וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כמו רולס רויס: מה תפס אותנו בקונספט של ג'נסיס?

עודכן לאחרונה: 26.3.2024 / 15:14

כל מה שראינו עד כה מג'נסיס היה מפגן מרשים של יכולות, אבל עם שתי מכוניות הקונספט האלו, חטיבת היוקרה של יונדאי כבר מכוונת גבוה ורחוק יותר מבעבר

ג'נסיס Neolun קונספט. אתר יצרן
עם כל הגודל וכל הרושם/אתר יצרן

מכוניות קונספט הן בהגדרתן הפרזה רעיונית, גוזמה מוטורית שלא לומר הטעייה גדולה, אבל כזו שלפעמים מסתירה גם איזו אמת. הפעם במקרה של ג'נסיס שני הדגמים שהוצגו בתערוכת ניו יורק, מראים כיוונים שלגמרי תואמים את מפת הדרכים שלה לצמיחה בעתיד.

כאשר היא מכנה אותם "אבן דרך בהתפתחות המותג", ה-Neolun הגדול וה- GV60 Magma נמצאים בשני צידי המתרס של מוצרי החברה אבל מתווים כיוון ברור קדימה.

במקרה של ה-Neolun מדובר בקרוסאובר חשמלי במידות XXL ואל תטעו בקווים הישרים והנקיים של המרכב שלו, יש בו לא מעט טריקים. בתור התחלה הוא מגיע ללא קורות אמצע (קורות B) במרכב שלו. זה אומר שפתיחה של הדלתות הקדמיות והאחוריות (שנפתחות "הפוך" כמו ברולס רויס), פוערות פתח עצום לחלל הנוסעים.

ג'נסיס Neolun קונספט. אתר יצרן
ללא קורה אמצעית ועם מושבים שמסתובבים על צירם ב-180 מעלות/אתר יצרן

בתוך תא הנוסעים יש גם מושבים קדמיים המסתובבים ב-180 מעלות ויכולים לפנות אחורה וחימום התא נעשה לא על ידי מערכת החימום הרגילה, אלא באמצעות חימום הרצפה, המושבים והדשבורד - שיטת חימום שלדברי היצרנית מתכתבת עם האופן המסורתי בו מחממים בתים בקוריאה עם הסקה תת רצפתית' שמתחילה לחדור גם לישראל.

את כל מה שמציגות היצרניות במכוניות קונספט תמיד כדאי לקחת בערבון מוגבל, אבל לפחות במקרה הזה, הן הרעיון של חימום הרכב מהרצפה הוא כיוון שכבר נרמז עליו בעבר וכן בג'נסיס מצהירים כי עניין הביטול של קורה B בהחלט ישים מבחינת יכולות ייצור.

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא
ג'נסיס Neolun קונספט. אתר יצרן
כמו שראינו בעבר, ג'נסיס מכוונת לחזית חדשה שנפרדת מהגריל דמוי הבנטלי שלה/אתר יצרן

בתרגום למונחים מעשיים יותר - בהתבסס על הפלטפורמה החשמלית הגדולה של יונדאי-קיה, עליה נמצאת גם הקיה EV9, דגם התצוגה הזה הוא רמז למה שעשוי להיות ה-GV90 - רכב חשמלי בעל שלוש שורות מושבים, למרות שכאן נראות רק שתיים. כאשר יגיע לייצור, ייתכן כדגם 2026 הוא יתחרה במרצדס EQS, בקאדילק אסקלייד IQ, בטסלה מודל X ובמתחרים נוספים שעשויים לצוץ עד אז.

ג'נסיס מאגמה קונספט. אתר יצרן
משיקה גם חטיבת ביצועים ייעודית בשם מאגמה/אתר יצרן

בכל הקשור לרגל השנייה של התצוגה בתערוכה, ג'נסיס מציגה את תוכנית "מאגמה", כי אחרי שחברת האם יונדאי הביאה את המהנדס הראשי של חטיבת M הספורטיבית ב.מ.וו - אלברט בירמן - מה יותר טבעי מאשר להשאיר אותו עם אותה אות. בירמן היה המוח מאחורי דגמי N הספורטיביים של יונדאי, עכשיו הוא בא לייצר גרסה מקבילה לחטיבת היוקרה שלה.

התוכנית כוללת הצגת גרסאות ביצועי קצה לכל אחת מהמכוניות בהיצע של היצרנית וגם רמז על מכונית ספורט עתידית שתצורף אליו. רשימת השינויים כוללת הנמכה והרחבה של המכונית ביחס ל-GV60 רגילה, כיול בולמים חדש, שיפורים אווירודימים לשיפור ההצמדה וקירור הבלמים. פרטים טכניים אודות ביצועים לא פורסמו, אבל לא צריך להיות גאון כדי לנחש שאם הבסיס הוא פלטפורמת E-GMP שבה עושה יונדאי איוניק 5 שימוש ובהינתן גרסת הביצועים לאותה איוניק 5, ה-5N. גם פה נפגוש שני מנועים חשמליים בהספק של לפחות 650 כ"ס, תאוצה בגזרה שמתחת ל-3.4 שניות. ועל הכיף האמיתי דיפרנציאל מוגבל החלקה, מצב "דריפט" שמסייע לשמירה על החלקות כוח, הגה קצר יותר (2.3 סיבובים ב-N) ועוד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully