וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סופו של העיגול המצפצף: מובילאיי סוגרת את חטיבת האפטר מרקט

עודכן לאחרונה: 19.3.2024 / 2:02

כמעט כל יצרני הרכב כבר מתקינים מערכות התרעה בפס הייצור, ויחידת המערכות להתקנה ברכבים קיימים ומשומשים של החברה עברה להפסד. 130 עובדים יפוטרו, מהם 90 בישראל. פרופ' שעשוע: "החלטה קשה"

מובילאיי, מערכת בטיחות לרכב. אתר יצרן
מערכת האפטר מרקט של מובילאיי. הפכה מיותרת כשיצרני הרכב עברו להתקין את המצלמה בפס הייצור/אתר יצרן

סוף עידן: מובילאיי סוגרת את חטיבת האפטר מרקט שלה, המספקת מערכות התרעה מפני התנגשות וסטייה מנתיב להתקנה ברכבים שיוצרו בלעדיה, חדשים ומשומשים.

החטיבה זכתה לעסקים משמעותיים לפני קצת פחות מעשור, ועקבות פעילות הלוביסטיפ של מובילאיי, אף זכתה להטבה משמעותית מהמדינה, שעדיין מסבסדת ב-1,500 שקל את התקנת במערכת בכל רכב משומש. מערכות החבה נמכרות כיום בארץ ב-1,800 שקל לאחת פשוטה שמזהירה רק בפני התנגשות ברכב מלפנים, וב-2,000 שקל לאחת שמזהה גם הולכי רגל ורוכבי אופניים.

אבל כיום כמעט כל יצרני הרכב במערב מתקינים מערכות התרעה, רובן מתוצרת מובילאיי כבר בפס הייצור, מה שמאפשר גם לקשר אותה לבלמי הרכב, ולספק בלימת חירום אוטונומית במקרה שהנהג לא מגיב בזמן. ברבות מהמכוניות החדשות התרעה על סטייה מנתיב מגעה עם תיקון עצמי של הסטייה בידי הרכב שמסיט את ההגה בחזרה.

לפי מובילאיי מחזור המכירות של החטיבה ירד בשנים האחרונות לפחות מ-40 מיליון דולר בשנה והיא עברה להפסד. מובילאיי עצמה, שלא עומדת ביעדי המכירות בגלל ירידה בקצב ההזמנות למערכות הנהיגה האוטונומיות שלה, החליטה לעצור את ההפסדים ולהתחיל בסגירת החטיבה, ולהשאיר את שוק האפטר מרקט למערכות סיניות.

פרופ' אמנון שעשוע, נשיא ומנכ"ל מובילאיי, אמר כי זו הייתה החלטה קשה", אמר פרופסור אמנון שעשוע, נשיא ומנכ"ל מובילאיי. "היחידה תרמה בתחילת הדרך למובילאיי והוכיחה שניתן לספק בטיחות בצורה יעילה ובמחיר נמוך , והיוותה זרז מרכזי להטמעת טכנולוגיות מערכות העזר בכלי רכב חדשים. למרבה הצער, ההצלחה של מוצרי מובילאיי המותקנים על ידי יצרניות הרכב בתהליך ייצור הרכב, צמצמה את ההזדמנויות להטעמת פתרונות בשוק לאחר ייצור הרכב , עד לנקודה שבה המשך פעילות היחידה כבר אינו כדאי".

בעקבות המהלך תפטר מובילאיי 130 איש, מהם 90 בישראל.

  • עוד באותו נושא:
  • מובילאיי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully