETSTOP מעניקה מטבעות קריפטו לנהגים שלא ישתמשו בטלפון הנייד בזמן נהיגה.
החברה הוקמה על ידי היזם אלמוג ניסן לאחר שעבר תאונת דרכים בה מכונית שחצתה את הצומת באדום פגעה בו

האפליקציה עוקבת אחר שימוש בטלפון בזמן נהיגה ומעניקה למשתמשים קרדיטים על כל דקת נסיעה ללא מגע במכשיר. הקרדיטים שנצברים באפליקציה ניתנים למימוש בחנות הוירטואלית לרכישת שוברים לעסקים שונים. בנוסף, הם ניתנים להמרה למטבע הקריפטו הייעודי, STOP, שבו שניתן לסחור בבורסות קריפטו.

חישוב התגמולים מבוצע תוך התחשבות בגורמים כמו רמת המשתמש באפליקציה, יתרת הצבירה החודשית שלו וציון הנסיעה. לחברה נתמכת על ידי מומחים בתחומי הרכב, הקריפטו והבינה המלאכותית. החברה שואפת ליצור קהילה גלובלית שפועלת להפוך את הכבישים לבטוחים.
כחלק מהשירות, החברה מעניקה לנהגים טיפים באמצעות מערכת בינה מלאכותית מתקדמת, שמנתחת את הנתונים הנאספים בזמן נהיגה ומספקת משוב מיידי והמלצות מותאמות אישית לשיפור הנהיגה.

דור לוי ואלמוג ניסן. יח"צ,
היזמים דור לוי ואלמוג ניסן/יח"צ

מאחורי LETSTOP עומדים דור לוי ואלמוג ניסן, יזמים ותיקים בתחומי ההשקעות. ההשראה לייסוד החברה הגיעה לאחר שאלמוג עבר תאונת דרכים קשה שנגרמה מנהג שעבר ברמזור אדום.
"חוויתי על בשרי את ההשלכות ההרסניות של נהיגה בהיסח דעת", אומר אלמוג. "אנחנו לא רק אפליקציה, אלא מיזם שמגיע ליצור תרבות נהיגה בטוחה יותר. אנחנו רוצים לתגמל התנהגות חיובית ולתמרץ את המשתמשים לנהוג באחריות".

"הצורך בנהיגה בטוחה ואחראית הוא חיוני יותר מתמיד, ודווקא בימים אלה, גישה חיובית ומעודדת, יחד עם תגמולים ופרסים, יכולים להוות כלי יעיל לשינוי התנהגות הנהגים", מסביר המנכ"ל דור לוי, יזם בתחום הקריפטו ומנהל קהילות משקיעים.

החברה גייסה עד כמה מאות אלפי דולרים בסבב גיוס ראשון, והשירות כבר פועל עבור כ-40 משתמשי הפיילוט. כל משתמש יכול לצבור עד 150 קרדיטים בחודש באפליקציה, אשר שווי ערך ל-20 דולר. כדי להמשיך לצבור מטבעות, על המשתמש לרכוש חבילת פרימיום בתשלום. החברה מנהלת מו"מ עם כמה יבואני רכבי יוקרה לרכוש חסות לפעילות, כך שהסמלים שלהן יופיעו על הרכבים באפליקציה, כמקור הכנסה נוסף.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully