וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אלקטרה תייבא את אוטובוסי יוטונג הסיניים, רבי המכר שנעלמו

עודכן לאחרונה: 12.3.2024 / 22:30

אלקטרה, בעלת השליטה בחברת התחבורה הציבורית אפיקים, תייבא את האוטובוסים הסיניים, שכבשו את השוק בעשור שעבר, ונעלמו ממנו

אוטובוס יוטונג חשמלי. יוטונג,
אוטובוס יוטונג חשמלי/יוטונג

כמו כוכב שביט פרצה ב-2011 יצרנית האוטובוסים הסינית יוטונג לשוק המקומי. ב-2016 היא כבר הובילה בפער גדול את מכירות האוטובוסים בישראל, בעידוד נמרץ של משרד התחבורה ובזכות מחירים שוברי שוק, אבל אז נעצרה בחריקת בלמים.

רוכשי האוטובוסים מהיבואנית דאז, צ'יינה מוטורס, התלוננו על סירוב היצרן לממש את האחריות שהעניק לכלים, ועל מחסור בחלפים. המכירות התדרדרו בחדות, צ'יינה עברה לייבא אוטובוסים סינים אחרים ויוטונג נעלמה מהשוק.

עכשיו היא חוזרת: קבוצת אלקטרה הודיע היום על קבלת זיכיון הייבוא לאוטובוסי יוטנוג, ותתמקד בדגמים החשמליים של היצרן. אוטובוסים ראשונים יגיעו לישראל לקראת סוף השנה, ואפיקים תהיה הלקוחה הראשונה שלהם, כשהם שהייתה ב-2014, עוד בטרם נרכשה בידי אלקטרה, הלקוחה הראשונה של אוטובוסי יוטונג עירוניים.

מדובר במגמה השולטת בשוק, של חיבור בין מפעילי תחבורה ציבורית לייבוא אוטובוסים. דן היא מחזיקה במחצית מהבעלות על ייבוא אוטובוסי הייגר הסיניים, חברת מאיר מייבאת את אוטובוסי וולוו ושותפה בחברת קווים וצ'יינה מוטורס מייבאת את ויזדום ושותפה בחברת תנופה.

איתמר דויטשר, מנכ"ל קבוצת אלקטרה, מסר כי "ההסכם האסטרטגי עליו חתמנו עם יוטונג הסינית נועד לשרת את הביקוש ההולך וגדל לתחבורה חשמלית בשוק התחבורה הציבורית בארץ. אלקטרה מוטורס תשווק את רכבי יוטונג לכלל מפעילי התחבורה בישראל, הפועלים בשוק הנמצא בצמיחה מתמדת, הן בשל המשך המגמה של העמקת השימוש בתחבורה ציבורית, והן לאור תהליך המעבר לציי רכב חשמליים וידידותיים לסביבה החל משנת 2026".

משרדי התחבורה ואיכות הסביבה קבעו כי החל משנת 2026 ייאסר יבוא של אוטובוסים עירוניים מונעי דיזל, וכי עד שנת 2035 יוחלפו כלל האוטובוסים העירוניים מונעי הדיזל בישראל באלו המונעים בחשמל. לשוק החלו להיכנס גם אוטובוסים בין עירוניים חשמליים במספרים קטנים, לאור הטווח המוגבל שלהם.

יוטונג, הממוקמת בעיר ז'נגז'ו בסין והיא הגדולה מבין יצרניות האוטובוסים בעולם עם ייצור של כ-50 אלף אוטובוסים בשנה, והיא מקדימה את דיימלר (מרצדס), קינג לונג וגולדן דרגון. החברה מסרה עד כה יותר מ-175 אלף אוטובוסים חשמליים ללקוחות בעשרות מדינות בעולם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully