וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

באיחור אופנתי: נפתח לתנועה מחלף וינגייט

עודכן לאחרונה: 21.3.2024 / 14:16

מחלף וינגייט החדש נפתח לתנועה הבוקר יאפשר כניסה ויציאה ישירות למכון ויחסוך את הצורך לבצע פניית פרסה במחלף פולג. לצידו נפתחו לתנועה גם שבילי אופניים והולכי רגל

מחלף וינגייט. לביא תצלומי אויר, באדיבות נתיבי איילון,
המחלף החדש, יאפשר כניסה ויציאה ישירות מדרום וצפונה, ואמור להקל על עומסי התנועה בפולג/לביא תצלומי אויר, באדיבות נתיבי איילון

עבודות ההקמה של מחלף וינגייט, המאפשר כניסה ויציאה ממכון וינגייט והממוקם על כביש 2 (כביש החוף) הסתיימו והמחלף נפתח היום (חמישי) לתנועה.

עד הקמתו, נאלצו המבקשים להיכנס למכון שהגיעו מכיוון דרום להמשיך למחלף פולג הצפוני לו ולשוב בחזרה דרומה, כעת כאמור תתאפשר הכניסה ישירות מכיוון דרום. כמו כן הוא יאפשר ליוצאים מהמכון לנסוע לכיוון צפון. בשל ביטול הצורך האמור, יופחת גם העומס שנוצר בשל העיקוף על מחלפי פולג וחוף השרון המשמשים את תושבי האזור.

המחלף הוא גם חלק מפרויקט הנתיבים המהירים של משרד התחבורה ונתיבי איילון. הוא ישרת את מגיעי החניון הענק הצפוני בשפיים, שם יוכלו המשתמשים להחנות את רכבם ולהמשיך למטרופולין תל אביב באמצעות שירותי הסעות חינמיים שיופעלו בתדירות גבוהה. השירות צפוי להתחיל לפעול בשנת 2025.

מחלף וינגייט. לביא תצלומי אויר, באדיבות נתיבי איילון,
כולל שביל אופנייים והולכי רגל/לביא תצלומי אויר, באדיבות נתיבי איילון

ההודעה הראשונית שיצאה אודות הכוונה להקים את המחלף הייתה ביוני 2020, אז ולאורך השנים הוצהר כי מועד סיום הבניה יהיה בסוף 2023 אולם זו הושלמה רק כעת. המחלפף נבנה כחלק מהרחבת קטעע בן 5 ק"מ שבוצע בידי דניה סיבוס, בעלות של 218 מיליון שקל.

מנכ"לית נתיבי איילון, אורלי שטרן: "המחלף שנפתח היום לתנועה, יקל באופן משמעותי על משתשי הדרך הן בהיבט הבטיחותי והן בהיבט התנועתי. חברת נתיבי איילון מודה למשרד התחבורה, לעיריית נתניה, למועצה האזורית חוף השרון ולמכון וינגייט על שיתוף הפעולה ההדוק שאפשר את פתיחתו. זוהי אבן דרך משמעותית כחלק מפרויקט ה'נתיבים המהירים' המשותף למשרד התחבורה ולחברת נתיבי איילון, לקידום החזון של תחבורה ציבורית ושיתופית בת-קיימא. הפרויקט עתיד לשנות תוך מספר שנים מקצה לקצה את חוויית הנסיעה של אלפי ישראלים הנוסעים בתוואי מדי יום. זאת, בנוסף לחיסכון מהותי בזמן ובכסף".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully