וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האם הקו הירוק של הרכבת הקלה יפתח כמתוכנן ב-2028?

עודכן לאחרונה: 19.3.2024 / 19:30

נת"ע הציגה היום את ההתקדמות בבניית הקו מחולון ורשל"צ לתל אביב והרצליה: המחסור בפועלים כבר מאיים על עמידה בלוח הזמנים

העבודות על מנהרת הקו הירוק מאיזור נורדאו לכיוון כיכר רבין/נת"ע

שלוש מכונות כריה פועלות היום לאורך קטע של ארבע קילומטרים מתחת לתל אביב, בין צומת בן גבירול-נורדאו בצפון העיר, ללוינסקי בדרום. זאת כחלק מבניית הקטע התת קרקעי של הקו הירוק של הרכבת הקלה בגוש דן.

שתיים ממכונות הכרייה כבר הספיקו להגיע מלוינסקי לתחנת קרליבך, בה אפשר יהיה לעבור מהקו הירוק לאדום שכבר פועל, בלי לעלות אל פני האדמה. תחנת המטרו הגדולה הראשונה בארץ, שתפעל יותר מעשור לפני פתיחת המטרו האמיתי.

מכונה נוספת עושה את דרכה מנורדאו לכיוון כיכר רבין. כל מכונה כזאת מבצעת חפירה, הוצאת הקרקע, הרכבת הסגמנטים מבטון המרכיבים את המנהרה, ומתקדמת הלאה. הקו הירוק כולו, שאורכו יהיה 39 קילומטרים, כולל שתי זרועות בחלקו הדרומי, בראשון לציון ובחולון, ושתיים בחלקו הצפוני, הרצליה ורמת החייל. 62 תחנות מתוכן חמש תת קרקעיות ושבעה גשרים מורכבים, ביניהם אחד מעל נתיבי איילון, שמתחיל במנהרה מהאוניברסיטה וממשיך עד גני יהושע, עם תחנה בגובה מעל תחנת האוניברסיטה של רכבת ישראל, שתחובר אל תחנת הקו הירוק בדרגנועים. את הפרויקט מנהלת ענת טוקר אלפרט, משנה למנכ"ל קו ירוק בנת"ע,

גשר הקו הירוק של הרכבת הקלה מעל נחל הירקון. נת"ע,
גשר הקו הירוק מעל נחל איילון/נת"ע

בעלות שצפויה לעבור את זו של הקו האדום, כ-20 מיליארד שקל, אמור הקו להתחיל לפעול בסוף 2028. אבל כבר עכשיו, יותר מארבע וחצי שנים לפני המועד, יש ספק רב ביכולתה של נת"ע, לצד החברות שזכו במכרז לאספקת הרכבות, מערכות השליטה וההפעלה שלו, אלסטום, דן ואלקטרה, לעמוד בלוח הזמנים.

נת"ע אמנם הפיקה לקחים מהבעיות בקו האדום, והפעם חברה אחת מספקת את הרכבת ואת מערכות הבטיחות והשליטה, אבל באתרי העבודה כבר מורגש מחסור בפועלים, בעקבות האיסור על כניסת פועלים פלסטינים מאז פרוץ המלחמה, ועקב אי הגעת הפועלים הזרים שהבטיחה הממשלה לספק במקומם.

חיים גליק, מנכ"ל נת"ע הפורש, אמר היום כי שרת התחבורה מירי רגב הבטיחה לקדם בדחיפות הבאת עובדים זרים, אך גם עקץ את השרה ומאמציה להוציא את פרויקט המטרו מידי נת"ע כך שינוהל בידי מקורביה. "ניתן לראות גם במנהרה הנוכחית עד כמה הניסיון המקצועי הוא קריטי, ומי שבוגר הקווים הירוק והאדום, הוא המוכן ביותר לקווי המטרו, ונת"ע כבר בעיצומן של העבודות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully