וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בדיקת משרד התקשורת איתרה בעיות קליטה סלולרית קשות בכביש 443

עודכן לאחרונה: 17.3.2024 / 17:34

הכיסוי הסלולרי החסר בכבישים רגישים: בדיקת קליטה שערך המשרד בכביש המרכזי חשפה שרוב חברות הסלולר לא עומדות שם בתנאי הרשיון שלהן. מה יהיה הפתרון?

כביש 443, ספטמבר 2015. ראובן קסטרו
כביש 443, עורק תנועה מרכזי בעל נקודות קליטה בעייתיות/ראובן קסטרו

מזה כשנה שאנחנו מלווים בוואלה את הטיפול בסוגיית הקליטה בכבישי יהודה, שומרון והבקעה. השילוב של כבישים מבודדים יחסית, עם תנועה דלילה ומעורבת של רכבים ישראלים ופלסטיניים, שמועדים לפורענות הן בהיבט הבטיחותי והן הביטחוני, הופכים אותם לכאלו שחייבים לקבל קדימות ועדיפות גם ובעיקר בהיבט הקליטה הסלולרית.

תזכורת: במסגרת הרישיון שמעניק משרד התקשורת לחברות הסלולר מחויבות החברות לכיסוי של לפחות 95% של שירותי דור רביעי. בפועל, בשטחי יהודה ושומרון והבקעה קיימת בעיית כיסוי קריטית שכאמור אינן שאלה של קליטה בווייז או ספוטיפיי, אלא נוגעת לסוגיות של ביטחון הנהגים ליכולת להזעיק עזרה במקרה של תאונה או פיגוע.

אנטנה סלולרית, מרץ 2016. ראובן קסטרו
תרנים סלולרים, ביהודה ושומרון זו לא איכות חיים, אלא החיים עצמם/ראובן קסטרו

במסגרת הטיפול של משרד התקשורת בנושא החל המשרד בהטלת קנסות כנגד חברות סלולר שלא מספקות את הכיסוי המתאים. התרעה לעיצומים כספיים כאלה בשווי 9 מיליון שקלים כבר הוכרזה בשבוע שעבר על מספר מפעילות שלא עמדו בתנאי הרישיון באיזור הנגב, הערבה ורמת הגולן, אולם ללא התייחסות לכבישי יהודה ושומרון.

כעת מתחיל המשרד גם בבדיקות כיסוי קליטה בכבישים אלו, והראשון בהם הוא כביש 443, המשמש ככניסה מרכזית לירושלים, וציר נסיעה עמוס לשומרון ולאיזור ים המלח והבקעה. הקטע שנדגם היה ממחנה עופר למעבר מכבים בשני הכיוונים.

מנכ"לית משרד התקשורת, עו"ד עינבל משש ערכה היום יחד עם יחידת קמ"ט איו"ש במשרד, נסיעת דרייבטסט לבדיקת כיסוי וקליטה במקטע מחנה עופר-בית חורון בכביש. זאת, לראשונה לאחר כניסתם לתוקף של צווי אלוף פיקוד המרכז יהודה פוקס, לפיהם חברות הסלולר מחויבות לספק כיסוי וקליטה סלולרית ביו"ש כמו בשאר הארץ, אחרת ייקנסו.

למרות מקטע הכביש הקצר יחסית, 18.1 ק"מ אורכו, מתוך שלוש מפעילות הסלולר שנבדקו, פלאפון, סלקום ופרטנר, רק באחת מהן סופק שירות דור 4 לאורך כל זמן הנסיעה אולם גם אצלה בשלושה מקטעים הייתה עוצמת קליטה נמוכה. אצל שתי החברות האחרות ירדה הקליטה לרמת דור 3 מספר פעמים לאורך הנסיעה, בכולן היה איזור אחד בעייתי ביותר, שלא יזוהה כאן על מנת לא לחשוף תורפה. במשרד התקשורת סירבו לפרט מי הייתה החברה עם הכיסוי הטוב מבין השלוש.

לוואלה רכב נודע כי בסיכום הבדיקה הוחלט כי המשרד יסייע בהקמת תורן קליטה בנקודה הבעייתית על מנת לשפר את הכיסוי הסלולרי, וכי נבחנת הוספת שלושה אתרי אנטנות נוספים לאורך הקטע. המשרד יציג את תוצאות הבדיקות לחברות ואלו יידרשו לתת מענה מתאים לבעיות הקליטה כפי שעלו בבדיקה שר התקשורת ד"ר שלמה קרעי הגדיר את 2024 כשנה בה יחוזקו תשתיות הסלולר יחד עם הגדלת הכיסוי והקליטה הסלולרית ברחבי הארץ.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully