וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עסקת ענק לסייברוואן: תספק מערכות לפס הייצור של וולוו

עודכן לאחרונה: 14.3.2024 / 9:14

לראשונה: מערכות מניעת היסח דעת של סייברוואן יותקנו ישירות בפס ייצור האוטובוסים של וולוו. בנוסף כולל ההסכם שדרוג אוטובוסים קיימים, שירות, תמיכה ובלעדיות בשוק

סייברוואן הודיעה כי חתמה על הסכם התקשרות כספק ציוד מקורי (OEM) עם חטיבת האוטובוסים של וולוו. במסגרת ההסכם, תספק החברה אלפי יחידות של המערכת למניעת היסחי דעת בנהיגה לאוטובוסים המיוצרים על ידי וולוו במפעל החברה במקסיקו. שוק בו היצרנית השוודית מחזיקה בנתח של כ-50%.

וולוו אוטובוסים, חברת בת של קבוצת וולוו מייצרת כ-5,800 אוטובוסים מדי שנה, כ-1,000 מהם במפעל במקסיקו. בנוסף כולל ההסכם גם אספקה של מערכות אלו לכ-3,000 אוטובוסים מתוצרת החברה שכבר נמצאים בשוק ושנתיים של בלעדיות על שיווק במקסיקו, 12 חודשי שירות ותמיכה ללקוחות האוטובוסים שלאחריה ימשיכו לקבל הלקוחות את השירות תמורת תשלום חודשי. היקף העסקה מוערך ב-10 מיליון שקלים.

אוטובוס וולוו. אתר יצרן
המערכת "חוסמת" את הסלולרי של הנהג כאשר הוא בנסיעה/אתר יצרן

אורי גלבוע, מנכ"ל סייברוואן, אמר: "אנו גאים מאוד לשתף פעולה עם וולוו אוטובוסים. הסכם אסטרטגי זה מהווה אבן דרך משמעותית לחדירתה של סייברוואן לשווקים בינלאומיים ובמיוחד לשוק אמריקה הלטינית. זהו צעד ענק קדימה במשימה שלנו להפחית תאונות דרכים ואנחנו מאמינים שהמערכת שלנו תמלא תפקיד חשוב בהגנה על נוסעי אוטובוס ומשתמשי דרך אחרים במקסיקו. אנו נרגשים מההשפעה החיובית שתהיה לטכנולוגיה שלנו על בטיחות הנהגים והנוסעים במדינה".

זו התקשרות שנייה של החברה עם יצרנית רכב כבד לאחר שבאוקטובר 2022 חתמה על הסכם שיתוף פעולה עם IVECO האיטלקית.

אוטובוס עירוני וולוו. אתר יצרן
אוטבוס עירוני של וולוו/אתר יצרן

מערכות הבטיחות של סייברוואן עושות שימוש בטכנולוגיית DDPS, המזהה את הטלפון הסלולרי של הנהג בתחילת הנסיעה וחוסמת את הגישה לאפליקציות העשויות לגרום להיסח דעת, בהן מסרונים, דוא"ל, וידאו, רשתות חברתיות ועוד. ומותירה בשימוש אפליקציות ניווט, שיחות ושמע. למרבה הצער, זהו פתרון שאינו מיועד לשוק הפרטי ואינו נגיש למשתמש הפרטי, אלא מכוון לציי רכב גדולים. בין החברות המקומיות שכבר הטמיעו המערכת נמנות תנובה, שטראוס, אסם, חברת החשמל, שלטל, ICL (לשעבר כימיכלים לישראל), חברות תחבורה ציבורית דוגמת אלקטרה אפיקים וכן אוטובוסים המשמשים להסעת תלמידים במועצות אזוריות.

לחברה מערכת נוספת שנמצאת כעת בשלבי פיתוח ובדיקת היתכנות עם יצרנית רכב גדולה נקראת VRU, היא עושה שימוש באיתור אותות סלולריים על מנת לזהות ולהתריע בפני הנהגים על קרבה למשתמשי דרך פגיעים כמו הולכי רגל, רוכבי אופניים ואופנועים ועוד. החברה גם הצטרפה לפני שנה לועדת הרגולציה של האיחוד האירופי בנושא היסח דעת בנהיגה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully